• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران:

تحریم‌ها نمی‌توانند مانع پیشرفت صنعت فولاد شوند

  • کد خبر : 6158
  • 21 دی 398 - 9:59
تحریم‌ها نمی‌توانند مانع پیشرفت صنعت فولاد شوند
عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: تحریم‌های اعمال شده در حوزه صنعت، همواره هزینه‌هایی را بر دوش صنایع ما تحمیل می‌کنند و از جنبه اقتصادی، سودآوری را کاهش می‌دهند ولی نمی‌توانند مانع از صادرات فولاد و توسعه این صنعت در کشور شوند.
عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: تحریم‌های اعمال شده در حوزه صنعت، همواره هزینه‌هایی را بر دوش صنایع ما تحمیل می‌کنند و از جنبه اقتصادی، سودآوری را کاهش می‌دهند ولی نمی‌توانند مانع از صادرات فولاد و توسعه این صنعت در کشور شوند.

سید رضا شهرستانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: به طور قطع اعمال هرگونه تحریم علیه ایران، مشکلاتی را برای کشور ایجاد خواهد کرد ولی اعمال این تحریم‌ها علیه ایران مسئله جدیدی نیست و کشور ما سال‌ها می‌شود که به شکل‌های مختلف با این موضوع مواجه است.

وی در این مورد افزود: کشور ما در مواجهه با هر یک از این تحریم‌ها در دوره‌های مختلف، با اتخاذ تصمیمات مناسب و در دستور قرار دادن راهکارهای درست، توانسته با این موضوع مقابله کند و به مسیر خود ادامه دهد؛ به عنوان مثال، پیش از تحریم‌های اخیر، شرکت فولاد مبارکه به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد کشور در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار داشت ولی شاهد بودیم که صادرات فولاد این شرکت متوقف نشد.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در خصوص شرایط فولاد کشور با توجه به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران، تصریح کرد: در حال حاضر نیز هزینه‌ها و برگشت مالی در مقوله صادرات محصولات فولادی تا حدودی تحت تاثیر تحریم‌های اخیر قرار خواهد گرفت ولی با این حال همچنان راهکارهایی برای مقابله با این مسئله وجود دارد و از این بابت جای نگرانی نیست.

شهرستانی با اشاره به بازارهای موجود خارجی برای صادرات فولاد کشور خاطرنشان کرد: فولاد ایران از نظر کیفیت و قیمت شرایط مطلوبی دارد و در هر صورت مشتریان خود را خواهد داشت ولی یکی از مشکلاتی که تحریم‌ها در این مورد برای کشور ما به عنوان صادرکننده و فروشنده فولاد ایجاد می‌کند این است که خریداران خارجی را برای دستیابی به قیمت‌های پایین‌تر مشتاق می‌کند.

وی در این خصوص اظهار کرد: در کل این‌طور می‌توان گفت که تحریم‌های جدید دولت آمریکا علیه ایران که به طور مشخص صنایع فلزی و شرکت‌‌های فولادی کشور را نشانه گرفته است، این صنعت را با کاهش سوددهی مواجه خواهد کرد و تاثیر خود را بر این صنعت استراتژیک کشور به این صورت نشان خواهد داد ولی به نظر نمی‌رسد ‌بتواند صادرات و توسعه صنعت فولاد کشور را متوقف کند.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در پایان با اشاره به محوریت دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، خاطرنشان کرد: تمرکز ما در این جشنواره بر بحث بومی‌سازی در صنعت فولاد کشور است ولی احتمال دارد با توجه به تحریم‌های جدید صورت گرفته علیه صنایع فلزی ایران که به طور عمده شامل شرکت‌های فولادی می‌شود، در خلال برگزاری جشنواره تعاملاتی نیز بین شرکت‌های فولادسازی برای تبادل اطلاعات و تجربیات در مقابله با این موضوع شکل بگیرد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=6158
  • نویسنده : رضا عزیزی

نوشته‌های مشابه