• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
مدیرکل راه‌آهن خراسان مطرح کرد:

امکان ترانزیت سنگ‌آهن افغانستان فراهم شد

  • کد خبر : 42328
  • 15 فروردین 1403 - 6:47
امکان ترانزیت سنگ‌آهن افغانستان فراهم شد
مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت: امکان ترانزیت سنگ‌آهن و مواد معدنی منطقه هرات افغانستان از طریق خط آهن خواف-هرات به بنادر جنوبی کشور و سپس انتقال به دیگر کشور‌ها فراهم شده است.

مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت: امکان ترانزیت سنگ‌آهن و مواد معدنی منطقه هرات افغانستان از طریق خط آهن خواف – هرات به بنادر جنوبی کشور و سپس انتقال به دیگر کشور‌ها فراهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی نصیری ورگ بیان کرد: با راه‌اندازی حمل و بارگیری سنگ‌آهن از ایستگاه روزنک استان هرات افغانستان به بنادر ایران، می‌توان حجم قابل‌توجهی سنگ‌آهن در قالب این گذرگاه ریلی در طول سال جابه‌جا کرد.

وی افزود: اکنون محصولاتی از طریق جاده و کامیون از ترکیه تا افغانستان و بالعکس حمل می‌شود که می‌توان این کالا‌ها را از طریق گذرگاه و کریدور ریلی شرق به غرب در مسیر ایستگاه‌های باری راه‌‎آهن روزنک و شمتیق افغانستان تا مرز ریلی رازی با ترکیه و بالعکس حمل کرد.

مدیرکل راه‌آهن خراسان ادامه داد: البته این مسیر ریلی تازه ساخته شده و هنوز حمل‌و‌نقل ترانزیتی آن فعال نشده است. راه‌آهن خواف – هرات در قالب ایستگاه خواف تا ایستگاه روزنک افغانستان به طول ۱۴۰ کیلومتر، مجموع ۳۶۴ پل کوچک و یک پل بزرگ به علاوه ایستگاه مرزی شمتیق در دو بخش ایرانی و افغانستانی این مسیر ساخته شده است.

نصیری ورگ تصریح کرد: ۸۰ درصد این مسیر دشت، ۱۵ درصد تپه ماهور و ۵ درصد نیز کوهستانی است. ادامه این خط آهن از ایستگاه روزنک تا غوریان نیز در حال احداث است اما از آنجایی که ایستگاه روزنک در مجاورت جاده هرات به مرز اسلام قلعه دوغارون قرار دارد، امکان تخلیه و بارگیری درون افغانستان از طریق جاده با خط ریلی بین‌المللی فراهم شده است.

وی در پایان اظهار داشت: با راه‌اندازی نهایی و تکمیل خط آهن خواف – هرات، پیش‌بینی می‌شود در سال نخست سه میلیون تن بار و ۳۰۰ هزار مسافر از طریق این خط ریلی جابه‌جا شود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=42328

نوشته‌های مشابه

11اردیبهشت
ایران، بزرگ‌ترین تامین‌کننده شمش روی ترکیه
طی سال‌های 2014 تا 2023 صورت گرفت؛

ایران، بزرگ‌ترین تامین‌کننده شمش روی ترکیه

11اردیبهشت
کارگران بازوان حرکت جامعه‌ به سوی رشد و تعالی هستند
مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز:

کارگران بازوان حرکت جامعه‌ به سوی رشد و تعالی هستند

11اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه کنسانتره مس جانجا آغاز شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.