• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024

بازار داخلی فولاد زنگ‌‌نزن چین در انتظار ارائه بسته محرک بازار

  • کد خبر : 24747
  • 10 مرداد 1402 - 12:51
بازار داخلی فولاد زنگ‌‌نزن چین در انتظار ارائه بسته محرک بازار
قیمت‌های داخلی فولاد زنگ‌نزن چین در هفته منتهی به چهارشنبه 19 جولای 2023 در میان کاهش تقاضا برای آن، روند ثابتی را پشت سر گذاشت. برخی از مشارکت‌کنندگان پیش‌بینی می‌کنند که دولت مرکزی چین، سیاست‌های محرک بازار برای تولیدکنندگان را ارائه خواهد کرد تا حجم تقاضای فولاد زنگ‌نزن افزایش یابد.

قیمت‌های داخلی فولاد زنگ‌نزن چین در هفته منتهی به چهارشنبه ۱۹ جولای ۲۰۲۳ در میان کاهش تقاضا برای آن، روند ثابتی را پشت سر گذاشت. برخی از مشارکت‌کنندگان پیش‌بینی می‌کنند که دولت مرکزی چین، سیاست‌های محرک بازار برای تولیدکنندگان را ارائه خواهد کرد تا حجم تقاضای فولاد زنگ‌نزن افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از موسسه «Fastmarkets»، این موسسه قیمت کویل فولاد زنگ‌نزن نورد سرد با ضخامت دو میلی‌متری و گرید ۳۰۴، با شرط تحویل محصول درب انبار کارخانه تولیدکننده در چین را حدود ۱۴ هزار و ۷۰۰ تا ۱۴ هزار و ۸۰۰ یوان (۲,۰۴۸ تا ۲,۰۶۲ دلار) در هر تن در روز چهارشنبه ۱۹ جولای ۲۰۲۳ ارزیابی کرد که نسبت به قیمت ثبت شده در روز ۱۲ جولای ۲۰۲۳ تغییری نداشت. در پی افزایش قیمت نیکل در بورس فلزات لندن، قیمت‌ها در هفته منتهی به تاریخ ۱۲ جولای ۲۰۲۳ روند نزولی به خود گرفتند.

وضعیت بازار داخلی فولاد چین

طبق بیانیه کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین (NDRC) که در کنفرانس خبری این کمیسیون در ماه جولای ۲۰۲۳ برگزار شد، چین قصد دارد پرداخت وام‌ جهت سرمایه‌گذاری‌های میان‌مدت و بلندمدت را در صنعت تولید گسترش دهد تا محیطی مطلوب برای شرکت‌های خصوصی ایجاد شود.

کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین از جزئیات اقدامات خود در رابطه با حمایت از تولیدکنندگان و شرکت‌های خصوصی که در روند بازیابی قرار دارند، گزارشی منتشر نکرد.

یکی از معامله‌گران فولاد زنگ‌نزن در شهر ووشی چین بیان کرد: مشارکت‌کنندگان بازار، منتظر ارائه بسته‌های حمایتی دولت هستند تا بتوانند اعتماد خود را در بازار فولاد زنگ‌نزن بازیابند.

گفتنی است در هفته منتهی به چهارشنبه ۱۹ جولای ۲۰۲۳، تقاضا برای فولاد زنگ‌نزن کاهش یافت اما قیمت‌ها کاهش پیدا نکردند. برخی منابع مطلع بازار عنوان کردند که ثبات قیمت مواد اولیه، موجب گرایش بازار به سمت استفاده از موادی همچون چدن نیکل خواهد شد.

ارزیابی موسسه «Fastmarkets»، برای چدن نیکل، با خلوص ۱۰ تا ۱۵ درصدی، با شرط تحویل محصول در مقصد با پرداخت حقوق و عوارض گمرکی در چین جهت عرضه در بازار فیزیکی، قیمت یک هزار و ۵۰ تا یک هزار و ۷۰ یوان به ازای هر واحد نیکل در روز ۱۴ جولای ۲۰۲۳ را نشان داد که نسبت به قیمت ثبت شده در یک هفته قبل از تاریخ مذکور تغییری نداشت.

تقاضا برای صادرات در بازار فولاد

ارزیابی قیمت موسسه «Fastmarkets» برای صادرات کویل فولاد زنگ نزن نورد سرد با ضخامت دو میلی‌متری و گرید ۳۰۴، با شرط تحویل محصول بر روی عرشه کشتی در بنادر چین، رقم دو هزار و ۱۳۰ تا دو هزار و ۱۶۰ دلار در هر تن در روز چهارشنبه ۱۹ جولای ۲۰۲۳ را نشان داد که نسبت به قیمت ثبت شده در تاریخ ۱۲ جولای ۲۰۲۳ تغییری نداشت.

همچنین ارزیابی قیمت موسسه «Fastmarkets» برای صادرات کویل نورد گرم فولاد زنگ نزن گرید ۳۰۴، با شرط تحویل محصول بر روی عرشه کشتی در بنادر چین، رقم دو هزار و ۳۰ تا دو هزار و ۵۰ دلار در هر تن در روز چهارشنبه ۱۹ جولای ۲۰۲۳ را نشان داد که نسبت به قیمت ثبت شده در تاریخ ۱۲ جولای ۲۰۲۳ تغییری نداشت.

ثبات قیمت فولاد در ماه جولای ۲۰۲۳ در بحبوحه کاهش حجم صادرات در بازار

گفتنی است حجم تقاضای صادرات فولاد در هفته منتهی به چهارشنبه ۱۹ جولای ۲۰۲۳، در وضعیت نزولی قرار گرفت؛ این در حالی است که قیمت‌ها با افزایش ارزش یوان روند صعودی به خود گرفتند.

نرخ ارز چین از روز شنبه ۱۵ جولای ۲۰۲۳ تا روز دوشنبه ۱۷ جولای ۲۰۲۳، به حدود ۷٫۱۴ یوان در برابر یک دلار آمریکا کاهش پیدا کرد؛ این در حالی است که نرخ آن در روز اول جولای ۲۰۲۳، به حدود ۷٫۲۵ یوان در برابر یک دلار آمریکا کاهش یافت.

یکی از صادرکنندگان فولاد در چین اعلام کرد که پیش‌بینی فعالان بازار بر این است که فدرال رزرو آمریکا چندان نرخ بهره بانکی را افزایش ندهد اما در عین حال پیش‌بینی روند تغییر نرخ ارز بر این اساس هنوز دشوار است. در همین راستا، صادرکنندگان با وجود افزایش ارز نرخ یوان، قیمت‌های خود را کاهش نداده‌اند. سایر صادرکنندگان نیز در نظر داشتند قیمت‌های خود را ثابت نگه دارند و منتظر پیشنهاد قیمت دیگر مشتریان باشند.

روند محتاطانه خریداران در  بازار واردات فولاد

ارزیابی موسسه «Fastmarkets» برای کویل نورد سرد فولاد زنگ‌نزن، گرید آسیایی با ضخامت دو میلی‌متری و گرید ۳۰۴ (دو میلی‌متر ۲B)، با شرط تحویل محصول بر روی عرشه کشتی در بنادر کشورهای شرق آسیا با تقبل هزینه ارسال محصول توسط خریدار در روز چهارشنبه ۱۹ جولای ۲۰۲۳، قیمت دو هزار و ۵۰ تا دو هزار و ۱۰۰ دلار در هر تن را نشان داد که نسبت به قیمت دو هزار و ۱۰۰ تا دو هزار و ۱۳۰ دلار در هر تن ثبت شده در تاریخ ۱۲ جولای ۲۰۲۳، حدود ۳۰ تا ۵۰ دلار کاهش داشت.

ارزیابی موسسه «Fastmarkets» برای واردات کویل فولاد زنگ‌نزن گرم نورد شده گرید آسیایی ۳۰۴، با شرط تحویل محصول بر روی عرشه کشتی در بنادر کشورهای شرق آسیا با تقبل هزینه ارسال محصول توسط خریدار، در روز چهارشنبه ۱۹ جولای ۲۰۲۳، قیمت یک هزار و ۹۳۰ تا یک هزار و ۹۸۰ دلار در هر تن را نشان داد که نسبت به قیمت یک هزار و ۹۹۰ تا دو هزار و ۳۰ دلار در هر تن ثبت شده در تاریخ ۱۲ جولای ۲۰۲۳، حدود ۵۰ تا ۶۰ دلار کاهش یافت.

کاهش قیمت فولاد در ماه جولای ۲۰۲۳ در بحبوحه روند محتاطانه خریداران در بازار واردات

خریداران در کشورهای آسیای شرقی در هفته منتهی به چهارشنبه ۱۹ جولای ۲۰۲۳، پیشنهادهای کمتری از صادرکنندگان فولاد زنگ‌نزن اندونزی دریافت کردند اما خریداران در قبال این پیشنهاد قیمت‌ها، عکس‌العملی از خود نشان ندادند؛ چراکه قیمت‌ها به اندازه کافی مورد توجه آن‌ها قرار نگرفت.

بر همین اساس قیمت کویل فولاد زنگ‌نزن گرم نورد شده حدود یک هزار و ۹۵۰ دلار در هر تن با شرط تحویل محصول بر روی عرشه کشتی در بنادر چین با تقبل هزینه ارسال محصول توسط خریدار بود؛ این در حالی است که قیمت‌های داخلی معادل یک هزار و ۹۹۰ دلار در هر تن با شرط تحویل محصول درب انبار کارخانه تولیدکننده تعیین شد.

اگر محموله‌های وارداتی ترخیص و به واحدهای تولید نورد داخلی چین ارسال می‌شد، هزینه آن حدود دو هزار و ۲۰۴ دلار به ازای هر تن بود که شامل ۱۳ درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز می‌شد.

برخی صادرکنندگان مستقر در کشور تایوان عنوان کردند که واحدهای تولید نورد مجدد در این منطقه، در مورد واردات کویل فولاد زنگ‌نزن گرم نورد شده محتاطانه رفتار می‌کنند؛ چراکه حجم سفارش‌های کمتری از اروپا و ایالات متحده آمریکا دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=24747

نوشته‌های مشابه

11اردیبهشت
تمرکز شرکت «Anglo American» بر توسعه معادن خود در شیلی
مدیرعامل شرکت «Anglo American» مطرح کرد:

تمرکز شرکت «Anglo American» بر توسعه معادن خود در شیلی

11اردیبهشت
آیا افزایش تعرفه‌ واردات بر فولاد چین موثر خواهد بود؟
11اردیبهشت
افزایش تولید فولاد الکتریکی با هدف توسعه کربن‌زدایی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.