• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024

به دنبال توسعه تولید در شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر هستیم

  • کد خبر : 17387
  • 09 اردیبهشت 1402 - 12:26
به دنبال توسعه تولید در شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر هستیم
مدیر امور مهندسی شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر گفت: این شرکت در حال حاضر تنها در تولید آهن‌ اسفنجی فعالیت دارد اما در نقشه راه استراتژی آن، آرمان تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات نهایی با ارزش افزوده بالا دیده می‌شود.

مدیر امور مهندسی شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر گفت: اگرچه این شرکت در حال حاضر تنها در تولید آهن‌ اسفنجی فعالیت دارد اما در نقشه راه استراتژی آن، آرمان تولید ۶ میلیون تن آهن‌ اسفنجی، پنج میلیون تن فولاد، سه میلیون تن ورق و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات نهایی با ارزش افزوده بالا دیده می‌شود که از نگاه ویژه این شرکت به رویکرد توسعه سبد محصول حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر، رضا روح‌الامینی بیان کرد: شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر از نقش‌آفرینی موثری در صنعت فولاد کشور برخوردار است؛ اگرچه این شرکت در حال حاضر تنها در تولید آهن‌ اسفنجی فعالیت دارد اما در نقشه راه استراتژی آن، آرمان تولید ۶ میلیون تن آهن‌ اسفنجی، پنج میلیون تن فولاد، سه میلیون تن ورق و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات نهایی با ارزش افزوده بالا دیده می‌شود که از نگاه ویژه این شرکت به رویکرد توسعه سبد محصول حکایت دارد.

وی افزود: تردیدی نیست که فعالیت‌های توسعه‌محور و ارزشمند این شرکت در زنجیره فولاد، نقش بسزایی در ارتقای جایگاه این شرکت و تسهیل تحقق چشم‌‌انداز تعیین‌شده برای صنعت فولاد کشور در سال ۱۴۰۴ ایفا می‌کند.

مدیر امور مهندسی شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر با اشاره به اینکه این شرکت بزرگ‌ترین عرضه‌کننده آهن‌ اسفنجی در کشور به شمار می‌آید، مطرح کرد: رویکرد توسعه سبد محصول، از اهداف استراتژیک بخش تحقیق و توسعه در شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر محسوب می‌شود. این شرکت گام‌های بلندی در راستای افزایش تولید برداشته داست که از جمله آن‌ها، می‌توان به پروژه احداث کارخانه مگامدول طوبی اشاره کرد که با ایجاد ظرفیت تولید یک میلیون و ۸۵۰ هزار تنی این کارخانه، سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن به ظرفیت تولید فعلی آهن اسفنجی این شرکت افزوده شود. همچنین پروژه احداث کارخانه فولادسازی در صورت بهره‌برداری، ظرفیت تولیدی بالغ بر سه میلیون تن به همراه خواهد داشت.

روح‌الامینی خاطرنشان کرد: پروژه فولادسازی با هدف تولید محصولاتی منحصر‌ به‌ فرد و استاندارد که در حال حاضر در کشور تولید نمی‌شوند، در حال انجام است. این پروژه در نوع خود اقدام بسیار خلاقانه‌ای برای این شرکت محسوب می‌شود که زمینه کاهش واردات ورق‌های یادشده، جلوگیری از خروج ارز از کشور، اشتغال‌زایی و حتی ارزآوری برای کشور را فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به انتخاب شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر به عنوان شرکت برگزیده و پیشرو در توسعه فناوری در سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: تولید محصولات با‌کیفیت، بخشی از اهداف استراتژیک و ارزش‌های شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=17387

نوشته‌های مشابه

11اردیبهشت
ایران، بزرگ‌ترین تامین‌کننده شمش روی ترکیه
طی سال‌های 2014 تا 2023 صورت گرفت؛

ایران، بزرگ‌ترین تامین‌کننده شمش روی ترکیه

11اردیبهشت
کارگران بازوان حرکت جامعه‌ به سوی رشد و تعالی هستند
مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز:

کارگران بازوان حرکت جامعه‌ به سوی رشد و تعالی هستند

11اردیبهشت
آیا افزایش تعرفه‌ واردات بر فولاد چین موثر خواهد بود؟

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.