• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024

توسعه هم‌زمان تولید و دانش در شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات

  • کد خبر : 38158
  • 23 دی 1402 - 10:36
توسعه هم‌زمان تولید و دانش در شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات
شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات توسعه تولید و دانش را به طور هم‌زمان در دستور کار قرار داده است که نتیجه اصلی آن، افزایش نقش‌آفرینی این شرکت در بخش معدن و صنایع معدنی کشور همگام با رشد بهره‌وری و سوددهی در بازار سرمایه خواهد بود.

شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات توسعه تولید و دانش را به طور هم‌زمان در دستور کار قرار داده است که نتیجه اصلی آن، افزایش نقش‌آفرینی این شرکت در بخش معدن و صنایع معدنی کشور همگام با رشد بهره‌وری و سوددهی در بازار سرمایه خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات از بازوهای اجرایی هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات «ومعادن»، با نگاهی متفاوت فصل جدیدی را در معدن‌کاری کشور ترسیم کرده است.

این مجموعه پروژه‌محور به سراغ پروژه‌های نیمه‌فعال معدنی در کشور رفت که با ورود سرمایه، روند این پروژه‌ها سرعت گرفت و با بهره‌برداری از آن‌ها، سهام‌داران نیز به سوددهی مناسبی رسیدند. در واقع سیاست اصلی «تجلی»، ورود به پروژه‌های سودده است و دراین زمینه تمامی جوانب و شرایط از جمله وضعیت بازارهای خارجی را هم رصد می‌کند.

در کنار این فعالیت‌ها، شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات به حوزه‌های دیگری از جمله عناصر نادر خاکی، طلا و… وارد شده است تا بتواند توسعه در حوزه‌های پتانسیل‌دار را افزایش دهد. باید توجه داشت که توسعه فعالیت‌ها در این زمینه، نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر در واحد تحقیق و توسعه است.

جهش ۲۰  برابری سود «تجلی» در دو سال اخیر، حاکی از آن است که این شرکت پروژه‌محور در همه زمینه‌ها توسعه را در دستور کار دارد و تلاش می‌کند تا هزینه‌های تولید را کاهش دهد. یکی از این موارد، می‌تواند توسعه همکاری‌ها در حوزه پژوهش باشد که می‌توان در سایه آن، توسعه همکاری‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان را مشاهده کرد.

شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات برای توسعه فعالیت‌های خود در حوزه عناصر نادر خاکی و عناصر استراتژیک، باید به سمت فعالیت‌های بیشتری در حوزه پژوهش رفته تا بتواند با نتایج حاصل از آن علاوه بر دسترسی به دانش روز، هزینه‌های تولیدی خود را کاهش دهد.

آنطور که فعالیت‌های «تجلی» نشان می‌دهد، این مجموعه آماده همکاری با شرکت‌های دانش بنیان است و در شرکت‌های زیرمجموعه خود از جمله سپهر تجلی ایرانیان، به سراغ این موضوع رفته تا بتواند با کاهش ارزبری، سرعت اجرای پروژه‌های مهم را افزایش دهد.

در این بین اما بازدید از مرکز تحقیقات و فرآوری مواد معدنی شرکت فکور صنعت اهران نشان می‌دهد که شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات، به سراغ دستیابی به روش‌های نوین در صنایعی همچون فولاد، مس و آلومینیوم است.

«تجلی» در حوزه‌هایی مانند فولاد و مس، فعالیت‌های مهمی را در لیست خود دارد. به عنوان مثال حضور در پروژه مس طلای جانجا و کاهش هزینه‌های تولید در حوزه مس، می‌تواند از دلایل مهم برای همکاری‌های پژوهشی باشد.

از سوی دیگر، شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات می‌تواند با هم‌افزایی صورت گرفته بین این مجموعه و مراکز پژوهشی، جایگاه خود را در این حوزه ارتقا دهد که نقش مهمی در فعالیت‌های بین‌المللی خواهد داشت.

در واقع شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات توسعه در تولید و دانش را به طور هم‌زمان در دستور کار دارد که نتیجه اصلی آن افزایش نقش‌آفرینی این شرکت در بخش معدن و صنایع معدنی خواهد بود. از سوی دیگر توسعه فعالیت‌های پژوهشی، میزان بهره‌وری و سوددهی را افزایش می‌دهد که در نتیجه آن، اسقبال از سهام «تجلی» نیز با رشد همراه می‌شود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=38158

نوشته‌های مشابه

16اردیبهشت
قیمت طلا به بیش از سه هزار دلار خواهد رسید؟
با افزایش تقاضا در بازارهای جهانی،

قیمت طلا به بیش از سه هزار دلار خواهد رسید؟

16اردیبهشت
کاهش بیش از پنج هزار واحدی شاخص بورس

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.