• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
هم‌زمان با افزایش تنش‌ها در خاورمیانه،

بهای جهانی نفت رشد پیدا کرد

  • کد خبر : 30667
  • 17 مهر 1402 - 7:11
بهای جهانی نفت رشد پیدا کرد
تحلیل‌‎های تاریخی همواره ثابت کرده است که بهای نفت پس از بروز بحران در خاورمیانه، افزایش‌های پایداری را تجربه می‌‎کند.

تحلیل‌‎های تاریخی همواره ثابت کرده است که بهای نفت پس از بروز بحران در خاورمیانه، افزایش‌های پایداری را تجربه می‌‎کند.

یه گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایرنا، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که در پی حمله حماس به اسرائیل و افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، بهای نفت همگام با دلار و ین (واحد پول ژاپن) افزایش یافت.

این امر به نگرانی‌ها در خصوص عرضه نفت خام از این منطقه در بحبوحه کاهش تولید از سوی عربستان و روسیه به عنوان دو تولیدکننده بزرگ نفتی دامن زده است.

ناظران نگران هستند که افزایش بهای نفت، تاثیرات تورمی بر روی اقتصاد کشورها بگذارد زیرا هزینه‌های انرژی، همواره عامل اصلی افزایش قیمت‌ها بوده است. در این میان، بانک‌های مرکزی نیز که با افزایش نرخ بهره سعی در کاهش تورم داشته‌اند، با دردسری تازه روبه‌رو شده‌اند.

برایان مارتین و دانیل هاینس از گروه بانکداری نیوزیلند و استرالیا (ANZ) در این خصوص عنوان کردند: راه حل کلیدی برای وضعیت بازارها این است که بدانیم آیا جنگ به همین جا ختم می‌شود و یا دامنه آن تا مناطق دیگر به ویژه عربستان سعودی هم گسترده خواهد شد.

استفان اینس از گروه خدمات مشاوره سرمایه‌گذاری (SAM) هشدار داد که تحلیل‌‎های تاریخی همواره ثابت کرده است که بهای نفت پس از بروز بحران در خاورمیانه، افزایش‌های پایداری را تجربه می‌‎کند.

براساس آخرین گزارش‌ها، قیمت نفت برنت امروز دوشنبه ۱۷ مهر ماه ۸۷.۵۱ دلار در هر بشکه اعلام شده که نسبت به هفته گذشته، نزدیک به ۴.۵ درصد رشد داشته است.

شبگه بلومبرگ نیز در مطلبی نوشت: در پی تشدید تنش‌ها پس از حمله روز شنبه حماس به اسرائیل، قیمت طلا افزایش یافت.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، بهای این فلز گران‌بها هم‌‎زمان با تلاطم در بازارهای مالی، امروز دوشنبه ۱۷ مهر ماه ۱.۲ درصد رشد داشته است.

دیوید لنوکس، تحلیلگر شرکت سرمایه گذاری «Fat Prophets» مستقر در سیدنی استرالیا در این خصوص مطرح کرد: در حالی که بحران ناگهانی در اسرائیل هنوز تاثیر چندان چشمگیری بر روی بهای طلا نگذاشته است اما در صورت گسترش تنش‌ها در منطقه، باید شاهد جهش قابل‌توجه قیمت این فلز گران‌بها باشیم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=30667

نوشته‌های مشابه

16اردیبهشت
بزرگ‌ترین کارخانه سرب و روی کشور در یک قدمی افتتاح
16اردیبهشت
قیمت طلا به بیش از سه هزار دلار خواهد رسید؟
با افزایش تقاضا در بازارهای جهانی،

قیمت طلا به بیش از سه هزار دلار خواهد رسید؟

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.