• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024

بررسی فرایند ادغام و اکتساب لیتیوم توسط شرکت «Sigma Lithium»

  • کد خبر : 29152
  • 29 شهریور 1402 - 16:06
بررسی فرایند ادغام و اکتساب لیتیوم توسط شرکت «Sigma Lithium»
در بیانیه مطبوعاتی منتشرشده در روز چهارشنبه 13 سپتامبر 2023 اعلام شد که شرکت «Sigma Lithium» به عنوان تولیدکننده اسپودومن، اخیرا دومین محموله تجاری موفق خود را ارسال کرده و رسما به گزینه‌ای برای فرایند ادغام و اکتساب تبدیل شده است.

در بیانیه مطبوعاتی منتشرشده در روز چهارشنبه ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۳ اعلام شد که شرکت «Sigma Lithium» به عنوان تولیدکننده اسپودومن، اخیرا دومین محموله تجاری موفق خود را ارسال کرده و رسما به گزینه‌ای برای فرایند ادغام و اکتساب تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از موسسه «Fastmarkets»، هیئت مدیره شرکت تابعه «Sigma Mineração» و شرکت «Sigma Lithium»، چندین پیشنهاد استراتژیک متعدد مرتبط با فرایند ادغام و اکتساب را برای این شرکت‌ها و برای پروژه «Grota do Cirilo» دریافت کرده است. گفتنی است اولین محموله از کنسانتره لیتیوم ۵٫۵ درصدی از این پروژه در اواخر ماه جولای ۲۰۲۳ به مقصد موردنظر صادر شد. این شرکت اعلام کرد که این پیشنهادها در حال بررسی است؛ هر چند نامی از طرف‌های واسطه نبرد.

در بیانیه‌ای که این شرکت اخیرا ارائه داده است، به موضوع پیشنهاد فرایند ادغام و اکتساب از سوی برخی شرکت‌های فعال از جمله صنایع انرژی، خودروسازی، تولیدکننده باتری و پالایش لیتیوم به شرکت «Sigma Lithium» و پروژه‌های تحت مدیریت آن اشاره شد.

شرکت «Sigma Lithium» در این رابطه اعلام کرد: تصمیم‌گیری درباره این موضوع، در جلسه‌ای با اکثریت سهام‌داران اقلیت این شرکت گرفته خواهد شد. البته این شرکت هیچ چارچوب زمانی مشخصی درباره این مسئله ارائه نداد و در ادامه افزود که این فرایند ممکن است با همراهی یک شریک استراتژیک یا در یک قالب دیگری از معامله صورت پذیرد.

آنا کابرال، مدیر اجرایی و رئیس هیئت مدیره مشترک شرکت تابعه «Sigma Mineração» و شرکت «Sigma Lithium» در بیانیه‌ای کتبی عنوان کرد: این شرکت از امانت‌داری و مسئولیتی که در انتخاب شریک استراتژیک خود دارد، آگاه بوده و این مسئله می‌تواند جایگاه شرکت «Sigma Mineração» در تامین لیتیوم و در زنجیره تامین جهانی آن را ارتقا دهد که تاثیر آن بر اقتصاد برزیل بسیار مثبت خواهد بود.

وی افزود: شرکت «Sigma Mineração» زمانی وارد بازار ارسال محموله‌های لیتیوم از طریق دریا شد که قیمت لیتیوم به دلیل کاهش حجم تقاضا و به طور کلی روند نزولی بازار در چین تحت فشار قرار داشت و فعالیت در بازار فیزیکی این ماده هم به کمترین میزان خود رسیده بود.

آخرین ارزیابی موسسه «Fastmarkets» برای اسپودومن، با حداقل لیتیم اکسید ۶ درصد جهت عرضه در بازار فیزیکی، با شرط تحویل بر روی عرشه کشتی در بنادر چین و تقبل هزینه ارسال محصول توسط خریدار، قیمت سه هزار تا سه هزار و ۵۰۰ دلار در هر تن را در تاریخ ۳۱ آگوست ۲۰۲۳ نشان داد که نسبت به قیمت سه هزار و ۲۰۰ تا سه هزار و ۵۰۰ دلار در هر تن ثبت شده در تاریخ ۳۰ آگوست ۲۰۲۳، حدود ۲٫۹۹ درصد و نسبت به قیمت سه هزار و ۳۰۰ تا سه هزار و ۶۰۰ دلار در هر تن ثبت شده در ابتدای ماه آگوست سال جاری، حدود ۵٫۸ درصد کاهش داشت.

کاهش ۶۰٫۱۲ درصدی قیمت اسپودومن در سال ۲۰۲۳

موسسه «Fastmarkets» اخیرا قیمت کربنات لیتیوم با غلظت حداقل ۹۹٫۵ درصد، مورد استفاده در تولید باتری‌ جهت عرضه در بازار فیزیکی با شرط تحویل بر روی عرشه کشتی در بنادر چین، ژاپن و کره‌جنوبی و تقبل هزینه ارسال محصول توسط خریدار را ۲۷ تا ۲۹ دلار در هر کیلوگرم در روز چهارشنبه ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۳ ارزیابی کرد. این رقم نسبت به قیمت ثبت شده در یک روز قبل از تاریح مذکور ثابت بود اما نسبت به قیمت ۲۸ تا ۳۱ دلار ثبت شده در یک هفته قبل از تاریخ مذکور، حدود ۵٫۰۸ درصد و نسبت به قیمت ۳۲ تا ۳۴ دلار به ازای هر کیلوگرم در روز ۱۶ آگوست سال جاری میلادی، حدود ۱۵٫۱۵ درصد کاهش داشت.

در سال ۲۰۲۳ تا به امروز، قیمت کربنات لیتیوم حدود ۶۵ درصد در مقایسه با قیمت ۷۹ تا ۸۱ دلار به ازای هر کیلوگرم در روز ۳۰ دسامبر ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

ظرفیت تولید شرکت «Sigma Mineração» در حال حاضر ۳۶ هزار و ۷۰۰ تن در سال کربنات لیتیوم معادل در پروژه «Grota do Cirilo» در فاز اول این پروژه است. در فازهای ۲ و ۳ این پروژه، ظرفیت تولید به ۱۰۴ هزار و ۲۰۰ تن در سال افزایش خواهد یافت.

در ماه جولای ۲۰۲۳، حدود ۳۰ هزار تن در نسبت ۵۰ به ۵۰ کنسانتره اسپودومن و محصولات جانبی اکسید لیتیوم هیپوفینی صادر شد. دومین محموله این شرکت با حجم ۴۵ هزار تن و نسبت ۳۳ به ۶۶ در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ ارسال شد. آنا کابرال طی یک کنفرانس در روز پنجم سپتامبر ۲۰۲۳ که گزارش میزان درآمد این شرکت در آن ارائه شد، عنوان کرد که انتظار می‌رود یک محموله دیگر تا پایان سپتامبر ۲۰۲۳ از این شرکت ارسال شود.

وی در ادامه تاکید کرد: راه‌اندازی خط تولید و فاز چهارم این پروژه به‌زودی آغاز خواهد شد. همچنین بهره‌برداری از فازهای ۲ و ۳ ممکن است در سال ۲۰۲۴ آغاز شود.

علی‌رغم سخت‌تر شدن شرایط بازار که بر قیمت‌ها نیز فشار وارد خواهد کرد، موسسه «Fastmarkets» پیش‌بینی می‌کند که بازار در سال جاری و در سال ۲۰۲۴ با کسری عرضه مواجه شود.

طبق آخرین گزارش تحقیقات صورت گرفته توسط موسسه «Fastmarkets» که گزارش آن در روز ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۳ منتشر شد، انتظار می‌رود مقدار تولید کربنات لیتیوم معادل به ۸۹۷ هزار و ۳۰۰ تن در سال ۲۰۲۳ و ۱٫۱۳ میلیون تن در سال ۲۰۲۴ برسد؛ این در حالی است که حجم تقاضای قابل‌ رصد برای این دو سال به ترتیب ۹۶۹ هزار و ۷۰۰ تن و یک میلیون و ۲۱۰ هزار تن پیش‌بینی شده است.

بر همین اساس، حجم کسری عرضه کربنات لیتیوم معادل در سال ۲۰۲۳، به ۷۲ هزار و ۴۰۰ تن و در سال ۲۰۲۴، به ۸۲ هزار و ۶۹۰ تن خواهد رسید.

موسسه «Fastmarkets» قیمت کربنات لیتیوم را به طور میانگین ۳۳٫۹۹ دلار در هر کیلوگرم با شرط تحویل بر روی عرشه کشتی در بنادر چین، ژاپن و کره‌جنوبی و تقبل هزینه ارسال محصول توسط خریدار طی سه ماهه سوم ارزیابی کرد که نسبت به قیمت ۳۶ دلار به ازای هر کیلوگرم ثبت شده در ماه‌های آپریل تا ژوئن سال ۲۰۲۳ کاهش داشت. طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، قیمت کربنات لیتیوم در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ به ۲۹٫۸۳ دلار در هر کیلوگرم کاهش خواهد یافت.

در ماه جولای ۲۰۲۳، مدیرعامل شرکت «Sigma Mineração» به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که این شرکت با شرکت مالی و اعتباری «Bank of America» برای مذاکره در مورد فرایند ادغام و اکتساب یا خرید سهام همکاری می‌کند.

در ماه فوریه ۲۰۲۳، خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که شرکت تسلا به عنوان تولیدکننده خودروهای الکتریکی در آمریکا، پیشنهاد فرایند ادغام و اکتساب را به شرکت «Sigma Mineração» ارائه داده است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=29152

نوشته‌های مشابه

17اردیبهشت
توسعه‌ای همه‌جانبه را رقم خواهیم زد
مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز:

توسعه‌ای همه‌جانبه را رقم خواهیم زد

17اردیبهشت
شرکت آلومینای ایران؛ تحول‌آفرین در صنعت آلومینیوم

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.