• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024

استخراج از معدن سنگ‌ آهن گزستان بافق آغاز شد

  • کد خبر : 38363
  • 26 دی 1402 - 6:00
استخراج از معدن سنگ‌ آهن گزستان بافق آغاز شد
عملیات استخراج از معدن سنگ آهن گزستان بافق، موسوم به آنومالی ۵A که ذخیره فعلی آن ۹۰ میلیون تن سنگ‌آهن با عیار متوسط ۲۶ درصد تعیین شده است،‌ با حضور مسئولان آغاز شد.

عملیات استخراج از معدن سنگ آهن گزستان بافق موسوم به آنومالی ۵A که ذخیره فعلی آن ۹۰ میلیون تن سنگ‌آهن با عیار متوسط ۲۶ درصد تعیین شده است،‌ با حضور مسئولان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، معدن سنگ آهن گزستان در ۶۵ کیلومتری شهرستان بافق در استان یزد قرار دارد. در این محدوده حدود ۱۰ هزار متر حفاری اکتشافی انجام شده که بر اساس آن، میزان ذخیره شناسایی شده بیش از ۹۰ میلیون تن با عیار متوسط  ۲۶ درصد و از نوع توده‌ای شناسایی شده است.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، میزان استخراج ماده معدنی و باطله طی دو سال ابتدایی، در حدود چهار میلیون تن خواهد بود. اهداف اصلی شرکت اکتشاف و معادن غدیر به عنوان مجری این طرح، تکمیل اکتشافات و ساخت کارخانه کنسانتره با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن در این منطقه است. میزان اشتغال در فاز استخراج ۱۲۰ نفر به طور مستقیم است اما پس از ساخت کارخانه به ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم افزایش خواهد یافت.

سید ابوتراب فاضل، مدیرعامل شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر در مراسم آغاز به‌ کار این معدن، ضمن ابراز امیدواری نسبت به رونق اقتصادی در این منطقه محروم با فعالیت معدن مذکور، بیان کرد: شکی نیست که نسبت به انجام مسئولیت اجتماعی‌ خود متعهد خواهیم بود و ضمن فراهم کردن فرصت‌های شغلی در منطقه، نخواهیم گذاشت مراتع دام‌داران دچار آسیب شود.

وی این اقدام را گام نخست توانمندسازی مجموعه غدیر در حوزه معدن خواند و با بیان اینکه ۶۵ درصد سرمایه‌گذاری مجموعه غدیر در استان یزد و عمدتا در حوزه فلزی متمرکز است، اظهار داشت: احساس مسئولیت در قبال این معدن و وعده تحقق آینده بهتر دلهره‌آور است اما تلاش خواهیم کرد تا پایان خرداد ماه سال آینده، عملیات پرعیارسازی این معدن آغاز شود؛ همچنین تا تابستان آینده، کلنگ مجموعه کنسانتره‌سازی گزستان نیز در راستای توانمندسازی حوزه معدنی مجموعه‌ غدیر به زمین زده خواهد شد.

رشید کتال، مدیرعامل شرکت اکتشافات معادن و صنایع غدیر نیز معدن گزستان را اولین طرح استخراج ماحصل فعالیت‌های این شرکت خواند و گفت: اولویت جذب نیروی انسانی فعال در این معدن، از مردم محلی و روستاهای تابعه خواهد بود.

در این مراسم مسئولان محلی منطقه نیز خواستار به حداقل رساندن دغدغه‌های ساکنان منطقه از اثرات زیست‌محیطی این معدن به ویژه در رابطه با فعالیت دام‌داری اهالی از طریق ایفای مسئولیت‌های اجتماعی شدند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=38363

نوشته‌های مشابه

16اردیبهشت
بزرگ‌ترین کارخانه سرب و روی کشور در یک قدمی افتتاح
16اردیبهشت
قیمت طلا به بیش از سه هزار دلار خواهد رسید؟
با افزایش تقاضا در بازارهای جهانی،

قیمت طلا به بیش از سه هزار دلار خواهد رسید؟

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.