• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024

تلاش برای مهار تجارت غیر قانونی طلا در برزیل

  • کد خبر : 12624
  • 25 بهمن 1401 - 7:46
تلاش برای مهار تجارت غیر قانونی طلا در برزیل
گروه لابی شرکت‌های معدنی برزیل روز جمعه 13 ژانویه 2023 اعلام کرد از وزارت خارجه این کشور درخواست کرده است که با سایر دولت‌ها به منظور بهبود تاکتیک‌های مورد استفاده برای مبارزه با تجارت غیر قانونی طلا همکاری کنند.

گروه لابی شرکت‌های معدنی برزیل روز جمعه ۱۳ ژانویه ۲۰۲۳ اعلام کرد از وزارت خارجه این کشور درخواست کرده است که با سایر دولت‌ها به منظور بهبود تاکتیک‌های مورد استفاده برای مبارزه با تجارت غیر قانونی طلا همکاری کنند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از خبرگزاری رویترز، رائول یونگمن، رئیس انجمن تجاری «Ibram» در بیانیه‌ای مطرح کرد: تجارت غیرقانونی طلا یک اتحادیه بزه‌کار در کشور برزیل را تغذیه می‌کند که مسئول بخشی از ویرانی‌هایی است که در جنگل‌های آمازون اکنون قابل مشاهده بوده و دیگر کشورهای جهان نظاره‌گر آن هستند.

استخراج غیرقانونی معادن که در زمان ریاست جمهوری سابق جناح راست برزیل، ژائیر بولسونارو افزایش یافت، زمین‌ جنگل‌های بارانی و رودخانه‌های این کشور را به فلز جیوه آلوده کرده است. در حالی که معدنچیان غیرقانونی به شدت با گروه‌های بومی که از زمین خود محافظت می‌کنند، درگیر شده‌اند.

استخراج قانونی در مقیاس صنعتی باعث جنگل‌زدایی می‌شود؛ چراکه جنگل‌های انبوه برزیل برای ساخت جاده‌ها به منظور دسترسی به معادن طلا، آهن و زغال‌سنگ از بین می‌روند.

انجمن تجاری «Ibram» شامل شرکت‌های معدنی بزرگی مانند شرکت واله، «RioTinto»، «BHP» و همچنین شرکت‌های استخراج‌کننده طلا مانند «AngloGold Ashanti» در آفریقای جنوبی و شرکت «Yamana Gold» در کانادا است.

این گروه لابی خواستار همکاری این وزارتخانه با کشورهایی مانند سوئیس شدند که طلای استخراج‌ شده غیرقانونی برزیل را خریداری می‌کنند تا فضا را برای حضور متصدیان غیرقانونی تنگ‌تر کنند.

انجمن تجاری «Ibram» از وزارتخانه‌های کشورهای عضو این انجمن درخواست کرد تا به برگزاری کنفرانس ماه آگوست ۲۰۲۳ در مورد اقتصاد زیستی درباره جنگل آمازون کمک کنند. کنفرانسی که قرار است مجمعی برای تدوین برنامه‌های بلندمدت برای توسعه پایدار اعضای این انجمن باشد.

یونگمن تاکید کرد که این یک استراتژی است که به برزیل و جهان نشان دهد اقدامات مشخصی برای بازیابی این زیست‌ بوم مهم و ترسیم آینده‌ای مبتنی بر شیوه‌های پایدار و مناسب انجام خواهد شد.

در عین حال دولت جدید با ریاست‌ جمهوری لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، برخی از سیاست‌های‌ اعمالی توسط رئیس‌جمهور سابق برزیل ژائیر بولسونارو که باعث کاهش حفاظت از محیط‌ زیست می‌شد را لغو کرد.

دولت وقت برزیل متعهد شده است که جنگل‌زدایی در جنگل آمازون به عنوان زیست‌ بومی حیاتی که حفظ سلامت آن در مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی مهم تلقی می‌شود را متوقف کند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=12624

نوشته‌های مشابه

16اردیبهشت
قیمت طلا به بیش از سه هزار دلار خواهد رسید؟
با افزایش تقاضا در بازارهای جهانی،

قیمت طلا به بیش از سه هزار دلار خواهد رسید؟

12اردیبهشت
قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد
هم‌پای سایر فلزات رنگین در «LME»،

قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.