• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024

جذب سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان

  • کد خبر : 28316
  • 19 شهریور 1402 - 9:10
جذب سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان گفت: هم‌اکنون ۱۵۰ بسته سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تولیدی در این منطقه ویژه آماده ارائه به سرمایه‌گذاران است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان گفت: هم‌اکنون ۱۵۰ بسته سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تولیدی در این منطقه ویژه آماده ارائه به سرمایه‌گذاران است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایرنا، سید علی‌اصغر علامه بیان کرد: در دو سال گذشته فعالیت دولت سیزدهم، ۴۰ پروژه در حوزه زیرساختی و ۲۰ قرارداد و تفاهم‌نامه در حوزه سرمایه‌گذاری در این منطقه ویژه اقتصادی به امضا رسید. در این مدت همچنین در حوزه ساخت بندر و صادرات و واردات در حالی که در مرحله ساخت پروژه بندر بودیم، حدود دو میلیون تن مواد غیرنفتی از این منطقه ویژه به خارج از کشور صادر شد.

وی با بیان اینکه کار اصلی در جنگ اقتصادی امروز بر دوش سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان است، عنوان کرد: باید خود به دنبال جذب سرمایه‌گذار باشیم؛ چراکه اگر سرمایه‌گذاران متوجه شوند، دولت و مسئولان در کنار آن‌ها بوده و دغدغه رفع مشکلات را دارند، با تمام وجود با همه مشکلات به کار خود ادامه می‌دهند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان همچنین باتوجه به نزدیکی فاصله دریایی این منطقه ویژه با کشورهای عربستان و قطر و همچنین بندر تخصصی در حال احداث صنایع معدنی، فلزی و پتروشیمی کشور در این منطقه، پیشنهاد داد که منطقه ویژه مشترک با کشور عربستان با محوریت این شهرستان ایجاد شود.

علامه تصریح کرد: منطقه ویژه پارسیان، یکی از بزرگ‌ترین مناطق ویژه کشور بوده که از سال ۱۳۸۶ به دست جوانان ایرانی ساخته اما متاسفانه در ادامه به دلایل مختلف دچار رکود شد؛ البته این منطقه در دو سال اخیر با حمایت دولت سیزدهم از رکود خارج شده و روزانه در حال توسعه و رساندن خود به جایگاه واقعی است.

وی با بیان اینکه همه ما می‌دانیم در حوزه تولید، سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار در ۴۰ سال گذشته شکست خورده‌ایم، عنوان کرد: در حوزه خلیج‌ فارس رقبای ما داخلی نیستند بلکه خارج از کشور هستند و بیشتر از ایران در جذب سرمایه‌گذار موفق بوده‌اند. منطقه ویژه پارسیان به عنوان غربی‌ترین نقطه هرمزگان و هم‌جوار با پایتخت انرژی ایران، پارس جنوبی و در کنار ساحل خلیج‌ فارس قرار دارد.

بر اساس این گزارش، منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به دلیل قرارگیری در ۴۰ کیلومتری عسلویه و ۱۷ کیلومتری فرودگاه عسلویه، نزدیکی به مخزن گازی پارس جنوبی، یکی از مناطق ویژه منحصربه‌فرد در سطح کشور به شمار می‌آید که در محل اتصال سه استان هرمزگان، بوشهر و فارس قرار گرفته است.

این منطقه در غربی‌ترین نقطه استان هرمزگان، شرقی‌ترین نقطه بوشهر و جنوبی‌ترین منطقه استان فارس قرار دارد و به دلیل قرار گرفتن در مسیر کریدور انتقال گاز سراسری خط هفتم، خط انتقال میعانات گازی به ستاره خلیج‌ فارس و سایر میدان‌های گازی و نفتی، در موقعیت طلایی برای سرمایه‌گذاری قرار گرفته و برای تولید بیش از ۱۴ میلیون تن محصولات پتروشیمی، چهار میلیون تن فولاد، یک هزار و ۴۰۰ تن پودر آلومینا، پنج هزار مگاوات برق و آب‌شیرین‌کن ۷۵۰ هزار مترمکعبی طراحی شده است.

منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان، یکی از قطب‌های توسعه صنعتی کشور با وسعت ۹ هزار و ۸۰۰ هکتار با امتیازاتی از جمله استقرار در کنار مخازن گازی پارس جنوبی به عنوان بزرگ‌ترین مخزن گازی جهان، نزدیکی به ذخایر گازی ایران و قطر، نزدیکی به منطقه ویژه اقتصادی پارس (عسلویه)، دسترسی به آب‌های آزاد و خطوط حمل‌ونقل دریایی، در فاصله ۲۰ کیلومتری تا فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس (عسلویه) است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=28316

نوشته‌های مشابه

17اردیبهشت
جلسه راهبردهای توسعه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران برگزار شد
با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،

جلسه راهبردهای توسعه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران برگزار شد

17اردیبهشت
پروژه خط دوم انتقال آب خلیج فارس تعریف شد
17اردیبهشت
شرکت‌های تابعه برتر هلدینگ صدر تامین معرفی شدند

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.