• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
به همت شرکت ذوب آهن لصفهان،

جلسه کمیته اضطرار شرایط آلودگی هوای اصفهان تشکیل شد

  • کد خبر : 36776
  • 02 دی 1402 - 14:08
جلسه کمیته اضطرار شرایط آلودگی هوای اصفهان تشکیل شد
 جلسه کمیته اضطرار شرایط آلودگی هوای اصفهان روز شنبه دوم دی ماه 1402 با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، مدیرعامل و جمعی از مسئولان شرکت ذوب آهن اصفهان به همراه سایر مسئولان استانی در شرکت ذوب آهن برگزار شد.

جلسه کمیته اضطرار شرایط آلودگی هوای اصفهان روز شنبه دوم دی ماه ۱۴۰۲ با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، مدیرعامل و جمعی از مسئولان شرکت ذوب آهن اصفهان به همراه سایر مسئولان استانی در شرکت ذوب آهن برگزار شد و در پایان از بخش‌‎های مختلف خط تولید این مجتمع عظیم صنعتی از جمله کوره بلند و کک‌سازی بازدید به عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در این نشست بیان کرد: جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا بدون اطلاع قبلی امروز در شرکت ذوب آهن اصفهان به منظور بررسی اقدامات این شرکت در راستای کاهش آلایندگی برگزار شد و پس از این جلسه به انتخاب خود از بخش‌های مورد نظر بازدید کردیم.

وی افزود: این شرکت برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدتی برای انجام اقدامات زیست‌محیطی دارد که در بخش‌های فولادسازی ، کک‌سازی ، کوره بلند و سایر بخش‌های خط تولید با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در حال انجام است تا در بازه زمانی مشخص، به شرایط مطلوب زیست محیطی دست پیدا کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان عنوان کرد: این شرکت به منظور کنترل آلایندگی در فصل پاییز به میزان ۸۰ هزار تن تولید ماهانه خود را کاهش داده و سیستم پایش آنلاین آلایندگی که به صورت برخط با سازمان محیط زیست در ارتباط است، در ذوب آهن اصفهان فعالیت می‌کند.

شیشه‎‌فروش تصریح کرد: استانداردسازی سیستم حمل‌ونقل و بهره‌گیری بیشتر از حمل‌ونقل ریلی، از دیگر برنامه‌‎های شرکت ذوب آهن اصفهان است که نقش مهمی در کاهش آلایندگی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در خصوش مشکلی که روز سه‌شنبه ۱۴ آذر ماه در کوره بلند ذوب آهن نیز پیش آمد و منجر به ایجاد غبار اضافی شد، بررسی فنی به عمل آمد و مقرر شد اقدامات لازم برای تکرار نشدن این حادثه انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: بر اساس طرح جامع زیست‌محیطی، سال گذشته مقرر شد از صندوق ملی محیط زیست و صندوق توسعه ملی جهت اجرای پروژه‌های زیست‌‎محیطی، حمایت لازم از شرکت ذوب آهن اصفهان صورت گیرد.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: شب گذشته نیز کمیته اضطرار شرایط آلودگی هوای اصفهان در نیروگاه شهید منتظری برگزار و مقرر شد اقدامات زیست‌محیطی در بازه زمانی مشخص در این نیروگاه انجام شود.

بابک صادقیان، رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان نیز در این نشست بیان کرد: با توجه به آلودگی اخیر شهر اصفهان ناشی از پدیده وارونگی هوا که احتمالا تا اواسط بهمن ماه ادامه خواهد داشت، امروز از شرکت ذوب آهن اصفهان بدون اطلاع قبلی بازدید کردیم.

وی افزود: حدود دو سال است که از تدوین و تصویب طرح جامع زیست‌محیطی شرکت ذوب آهن اصفهان می‌گذرد و این شرکت در این زمینه اقداماتی را انجام داده است؛ با این حال ،آلایندگی هنوز در بخش‌هایی وجود دارد که لازم است در رفع آن تسریع شود.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های زیست‌محیطی، هزینه‌های سنگینی دارد و بنابراین تلاش می‌شود که از صندوق ملی محیط زیست و صندوق توسعه ملی در این راستا حمایت‌های لازم را دریافت کنیم.

فاطمه محمدی، رئیس اداره محیط زیست شهرستان لنجان اظهار داشت: هفته‌ای حداقل دو مرتبه از شرکت ذوب آهن اصفهان بازدید داریم و شرایط آن به صورت هفتگی رصد می شود؛ نتایج این بازدیدها به مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت گزارش می‌‎شود تا اقدامات لازم را انجام دهند .

وی تصریح کرد: در شرایط اضطرار آلایندگی هوا، از شرکت ذوب آهن انتظار داریم اقدامات لازم را به صورت مستمر پیگیری کند. در این راستا با تمام صنایع شهرستان مکاتبه داشتیم تا فعالیت خود را متناسب با شرایط زیست‌محیطی منطقه کاهش دهند.

مهدی کوهی، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در این جلسه با اشاره به اینکه محیط زیست همواره اولویت اول این مجتمع عظیم صنعتی است، گفت : شرکت ذوب آهن اصفهان در آستانه ۵۳ سالگی قرار دارد؛ صنعتی مادر که در اقصی نقاط کشور هموطنان عزیز از آن ارتزاق می‌کنند.

وی ادامه داد: شرکت ذوب آهن پروژه‌های متعددی را در سه بخش آب، خاک و هوا اجرا کرده است و در دست اجرا دارد تا از این طریق تولید سبز را در کنار رعایت مسائل زیست‌محیطی به انجام رساند. گزارش اقدامات شرکت ذوب‌ آهن به صورت مستمر به سازمان محیط زیست استان، ستاد مدیریت بحران استانداری و سایر دستگاههای نظارتی ارائه شده است.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان تاکید کرد: بر اساس طرح جامع زیست‌محیطی، اقدامات شرکت ذوب آهن اصفهان برای دستیابی به شرایط مطلوب در ۳۸ محور برنامه‌ریزی شده که ۱۶ محور آن انجام شده و به تایید سازمان محیط زیست استان نیز رسیده است. سایر موارد نیز در حال انجام است و پنج محور دیگر نیز تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

کوهی تصریح کرد: در این راستا از تیر ماه با معاونت علمی ریاست جمهوری مذاکرات و جلسات متعددی داشته‌ایم و درخواست کرده‌ایم از بین شرکت‌های دانش‌بنیان صاحب صلاحیت، شرکت‌های موفق را برای اجرای این پروژه‌ها به ما معرفی کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای سه بخش کک‌سازی، آگلومراسیون و کنورتور فولادسازی فراخوان دادیم و معاونت علمی ریاست جمهوری دو شرکت را معرفی کردند تا بر اساس تکنولوژی روز این پروژه‌ها را به انجام برسانند. در این زمینه بررسی علمی، فنی و بازرگانی آن‌ها را نیز انجام دادیم تا اطمینان خاطر بیشتری در این زمینه به شهرستان و استان بدهیم؛ همچنین در سفر ریاست جمهوری به استان اصفهان نیز گزارش پروژه‌های شرکت از جمله پروژه‌های زیست‌محیطی به ایشان ارائه شد.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان یادآور شد: طی جلسه اخیری که برای پیگیری این امر با معاونت علمی ریاست جمهوری داشتیم، درخواست کردیم تضمین اجرای این پروژه‌ها را نیز بپذیرند تا عملیاتی شدن آن‌ها با ضریب بالای کیفیت و اطمینان را شاهد باشیم.

کوهی مطرح کرد: با توجه به شرایط وارونگی هوا، شرکت ذوب آهن اصفهان به جهت تعهدات زیست‌محیطی خود به پیشواز کاهش تولید متناسب رفت؛ تا جایی که به عنوان مثال در آبان ماه به جای ۲۵۰ هزار تن تولید، عدد  ۱۸۰ هزار تن در این شرکت به ثبت رسید؛ همچنین برنامه داریم قسمت‌هایی که به اورهال نیاز دارند را در بازه زمانی وارونگی هوا به انجام برسانیم.

وی ابراز کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، سرپرست محیط زیست شرکت ذوب آهن سه روز در هفته به صورت ثابت در اداره کل محیط زیست استان اصفهان حضور دارند و گزارش پایش فعالیت‌های زیست‌محیطی این مجتمع عظیم صنعتی را به این سازمان، استانداری و اداره محیط زیست لنجان به صورت مستمر ارائه می دهند.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در پایان یادآور شد: این شرکت به منظور ایفای رسالت خود در تولید سازگار با محیط زیست، بزرگ‌ترین جنگل دست کاشت کشور را در پیرامون خود ایجاد کرده و سرانه فضای سبز آن بسیار فراتر از استانداردهای زیست‌محیطی است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=36776

نوشته‌های مشابه

11اردیبهشت
ایران، بزرگ‌ترین تامین‌کننده شمش روی ترکیه
طی سال‌های 2014 تا 2023 صورت گرفت؛

ایران، بزرگ‌ترین تامین‌کننده شمش روی ترکیه

11اردیبهشت
کارگران بازوان حرکت جامعه‌ به سوی رشد و تعالی هستند
مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز:

کارگران بازوان حرکت جامعه‌ به سوی رشد و تعالی هستند

11اردیبهشت
آیا افزایش تعرفه‌ واردات بر فولاد چین موثر خواهد بود؟

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.