• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات مطرح کرد

حضور فعال «ومعادن» در ۱۳ پهنه اکتشافی/ پروژه‌ها با سرعت بیشتری پیش می‌روند

  • کد خبر : 1648
  • 21 تیر 1399 - 18:43
حضور فعال «ومعادن» در ۱۳ پهنه اکتشافی/ پروژه‌ها با سرعت بیشتری پیش می‌روند
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: «ومعادن» در 13 پهنه اکتشافی با مساحت 58 هزار هکتار حضور فعال دارد که از این تعداد 9 هزار هکتار آن به عنوان نقاط امیدبخش در نظر گرفته شده‌اند

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: «ومعادن» در ۱۳ پهنه اکتشافی با مساحت ۵۸ هزار هکتار حضور فعال دارد که از این تعداد ۹ هزار هکتار آن به عنوان نقاط امیدبخش در نظر گرفته شده‌اند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، یونس الستی در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات اظهار داشت: این شرکت یک ماموریت اساسی بیشتر ندارد و آن هم سرمایه‌گذاری و بنگاه‌داری در حوزه معادن و صنایع معدنی و فلزی است. بر همین مبنا تلاش ما در «ومعادن» این است که ثروت سهامداران را حفظ کنیم و ارتقا دهیم.

وی افزود: تلاش می‌کنیم به صورت بهینه از سرمایه‌های سهامداران و منابع در اختیار، در زنجیره صنایعی که دارای مزیت رقابتی هستند، سرمایه‌گذاری کنیم تا با افزایش ارزش سهم سهامداران، رضایت‌مندی آن‌ها را رقم بزنیم. امیدواریم بر مبنای استراتژی‌های تعریف شده با کمک سهامداران بر مشکلات فائق آمده و بیش از گذشته در صنعت و معدن و رشد تولید ناخالص داخلی کشور نقش‌آفرینی کنیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات اضافه کرد: تلاش ما در مجموعه «ومعادن» این است که با سبدگردانی بازار سرمایه، بیشترین نرخ بازدهی را در میان هم‌گروه‌ها، رتبه‌های برتر شفافیت و متنوع‌سازی منابع درآمدی کسب کنیم.

الستی در خصوص آخرین وضعیت شرکت توسعه معادن و فلزات، عنوان کرد: فولاد مبارکه، صدر تامین، صندوق عشایر سهامداران عمده «ومعادن» هستند. جمع دارایی‌های شرکت در ترازنامه تلفیقی سال گذشته به ۱۰۳ هزار میلیارد ریال رسیده که ۵۰ درصد رشد را نسبت به سال ۱۳۹۷ نشان می‌دهد. سود کلی شرکت نیز ۶۹۶ ریال به ازای هر سهم در سال ۱۳۹۸ بود.

وی تصریح کرد: برنامه‌ای که در سال گذشته میان شرکت‌های سرمایه‌پذیر پیاده کردیم، عدم تقسیم سود به صورت کامل بوده است. عمده شرکت‌های وابسته پروژه‌های سنگینی را در حال انجام داشتند و بر همین اساس، توافق کردیم مبالغی که به عنوان سود عملیاتی در سال جاری تقسیم می‌شود، بخشی از آن را به عنوان افزایش سرمایه و بخشی دیگر را به عنوان سود تقسیم نشده در شرکت‌ها نگاه دارند. اگر سود را به طور کامل در میان سهامداران شرکت‌ها توزیع می‌کردیم، سهم سود شرکت «ومعادن» به چهار هزار و ۱۸۲ میلیارد تومان می‌رسید. با این حال تلاش و استراتژی ما حمایت از طرح‌ها و پروژه‌های شرکت‌های تابعه بوده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات خاطرنشان کرد: در سال گذشته ارزش بازار شرکت «ومعادن» به بیش از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان رسید که رشد بیش از ۵۷۳ درصدی نسبت به سال گذشته دارد. عملکرد شرکت نیز در تامین سرمایه رشد بیش از ۶۱ درصدی نشان می‌دهد که بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال بود. همچنین سود شرکت در سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۲۸ هزار میلیارد ریال بود که این رقم در سال ۱۳۹۷ حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال بوده است.

الستی با اشاره به پروژه‌های افتتاح شده شرکت‌های تابعه در سال ۱۳۹۸، بیان کرد: تولید شمش و اکسیژن جهان فولاد سیرجان، احداث نیروگاه یک هزار مگاواتی سیکل ترکیبی سیرجان جزو مهم‌ترین پروژه‌های افتتاح شده در سال ۱۳۹۸ بودند. البته پروژه‌های دیگری نیز در دست اقدام داریم که مهم‌ترین آن احداث کارخانه کنسانتره‌سازی فولاد خراسان توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی شرق ایران است. امیدواریم این طرح تا ۱۸ ماه آینده به بهره‌برداری برسد. پروژه گندله‌سازی شرکت صبانور نیز به ظرفیت یک میلیون تن با جدیت دنبال می‌شود که این پروژه نیز طی یک سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. ضمن اینکه پروژه فولاد کردستان در زمینه ذوب و فولادسازی و آهن اسفنجی به ظرفیت ۱٫۶ میلیون تن با مشارکت ایمیدرو در حال انجام است. قرار شده که به این پروژه دو محدوده معدنی واگذار شود.

وی اظهار کرد: در سال گذشته در زمینه تولید انرژی از طریق هلدینگ پویا انرژی فعال بودیم و نیروگاه‌های سمنان و شاهرود نیز به همین منظور بهینه‌سازی شدند. در سال جاری نیز چهار پروژه عمده را نیز پیگیری می‌کنیم. همچنین در سال گذشته به صورت جدی به مقوله اکتشاف با تشکیل یک کنسرسیوم اکتشافی وارد شدیم و با هماهنگی ایمیدرو، ۱۳ پهنه اکتشافی به مساحت ۵۸ هزار هکتار در اختیار این شرکت قرار گرفته است. از این میزان حدود ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار آن به عنوان نقاط امیدبخش جهت انجام عملیات اکتشافی در نظر گرفته شده که امیدواریم تا پایان سال جاری ۵۰ پروانه بهره‌برداری را اخذ کنیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با اشاره به ورود این شرکت به حوزه حمل و نقل، بیان کرد: یک شرکت حمل و نقل نیز برای احداث پایانه و اسکله تخصصی مواد معدنی تاسیس کردیم. طی توافقاتی که با سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفت، مقرر شد در سه فاز ۶۰ هکتاری زمین در اختیار این شرکت قرار گیرد. ظرفیت فاز یک این پایانه نیز ۲۰ هزار تن بوده که ۱۰ هزار تن برای واردات و ۱۰ هزار تن برای صادرات در نظر گرفته شده است. توانایی پهلوگیری کشتی‌ها نیز تا سقف ۱۷۰ هزار تن در این پایانه خواهد بود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=1648

نوشته‌های مشابه

11اردیبهشت
آیا افزایش تعرفه‌ واردات بر فولاد چین موثر خواهد بود؟
11اردیبهشت
افزایش تولید فولاد الکتریکی با هدف توسعه کربن‌زدایی
11اردیبهشت
توجه به منزلت کارگر، تقویت پایه‌های یک سازمان است
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس:

توجه به منزلت کارگر، تقویت پایه‌های یک سازمان است