• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024

افزایش ۱۸ درصدی قیمت جهانی گالیوم

  • کد خبر : 31850
  • 01 آبان 1402 - 15:55
افزایش ۱۸ درصدی قیمت جهانی گالیوم
با افزایش تولید تراشه‌های الکترونیکی در چین، قیمت گالیوم صادراتی این کشور به بالاترین میزان خود از ماه فوریه 2023 به بعد رسید.

با افزایش تولید تراشه‌های الکترونیکی در چین، قیمت گالیوم صادراتی این کشور به بالاترین میزان خود از ماه فوریه ۲۰۲۳ به بعد رسید.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از بازار، با افزایش تولید تراشه‌های الکترونیکی در چین، قیمت گالیوم صادراتی این کشور به بالاترین میزان خود از ماه فوریه ۲۰۲۳ به این سو رسید.

گفته می‌شود افزایش تقاضا برای گالیوم در بازار داخلی چین و اقدام این کشور برای محدودسازی صادرات این فلز به ایالات متحده آمریکا در ماه آگوست، دو عامل اصلی افزایش قیمت گالیوم در بازارهای جهانی بوده است.

در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گالیوم در بازارهای داخلی چین، به حدود ۲۷۰ دلار رسیده که نسبت به ماه آگوست، حدود ۸ درصد و در قیاس با ماه جولای نیز بیش از ۱۸ درصد افزایش را تجربه کرده است.

لازم به ذکر است چین بیش از ۹۰ درصد ذخایر گالیوم به عنوان یکی از کمیاب‌ترین عناصر کره زمین را در اختیار دارد و می‌توان گفت که قیمت جهانی این فلز در بورس فلزات شانگهای تعیین می‌شود.

از گالیوم در صنایع نیمه‌رسانا و ساخت قطعات الکترونیکی پرکاربرد و استراتژیک همچون تراشه‌ها و پردازشگرهای الکترونیکی استفاده می‌شود و وضع محدودیت‌های صادراتی گالیوم از سوی چین به ایالات متحده، منجر به افزایش قیمت جهانی این فلز شده است.

وزارت بازرگانی چین ماه گذشته با صدور بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که تنها چند شرکت چینی مجوز صادرات گالیوم و ژرمانیوم به خارج از این کشور را دریافت کرده‌اند که البته این صادرات باید تابع مقررات جدید وضع شده از سوی دولت چین باشد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=31850

نوشته‌های مشابه

17اردیبهشت
سرمایه‌گذاری «ومعادن» در پروژه‌های مختلف کم‌نظیر است
سرمایه‌گذاری بیش از دو برابر حد انتظار!

سرمایه‌گذاری «ومعادن» در پروژه‌های مختلف کم‌نظیر است

17اردیبهشت
افت بیش از ۲۰ هزار واحدی شاخص بورس
بورس خیال سبز شدن ندارد!

افت بیش از ۲۰ هزار واحدی شاخص بورس

17اردیبهشت
درآمد کچاد ۲۳ درصد رشد پیدا کرد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.