• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
مدیرعامل شرکت کارخانجات شهید قندی یزد عنوان کرد:

«بکام»، قلب تولید فیبر نوری کشور

  • کد خبر : 30311
  • 12 مهر 1402 - 16:17
«بکام»، قلب تولید فیبر نوری کشور
مدیرعامل شرکت کارخانجات شهید قندی یزد گفت: نزدیک به ۸۰ درصد فیبر نوری کشور در کارخانجات شهید قندی یزد تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت کارخانجات شهید قندی یزد گفت: نزدیک به ۸۰ درصد فیبر نوری کشور در کارخانجات شهید قندی یزد تولید می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، شرکت کارخانجات شهید قندی یزد، از زیرمجموعه‌های هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) به‌ شمار می‌آید و یکی از پیشروترین و کیفی‌ترین کارخانجات تولید انواع کابل‌های مخابراتی و برق است. این شرکت پس از پشت‌ سر گذاشتن دوره‌ای نسبتا سخت از نظر درآمد عملیاتی، هم‌اکنون با اصلاح ساختارها و اتخاذ راهبردهای صحیح، تمام حد نصاب‌های گذشته را شکسته و در آستانه شکوفایی و بالندگی است.

محمد جواد عسکری باقرآبادی، مدیرعامل شرکت کارخانجات شهید قندی یزد با توضیح اینکه یکی از شاخص‌های اندازه‌گیری میزان تولید فیبر نوری، مقدار تار مصرفی است، بیان کرد: تار مصرفی شرکت در سال‌ جاری حدود ۵۰۰ هزار کیلومتر برآورد می‌شود که میزان مصرف این ماده در سال‌های پیش فقط ۱۵۰ هزار کیلومتر بوده است؛ تار، ماده‌ای شفاف است که در تولید فیبر نوری به کار می‌رود و هادی نور است.

وی با اعلام شکسته‌ شدن بسیاری از حد نصاب‌ها در آمار تولید و فروش، به مصرف سه هزار و ۲۰۰ تن آلومینیوم در سال جاری اشاره کرد و گفت: میزان آلومینیوم مصرفی امسال در شرکت شهید قندی که برای تولید کابل‌های برق مصرف می‌شود، حد نصاب چشمگیری داشته است. آمار فروش (صادراتی) در ۶ ماه نخست امسال در حالی روی رقم یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار ایستاد که میزان فروش صادراتی در کل سال ۱۴۰۱، حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلار بوده‌ است؛ به‌ عبارتی، میزان صادرات تنها در ۶ ماه، به بیش از دو برابر سال گذشته رسیده‌ است.

مدیرعامل شرکت کارخانجات شهید قندی یزد ادامه داد: حدنصاب‌ها در شرکت‌های زیرمجموعه شهید قندی نیز بی‌سابقه است که در نشست مدیران زیرمجموعه‌های شرکت‌های شهید قندی به‌ زودی به اطلاع عموم خواهد رسید؛ از جمله حد نصاب بی‌سابقه می‌توان به تولید پلیمر ابرکوه اشاره‌ کرد که میزان تولید این شرکت در پنج ماه نخست امسال به‌ اندازه یک‌ سال گذشته بوده است.

عسکری باقرآبادی در خصوص بودجه‌ریزی، تصریح کرد: بودجه شرکت تاکنون یک هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان بوده اما برای سال ۱۴۰۲ نزدیک به یک هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان پیش‌ فاکتور زده‌ایم. هر چند احتمال می‌رود بخشی از آن در سال ۱۴۰۳ وصول‌ شود. به جرات می‌توان گفت شرکت شهید قندی توانایی تولید بیش از دو هزار میلیارد تومان در سال را نیز داراست و بازار فروش محصولات آن نیز مهیا است. همچنین مشتری‌های بسیاری مشتاق خرید تولیدات ما هستند و این امر ما را بر آن داشته تا برنامه‌ریزی مبتنی بر افزایش روزافزون درآمد و بودجه‌ریزی درخوری داشته باشیم.

وی در توضیح گزارش‌های تولید و فروش گفت: از سه سال پیش که به عنوان مدیرعامل وارد این شرکت شده‌ام، تمام صورت‌های مالی زیان‌ده بوده که خوشبختانه هم‌اکنون به سود‌دهی رسیده‌ است. حد نصاب‌های جدید و گزارش‌های سوددهی شرکت در حالی ارائه می‌شود که اخیرا بدهی ۱۰۰ میلیارد تومانی به شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات و اقساط ۹۸ میلیارد تومانی وام‌های سال‌های گذشته بانک تجارت به‌ طور کامل تسویه شده‌ است.

مدیرعامل شرکت کارخانجات شهید قندی یزد به‌روزرسانی ماشین‌آلات، افزایش تولید و ارتقای کیفیت محصولات را پای ثابت راهبردهای این شرکت دانست و افزود : در این راستا، در آینده تجدید ارزیابی مجدد خواهیم‌ داشت.

عسکری باقرآبادی در خصوص اقدام برای بهینه‌سازی و ارتقای نظارت بر چرخه تولید تا فروش، عنوان کرد: در این راستا به‌ زودی با استفاده از نرم‌افزار «odoo» امکان رصد، نظارت و مدیریت را قوی‌تر خواهیم‌ کرد. با استفاده از این سیستم در کارخانه شهید قندی از روزهای آینده، مدیریت بخش‌های تولیدی قوی‌تر، آسان‌تر و برخط خواهد شد. (نرم‌افزار برنامه‌ریزی جامع «odoo»، سیستمی برخط است که امکان گزارش‌گیری بخش‌های مختلف را میسر و تحلیل سوددهی یا زیان‌دهی هر نوع محصول امکان‌پذیر خواهد شد. این سیستم در سطح جهانی کاربران زیادی دارد و برای رصد و تحلیل خطوط تولید محصولات، داده‌های وب‌سایت‌ها، تجارت الکترونیک، «CRM» انبارداری، حسابداری و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.)

وی در رابطه با چالش‌های مسیر تولید، مطرح کرد: تولید اصلی ما کابل است؛ به همین دلیل شرکت مخابرات و وزارت نیرو، دو مشتری اصلی ما هستند؛ مشتریانی که بیشترین مصرف کابل در کشور را دارند. از طرفی ۷۰ تا ۸۰ درصد مواد محصولات ما مواد اولیه‌ای است که برای تهیه آن‌ها باید برنامه‌ریزی به‌ شدت اصولی و زمان‌بندی‌ شده انجام‌شود. به این معنی که حتی اگر یکی از مواد مورد نیاز در تولید کابل به‌موقع تهیه نشود، چرخه تولید با وقفه مواجه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت کارخانجات شهید قندی یزد اظهار داشت: با توجه به الزام خرید نقدی در بورس کالا برای تهیه مواد اولیه‌، لزوم زمان‌بندی دقیق برای پر‌کردن انبار مواد اولیه، از طرفی نبود نقدینگی به دلیل عدم تسویه حساب سفارشات قبلی مشتریان، شرکت شهید قندی علاوه بر توانیر و مخابرات، محصولات خود را از طریق نمایندگان خود نیز به‌ فروش می‌رساند تا هر چه سریع‌تر مطالبات وصول‌ شود. فروش محصولات به شرکت‌های نفتی و پتروشیمی نیز به پویاتر شدن شرکت کمک شایانی کرده‌ است؛ هرچند به همین بسنده نکرده و در حال برنامه‌ریزی برای افزایش فروش و به تبع آن افزایش سود عملیاتی هستیم.

عرضه اولیه در راه است

عسکری باقرآبادی در پاسخ به این سوال که آیا امکان عرضه اولیه زیرمجموعه‌های شهید قندی میسر خواهد شد، تاکید کرد: با توجه به اینکه کارخانه و اکثر زیر مجموعه‌های شهید قندی از زیان‌دهی خارج و به سوددهی رسیده‌اند، به‌ دنبال عرضه اولیه آن‌ها هستیم؛ البته با توجه به سود قابل‌توجه شرکت پلیمر ابرکوه، اولویت با این شرکت است. این شرکت حدود پنج میلیارد تومان زیان انباشته داشته که بیشتر آن جبران شده و اگر تا پایان امسال یا اوایل سال آینده به سوددهی برسد، به امید خدا در بورس عرضه اولیه خواهد شد؛ به تبع آن شرکت شهید قندی بیشتر از منافع آن شرکت منتفع خواهد شد.

وی در خصوص تعیین‌ تکلیف زمین‌های صفائیه، اظهار داشت: اخیرا نشستی با محمد صالح جوکار، نمایند یزد در مجلس شورای اسلامی داشتیم؛ بازدید از زمین انجام‌ شده و قرار است در روزهای آتی قیمت پیشنهادی اعلام و مشاور مشخص شود که پس از این مرحله، طراحی و جزئیات طرح ارائه می‌شود تا هر چه سریع‌تر بحث جابه‌جایی شرکت به محل جدید عملیاتی شود.

نایب‌ رئیس هیئت مدیره شرکت کارخانجات شهید قندی یزد، بیان کرد: هم‌زمان تغییر کاربری زمین‌های صفائیه که کار بسیار بزرگی است را با مسئولان محترم استان یزد نیز پیش می‌بریم. شرکت شهید قندی، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، استانداری یزد و نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تفاهم‌نامه‌ای چهارجانبه منعقد کرده‌اند که بر اساس آن هر چهار طرف متعهد شده‌اند هر آنچه از تغییر کاربری زمین‌ها حاصل می‌شود، در شرکت شهید قندی سرمایه‌گذاری شود.

مدیرعامل شرکت کارخانجات شهید قندی یزد ادامه داد: بر این اساس یکی دیگر از هدف‌گذاری‌های هلدینگ کارخانجات شهید قندی اتصال به معدن مس است که در این صورت امکان تولید مفتول مس و آلومینیوم برای شرکت فراهم می‌شود؛ در صورت تحقق این امر و با توجه به نزدیکی محل جدید شرکت به راه‌آهن، امکان ارسال محموله‌های مفتول مس و آلومینیوم به‌ راحتی صورت خواهد گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که آماده‌سازی محل جدید شرکت در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: کار را با جدیت پیگیری می‌کنیم؛ فضای سبز جانمایی و درختکاری‌ها انجام شده و همچنین مجوزهای آب، برق و گاز اخذ شده‌ است.

ونزوئلا، مشتری جدید «بکام»

عسکری باقرآبادی بیان کرد: در حال حاضر یک قرارداد اولیه به ارزش معادل ۵۰ میلیارد تومان با ونزوئلا داریم که قرار شد با توجه به اینکه سفارش ویژه است، مواد اولیه از طرف این کشور تهیه شود و ما فقط تولید کابل را انجام‌ دهیم.

وی با تاکید بر اینکه مبادلات تجاری با ونزوئلا بر اساس ارز دلار انجام می‌شود، ابراز امیدواری کرد که مجموعه شهید قندی، موفق به اخذ سفارش جدید معادل سه هزار میلیارد تومان از این کشور شود.

مدیرعامل شرکت کارخانجات شهید قندی در خصوص راهبرد خارجی شرکت شهید قندی، اظهار داشت: تیم ما در حال تحقیق و بازاریابی در اوراسیا، افغانستان، اربیل عراق و ترکیه است. بر اساس هدف‌گذاری‌ها قرار است در کشورهای منطقه بستری ایجاد کنیم تا تولیدات شهید قندی بیشتر شناخته شده و این شرکت جایگاه اصلی خود را بازیابد که در پی آن حد نصاب‌های بالاتری در تولید و سودهای عملیاتی به‌ دست آورد. هم‌اکنون شرکت پلیمر ایساتیس به تاجیکستان و ترکیه مواد اولیه صادر می‌کند؛ البته برخی قوانین و مقررات دست‌وپاگیر هستند، با این‌ وجود با حل برخی مشکلات، امکان صادرات به تاجیکستان و ترکیه به ترتیب تا ۵۰۰ هزار تن و یک میلیون تن امکان‌پذیر است.

نایب‌ رئیس هیئت مدیره شرکت کارخانجات شهید قندی یزد در پایان رمز برون‌رفت از مشکلات شرکت کارخانجات شهید قندی را الگو قرار دادن منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: فرمایشات ایشان را نباید قاب و در دفتر کار نصب کرد بلکه باید سرلوحه تصمیم‌گیری‌های ریز و کلان خود قرار داد. همواره در تصمیم‌گیری‌ها خداوند، حقوق کارکنان شرکت و سهام‌داران را در نظر می‌گیرم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=30311

نوشته‌های مشابه

16اردیبهشت
بزرگ‌ترین کارخانه سرب و روی کشور در یک قدمی افتتاح
16اردیبهشت
قیمت طلا به بیش از سه هزار دلار خواهد رسید؟
با افزایش تقاضا در بازارهای جهانی،

قیمت طلا به بیش از سه هزار دلار خواهد رسید؟

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.