• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024

برگزاری جلسه بررسی طرح جامع فرهنگی و اجتماعی شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین

  • کد خبر : 26527
  • 31 مرداد 1402 - 5:41
برگزاری جلسه بررسی طرح جامع فرهنگی و اجتماعی شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین با تاکید بر اهمیت موضوعات فرهنگی، گفت: بنا داریم طرح جامع فرهنگی را در مناطقی که صدر تامین متولی استقرار صنعت در آنجاست، عملیاتی کنیم. این طرح حکم سنگ بنا را دارد که جهت‌گیری‌های راهبردی بعدی را رقم خواهد زد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین با تاکید بر اهمیت موضوعات فرهنگی، گفت: بنا داریم طرح جامع فرهنگی را در مناطقی که صدر تامین متولی استقرار صنعت در آنجاست، عملیاتی کنیم. این طرح حکم سنگ بنا را دارد که جهت‌گیری‌های راهبردی بعدی را رقم خواهد زد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین، جلسه بررسی اولیه طرح جامع فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد تاصیکو و مدیرعامل موسسه فرهنگی پیوست نگاری افق برگزار شد.

امیرحسین نادری در این جلسه ضمن اشاره به اهمیت موضوع آموزش در سطوح مختلف، بیان کرد: آموزش، مهم‌ترین عامل برای تغییر رفتار است و از هر نکته دیگری مهم‌تر است. باید توجه داشت که در هر سنی چه آموزش‌هایی مورد نیاز فرد است. اگر محیط کار را همانند محیط خانواده خود بدانیم، متوجه می‌شویم که چه آموزش‌هایی نیاز است. به همین دلیل باید متناسب با نیاز روز، شرایط جامعه و منطقه، آموزش‌هایی که فرد را به شخصی سازمانی تبدیل می‌کند، سنجید و زمینه آموزش‌پذیری را فراهم کرد. یکی از چالش‌های مهم سازمان‌ها، تفکیک نیازهای آموزشی مناطق مختلف است. در استقرار صنایع بزرگ، در عین اصالت دادن به فرهنگ کار و تلاش، باید جنبه‌های مثبت فرهنگ بومی مانند اهمیت دادن به خانواده تقویت شود.

وی با تاکید بر نیاز ارزیابی در زمینه فرهنگی با اشاره به مدل «EFQM» در ارزیابی سازمانی، عنوان کرد: باید در زمینه فرهنگی از مدل انسان کامل که در مذهب شیعه آمده است، استفاده کنیم و ائمه اطهار را تراز قرار دهیم. همچنین با ارزیابی خود، ببینیم در چه نقطه‌ای قرار داریم. مهم‌ترین هدف ما این است اشخاصی که وارد سازمان می‌شوند، در هنگام خروج حتی‌الامکان در تمام زمینه‌ها در این پیوست فرهنگی ترسیم شده ارتقا پیدا کنند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین تصریح کرد: طی برنامه فرهنگی باید بتوانیم متناسب با مناطق که هر کدام اقتضای خاص خود را دارند، حداقل ۱۰ درصد سبب ارتقای فرهنگی افراد شویم. در منطقه‌ای مانند سیستان و بلوچستان که معادن طلا اشتغال‌زایی به همراه داشته است، کمتر از پنج سال آینده افزایش ۳۰ درصدی جمعیت را پیش‌بینی می‌کنیم. همچنین علاوه بر توجه به جنبه‌های زیست‌محیطی و رشد اقتصادی که با صنعت به آن منطقه می‌بریم، بحث‌های مربوط به حوزه فرهنگ و خانواده مورد توجه قرار می‌گیرد. هدف ما این است که با بردن صنعت به یک منطقه، زندگی بهتری را برای مردم رقم بزنیم.

محمدرضا رضوانیان‌زاده، مشاور مدیرعامل و مدیر امور طرح‌ها و پروژه‌های شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین در این جلسه اظهار داشت: با توجه به تنوع صنعتی و فرهنگی‌ که در زیرمجموعه‌های هلدینگ صدر تامین وجود دارد، شناسایی شرایط موجود اهمیت زیادی پیدا خواهد کرد که تاثیر بسیاری در تعریف فرایند مطلوب و مداخله‌ای که برای آن برنامه‌ریزی می‌‍شود، خواهد داشت؛ ضمن اینکه باید مولفه‌‎ها را در سطح کلان مورد بررسی قرار داد.

مهدی فضائلی، مشاور مدیرعامل در امور فرهنگی شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین ضمن اشاره به اینکه تدوین طرح جامع فرهنگی در کشور ما جوان است، تاکید کرد: در مجموعه‌های صنعتی و غیرصنعتی توجه به کار پیوست‌ نگاری فرهنگی و عملیاتی شدن آن کمتر اتفاق افتاده و شاهد اتفاق ویژه‌ای در این زمینه نبوده‌ایم. فناوری‌ها و صنایعی که به کشور وارد شده است، هنوز آثار منفی آن وجود دارد و این نتیجه‌ی اقداماتی است که باید هم‌زمان با ورود آن فناوی‌ها انجام می‌شد.

وی اضافه کرد: این کار ارزشمندی است که تجربه ذی‌قیمتی را برای کل کشور به وجود می‌آورد و موسسه فرهنگی پیوست نگاری افق، جزو معدود مجموعه‌هایی است که این کار را انجام می‌دهد. در حوزه‌های شخصیت‌پردازی، اندیشه و رفتار اگر اقدامات درستی داشته باشیم، نهایتا به خروجی خوبی خواهیم رسید که نقطه هدف ماست. مفهوم و تلقی ما از فرهنگ، تلقی ریشه‌داری در تفکر دینی ماست و آنقدر تحت تاثیر این فرهنگ هستیم که هر اندازه این فرهنگ غنی‌تر و تربیت بر اساس آن ریشه‌دارتر باشد، رفتارهای ما متفاوت‌تر خواهد بود؛ از این جهت نگاه به مقوله فرهنگ ارزشمند است.

فضائلی خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت دیگر، کمی کردن موضوع در حوزه فرهنگ است تا بتوانیم شاخص‌هایی را انتخاب کنیم که نقش تاثیر اقدامات انجام شده را به صورت کمی نشان دهد.

در ادامه این جلسه امید گروسی، مدیرعامل موسسه فرهنگی پیوست نگاری افق ضمن ارائه برنامه جامع فرهنگی، اجتماعی، رسانه‌ای شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین بیان کرد: الگوی پایه، چارچوب برنامه پیشرفت و معرف سیر کلی شرکت در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای بوده که بر اساس جامعه و اقتضای منطقه‌ای تدوین شده است.

وی یادآور شد: این الگوی پایه نقشه راه است که نشان می‌دهد از کجا شروع می‌کنیم؛ چه مسیری را طی ‌کنیم و به کجا خواهیم رسید. برنامه جامع فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای به صورت برنامه‌ کلان پنج ساله‌ای هدف‌گذاری شده است که در پایان هر سال، نتایج آن استخراج و عملکرد هر شاخص بررسی خواهد شد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=26527

نوشته‌های مشابه

17اردیبهشت
سرمایه‌گذاری «ومعادن» در پروژه‌های مختلف کم‌نظیر است
سرمایه‌گذاری بیش از دو برابر حد انتظار!

سرمایه‌گذاری «ومعادن» در پروژه‌های مختلف کم‌نظیر است

17اردیبهشت
افت بیش از ۲۰ هزار واحدی شاخص بورس
بورس خیال سبز شدن ندارد!

افت بیش از ۲۰ هزار واحدی شاخص بورس

17اردیبهشت
درآمد کچاد ۲۳ درصد رشد پیدا کرد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.