• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان جهاد دانشگاهی و شرکت آلومینای ایران

  • کد خبر : 30084
  • 10 مهر 1402 - 7:05
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان جهاد دانشگاهی و شرکت آلومینای ایران
تفاهم‌نامه همکاری‌های فناورانه، نوآورانه و اجرایی بین جهاد دانشگاهی و شرکت آلومینای ایران با هدف توسعه و ارتقای سطح همکاری‌های علمی، تحقیقاتی و ارائه خدمات فنی و تخصصی، فناوری‌ها و آزمایشگاه‌های فنی و تخصصی حوزه معدنی امضا شد.

روز یکشنبه ۹ مهر ماه، تفاهم‌نامه همکاری‌های فناورانه، نوآورانه و اجرایی بین جهاد دانشگاهی و شرکت آلومینای ایران با هدف توسعه و ارتقای سطح همکاری‌های علمی، تحقیقاتی و ارائه خدمات فنی و تخصصی، فناوری‌ها و آزمایشگاه‌های فنی و تخصصی حوزه معدنی امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت آلومینای ایران، نظر به توانایی و ظرفیت‌های علمی، فناورانه و نوآورانه جهاد دانشگاهی در اجرای پروژه‌های فناورانه در صنعت و طراحی، ساخت تجهیزات و بومی‌سازی فناوری با هدف توسعه و ارتقای سطح همکاری‌های علمی، تحقیقاتی و ارائه خدمات فنی و تخصصی و فناوری‌ها و آزمایشگاه‌های فنی و تخصصی حوزه معدنی، تفاهم‌نامه همکاری‌های فناورانه، نوآورانه و اجرایی بین جهاد دانشگاهی و شرکت آلومینای ایران به امضای یعقوب فتح‌اللهی، معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی و علی شهبازی‌نژاد، نائب رئیس هیئت مدیره شرکت آلومینای ایران رسید.

فتح‌الهی در این مراسم بیان کرد: جهاد دانشگاهی، یک نهاد علمی جامع است که در حوزه‌‌های مختلف ورود دارد و معمولا نوع کارها در مقیاس صنعتی است.

وی با اشاره به وجود پژوهشگران و تجربه‌های پژوهشی مناسب در این نهاد، ابراز امیدواری کرد که ظرفیت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی بتواند بخشی از مسائل و نیازهای صنعت آلومینیوم را رفع کند.

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی عنوان کرد: امید است امضای این تفاهم‌نامه نه‌تنها برای صنعت آلومینیوم مفید باشد بلکه الگوپرداز برای سایر بخش‌های صنعتی هم بوده و با توجه به دستاوردهایی که ایجاد می‌کند، بتواند دیگر بخش‌های صنعتی را هم برای استفاده از ظرفیت‌های علمی و تخصصی این نهاد ترغیب کند.

شهبازی‌نژاد در این مراسم اظهار داشت: شرکت آلومینای ایران یک شرکت بزرگ است که از نظر نیرو و ظرفیت در وضعیت مطلوبی قرار دارد و هدف از این برگزاری این جلسات معرفی بیشتر این شرکت است.

محمدرضا توکلی محمدی، سرپرست دفتر تخصصی علوم پایه، فنی و مهندسی جهاد دانشگاهی در ادامه این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های این دفتر تخصصی در حوزه بوکسیت‌های کم‌عیار، تصریح کرد: در این دفتر تخصصی، ۴۶ گروه پژوهشی وجود دارد که می‌تواند در زمینه‌های مختلف با این شرکت همکاری کند.

سید احمد صالحی مرند، سرپرست اداره کل راهبری پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی نیز با اشاره به ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف، مطرح کرد: آنچه برای جهاد دانشگاهی تعریف شده، ورود به حوزه‌های مغفولی است که دیگران به آن ورود نمی‌کنند و به همین دلیل جهاد دانشگاهی تنها ۳۰ درصد از دولت کمک دریافت می‌کند و مابقی بودجه با تلاش جهادگران تامین می‌شود.

وی ادامه داد: معاونت پژوهش و فناوری این نهاد با چهار دفتر تخصصی پزشکی، فنی و مهندسی، کشاورزی و علوم انسانی و ۱۶۰ گروه پژوهشی می‌تواند همکاری خوبی با شرکت آلومینای ایران داشته باشد.

طراحی، بومی‌سازی فناوری، ساخت انواع ماشین‌آلات و قطعات یدکی و تحریمی خطوط تولید و تدوین شناسنامه فنی قطعات و تجهیزات، انجام مطالعات فناوری در زمینه توسعه دانش فنی و انتقال فناوری‌های مورد نیاز در راستای بومی‌سازی فناوری‌های خطوط تولید، ایجاد یا ارتقای اتوماسیون خطوط تولید و کمک به ارتقا و سطح فناوری‌های موجود، مستندسازی نیازهای فناورانه شرکت توسط جهاد، انجام و اجرای طرح‌های فناورانه و کاربردی در زمینه‌های مورد نیاز شرکت و ارائه خدمات فنی و تخصصی و مطالعات طرح‌های معدنی زیست‌محیطی در مجموعه‌های تحت فعالیت شرکت، همکاری در خصوص نیازسنجی آموزشی و ارائه آموزش‌های تخصصی مورد نیاز شرکت زمینه‌های همکاری مشترک است.

برگزاری مشترک همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی ملی و بین‌المللی، همکاری در خصوص سرمایه‌گذاری مشترک در طرح‌های فناورانه، نوآورانه، زیرساختی و تولیدی، همکاری در خصوص حوزه مطالعات و شناسایی معادن و ذخایر بوکیست، فعالیت‌های آتش‌باری، مشاوره‌های اکتشافی، استخراجی و فرآوری در راستای کمک به فعالیت‌های شرکت و تسهیل فرایندها، نظرسنجی و تحقیقات افکار عمومی در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و… مورد نیاز شرکت در سطوح مختلف محلی، منطقه‌ای و ملی به درخواست شرکت توسط مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، از دیگر زمینه‌های این همکاری مشترک است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=30084

نوشته‌های مشابه

17اردیبهشت
سرمایه‌گذاری «ومعادن» در پروژه‌های مختلف کم‌نظیر است
سرمایه‌گذاری بیش از دو برابر حد انتظار!

سرمایه‌گذاری «ومعادن» در پروژه‌های مختلف کم‌نظیر است

17اردیبهشت
افت بیش از ۲۰ هزار واحدی شاخص بورس
بورس خیال سبز شدن ندارد!

افت بیش از ۲۰ هزار واحدی شاخص بورس

17اردیبهشت
درآمد کچاد ۲۳ درصد رشد پیدا کرد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.