• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
در سال رشد تولید و مهار تورم تحقق خواهد یافت؛

از احداث کارخانه‌های جدید تا توسعه زیرساخت‌ها در گهرزمین

  • کد خبر : 21812
  • 04 تیر 1402 - 6:38
از احداث کارخانه‌های جدید تا توسعه زیرساخت‌ها در گهرزمین
شرکت سنگ آهن گهرزمین در برنامه‌ریزی کلان خود، سرمایه‌گذاری‌های متعددی در راستای تکمیل زنجیره محصولات، توسعه زیرساخت‌ها و شکوفایی اقتصادی کشور در دستور کار قرار داده است.

شرکت سنگ آهن گهرزمین در برنامه‌ریزی کلان خود، سرمایه‌گذاری‌های متعددی در راستای تکمیل زنجیره محصولات، توسعه زیرساخت‌ها و شکوفایی اقتصادی کشور در دستور کار قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت سنگ آهن گهرزمین، در راستای تکمیل زنجیره محصولات، پروژه احداث دو کارخانه آهن اسفنجی با ظرفیت تولید سه میلیون و ۴۰۰ هزار تن در سال در سایت بردسیر آغاز شده است. همچنین طرح‌های فولادی احداث یک کارخانه ذوب و ریخته‌گری با ظرفیت تولید سه میلیون تن اسلب و نورد گرم با همین ظرفیت و محصول ورق در دستور کار قرار دارد.

با هدف افزایش کیفیت و محصول گندله و کنسانتره و افزایش بهره‌وری از کارخانه‌ها، طرح‌های اصلاح خطوط و افزایش کیفیت محصول کارخانه‌های موجود گندله و کنسانتره در سیرجان انجام خواهد شد.

با هدف توسعه زیرساخت‌ها و تضمین پایداری تولید، سرمایه‌گذاری در نیروگاه جهرم، نیروگاه ۵۵۰ مگاواتی بردسیر و نیروگاه ۵۰ مگاواتی سیرجان در حوزه برق به اجرا در خواهند آمد. در راستای تامین زیرساخت آب کارخانجات بردسیر با مشارکت شرکت واسکو، برنامه انتقال آب خلیج فارس به سایت بردسیر گهرزمین در دستور کار قرار داد.

همچنین جهت تامین گاز کارخانجات بردسیر با مشارکت شرکت فولاد ایرانیان، انتقال گاز از خط سراسری کرمان به سایت بردسیر از طریق انشعاب ۲۴ اینچ و به طول تقریبی ۲۹ کیلومتر اقدام کرده است. در راستای تکمیل زیرساخت‌ها، شرکت سنگ آهن گهرزمین با احداث شانتینگ‌های ریلی، سیستم‌های بارگیری و تخلیه ریلی و مدیریت محصولات در سایت‌های سیرجان و بردسیر، نقش موثری در کاهش ترافیک جاده‌ای ناشی از حمل‌ونقل خوراک و محصول ایفا کند.

از طرفی با توجه به توسعه معدن گهرزمین به عنوان بزرگ‌ترین معدن سنگ‌آهن روباز خاورمیانه، توسعه ناوگان معدنی با خریداری ماشین‌آلات جدید و اجرای طرح حمل پیوسته مواد معدنی با نوار نقاله (IPCC) در دست اقدام است. با در نظر گرفتن اهمیت محیط زیست، پروژه احداث کارخانه بازیابی آب از باطله خطوط کنسانتره و اجرای سیستم‌های غبارگیر در نواحی خردایش و گندله‌سازی در دست اقدام است.

احداث کارخانه شیرین‌سازی شورابه معدن به عنوان یک طرح دانش‌بنیان برای اولین بار در کشور، جهت شیرین‌سازی شورابه معدن گهرزمین و جلوگیری از آثار سوء رها شدن این آب در محیط زیست برنامه‌ریزی شده است. در کنار این مزیت، بخشی از آب مورد نیاز کارخانه‌های تولیدی نیز تامین خواهد شد.

شرکت سنگ آهن گهرزمین به منظور افزایش سودآوری و استفاده بهینه از سرمایه سهام‌داران، سرمایه‌گذاری در شرکت توسعه معادن و صنایع مس جانجا،  مشارکت در شرکت مدیریت و توسعه سرزمین مکران با هدف انجام پروژه‌های صنعتی و خدماتی در زمینه صنایع و معادن فلزی و غیرفلزی، کشاورزی، دریایی و گردشگری و همچنین احداث زیرساخت‌های شیرین‌سازی آب دریا جهت تامین آب صنایع و کشاورزی و تامین برق با انرژی خورشیدی را به انجام رسانده است.

همچنین با سرمایه‌گذاری در مجتمع صنعتی لاستیک ارگ کرمان، تولید ۳۰ هزار تن لاستیک تراک‌های سنگین به نتیجه خواهد رسید. از طرفی با توجه به اهمیت تامین آب در کشور، گهرزمین علاوه بر مشارکت در خط انتقال آب خلیج فارس که پیش از این انجام شده است، در خط انتقال آب دریای عمان نیز مشارکت خواهد داشت.

این مجموعه به منظور شناسایی منابع معدنی جدید در کشور، بخشی از سرمایه خود را با سرمایه‌گذاری در شرکت‌های اکتشافی مانند شرکت‌های مدیریت اکتشاف منابع معدنی پایا و گواشیر به‌کار گرفته است و مطالعات اکتشافی دیگری را برنامه‌ریزی می‌کند. مشارکت ۱۵ درصدی در دهکده گردشگری شرکت گهر پارک سیرجان به عنوان مسئولیت اجتماعی شرکت گهرزمین، گام مهم دیگری است که در راستای فراهم کردن رفاه مردم عزیز سیرجان برداشته شده است.

این موارد تنها بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های شرکت سنگ آهن گهرزمین است و برنامه‌ریزی در راستای معدن‌کاری دیجیتال و هوشمندسازی با رویکرد افزایش بهره‌وری، معدن‌کاری سبز و سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر نیز در آینده‌ای نزدیک انجام خواهد شد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=21812

نوشته‌های مشابه

16اردیبهشت
بزرگ‌ترین کارخانه سرب و روی کشور در یک قدمی افتتاح
16اردیبهشت
قیمت طلا به بیش از سه هزار دلار خواهد رسید؟
با افزایش تقاضا در بازارهای جهانی،

قیمت طلا به بیش از سه هزار دلار خواهد رسید؟

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.