• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024

اقدام شرکت «Aurubis» برای ساخت واحد بازیافت باتری‌های مستهلک

  • کد خبر : 38485
  • 26 دی 1402 - 14:53
اقدام شرکت «Aurubis» برای ساخت واحد بازیافت باتری‌های مستهلک
روز دوشنبه هشتم ژانویه 2024، مدیر اجرایی شرکت «Aurubis» به موسسه «Fastmarkets» گفت: این شرکت، ایالات متحده آمریکا و اروپا را به عنوان گزینه‌هایی برای ساخت واحد بازیافت فلزات به‌کاررفته در تولید باتری‌های مستهلک شده در نظر گرفته است.

روز دوشنبه هشتم ژانویه ۲۰۲۴، مدیر اجرایی شرکت «Aurubis» به موسسه «Fastmarkets» گفت: این شرکت، ایالات متحده آمریکا و اروپا را به عنوان گزینه‌هایی برای ساخت واحد بازیافت فلزات به‌کاررفته در تولید باتری‌های مستهلک شده در نظر گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از موسسه «Fastmarkets»، واحد آزمایشی نیمه‌صنعتی بازیافت فلزات به‌کاررفته در تولید باتری‌های مستهلک شده شرکت «Aurubis» در هامبورگ آلمان که از ماه مارس ۲۰۲۲ فعالیت آن آغاز شده است، یک فرایند هیدرومتالورژی اختصاصی را توسعه داد که با موفقیت در بازیافت مواد اولیه و فلزات حیاتی مورد استفاده برای تولید باتری‌ها همراه بود. از این رو هم‌اکنون این شرکت به دنبال ساخت واحد نیمه‌صنعتی است.

به گفته رولاند هارینگ، باتری خودروهای الکتریکی (EV) بیش از آنچه که قبلا تصور می‌شد، عمر می‌کنند. پیش‌تر تصور بر این بود که عمر مفید یک خودرو الکتریکی، حدود ۱۲ سال است و باتری مورد استفاده در آن باید هر ۶ سال یک بار تعویض شود. با این وجود، برخی ادعا می‌کنند که این باتری‌ها می‌توانند همانند خودروهای الکتریکی، ۱۲ سال عمر مفید داشته باشند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تولید انبوه این نوع از باتری‌ها با عمر مفید ۱۲ ساله در یک بازه زمانی طی سال‌های ۲۸-۲۰۲۷ عملیاتی شود.

در همین راستا، شرکت «Aurubis» قصد دارد فرایند بازیافت لیتیوم را از فلزات به‌کاررفته در تولید باتری‌های مستهلک شده در واحدهای بازیافتی خود انجام دهد. به گفته این شرکت، از لیتیوم بازیافتی می‌توان در تولید باتری‌های لیتیوم آهن فسفات و نیکل کبالت منگنز استفاده شود.

مدیر اجرایی شرکت «Aurubis» خاطرنشان کرد: امکان تولید کربنات و هیدروکسید لیتیوم از باتری‌های مستهلک شده بازیافتی برای این شرکت وجود دارد. با این وجود، تصمیم‌گیری در رابطه با تولید محصولات نهایی توسط این شرکت بر اساس روند تقاضای بازار برای این محصولات گرفته خواهد شد.

هارلینگ در ادامه تصریح کرد: تمرکز این شرکت بر تولید کربنات لیتیوم با خلوص صنعتی خواهد بود زیرا این ماده معدنی پایدارتر بوده و حمل‌و‌نقل آن آسان‌تر است. در عین حال، حمل‌و‌نقل هیدروکسید لیتیوم مورد استفاده در تولید باتری‌ها با مشکلاتی همراه است.

اگر واحد نیمه‌صنعتی شرکت «Aurubis» با موفقیت آزمایش‌های مرتبط با فرایند تجاری‌سازی محصولات را پشت سر بگذارد، این شرکت در اوایل سال ۲۰۲۵ تصمیم نهایی خود در رابطه با ساخت واحد صنعتی بازیافت فلزات به‌کاررفته در تولید باتری‌های مستهلک شده در ایالات متحده آمریکا یا اروپا را اعلام خواهد کرد.

طبق گزارش سال مالی ۲۳-۲۰۲۲ شرکت «Aurubis» که در روز ۲۰ دسامبر ۲۰۲۳ منتشر شد، به سال مالی ۲۷-۲۰۲۶ به عنوان زمان آغاز بهره‌برداری از واحد نیمه‌صنعتی بازیافت فلزات به‌کاررفته در تولید باتری‌های مستهلک شده این شرکت اشاره شده است.

به گفته وی، مشوق‌های ارائه شده مبتنی بر قانون کاهش تورم (IRA) ایالات متحده آمریکا برای بخش بازیافت مواد اولیه حیاتی باتری‌ها، عاملی تعیین‌کننده برای انتخاب محل احداث کارخانه یا گسترش ظرفیت تولید شرکت‌ها در این کشور همانند بخش تولید و استخراج مواد اولیه حیاتی نخواهد بود.

مدیر اجرایی شرکت «Aurubis» خاطرنشان کرد: حمایت قانون کاهش تورم آمریکا برای راه‌اندازی واحد صنعتی مذکور شرکت «Aurubis»، بیشتر جنبه تسریع‌بخشی و نه توانمندسازی خواهد داشت.

در همین راستا، موسسه «Fastmarkets» در روز ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۳ سه شاخص قابل‌فروش فلزات به‌کاررفته در تولید باتری‌های مستهلک شده بازیافتی را برای بازار اروپا راه‌اندازی کرد.

ارزیابی هفتگی این موسسه برای قیمت فلزات به‌کاررفته در تولید باتری‌های مستهلک شده بازیافتی نیکل کبالت منگنز و باتری‌های نیکل کبالت آلومینیوم با شرط تحویل درب کارخانه تولیدکننده در اروپا، با در نظر گرفتن شاخص قابل‌ فروش و ارزش نیکل و لحاظ قیمت نقدی رسمی نیکل بورس فلزات لندن رقم حدود ۴۷ تا ۵۲ سنت در هر تن را در روز ۱۰ ژانویه سال ۲۰۲۴ نشان داد که نسبت به قیمت ۶۰ تا ۶۵ سنت در هر تن به ثبت رسیده در زمان ابتدای عرضه، حدود ۲۰٫۸ درصد کاهش داشت.

همچنین بر اساس ارزیابی هفتگی این موسسه، قیمت فلزات به‌کاررفته در تولید باتری‌های مستهلک شده بازیافتی نیکل کبالت منگنز و باتری‌های نیکل کبالت آلومینیوم با شرط تحویل درب کارخانه تولیدکننده در اروپا، با در نظر گرفتن شاخص قابل‌ فروش و ارزش کبالت و لحاظ قیمت کبالت با خلوص صنعتی بورس فلزات لندن، با برآورد شاخص فلزات به‌کاررفته در تولید باتری‌های مستهلک شده لیتیوم کبالت اکسید بازیافتی، با شرط تحویل درب کارخانه تولیدکننده در اروپا و لحاظ شاخص قابل‌ فروش و ارزش کبالت به همراه در نظر گرفتن قیمت کبالت با خلوص صنعتی بورس فلزات لندن را حدود ۴۷ تا ۵۲ در هر تن در تاریخ ۱۰ ژانویه سال ۲۰۲۳ اعلام کرد که حدود ۱۳٫۹۱ درصد نسبت به قیمت ۵۵ تا ۶۰ سنت در هر تن ارزیابی شده در زمان عرضه کاهش را به ثبت رساند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=38485

نوشته‌های مشابه

17اردیبهشت
توسعه‌ای همه‌جانبه را رقم خواهیم زد
مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز:

توسعه‌ای همه‌جانبه را رقم خواهیم زد

17اردیبهشت
شرکت آلومینای ایران؛ تحول‌آفرین در صنعت آلومینیوم

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.