• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
در جلسه با استاندار یزد مطرح شد:

حضور پررنگ «تجلی» در توسعه صنایع معدنی استان یزد

  • کد خبر : 35767
  • 19 آذر 1402 - 7:39
حضور پررنگ «تجلی» در توسعه صنایع معدنی استان یزد
شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه «ومعادن»، بیشترین میزان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های سه‌گانه شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه را دارد.

شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه «ومعادن»، بیشترین میزان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های سه‌گانه شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه را دارد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، مرتضی علی‌اکبری، مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با اشاره به بازدید هفته گذشته خود به همراه مدیران مجموعه «ومعادن» از پروژه‌های شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه، ضمن ارزیابی مطلوب روند پیشرفت این پروژه‌ها، بیان کرد: طی این سفر، جلسه‌ خوبی با استاندار یزد داشتیم و گزارشی از پیشرفت پروژه‌ها ارائه کردیم؛ همچنین در خصوص فرصت‌های آتی سرمایه‌گذاری در استان یزد به‌ویژه در شهرستان ابرکوه نیز گفت‌وگوهایی انجام شد.

وی ادامه داد: مایه خرسندی ماست که در این جلسه، استاندار یزد رضایت مردم شهرستان ابرکوه از مجموعه فولاد سرمد را امتیاز ویژه‌ این مجموعه تلقی کرده و نهایت هم‌راهی و همکاری خود را در به نتیجه‌ رسیدن این سه پروژه و همچنین شروع طرح‌های دیگر در استان یزد اعلام کردند. از این رو بر خود لازم می‌دانیم که از مدیریت شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه و سایر دست‌اندرکاران این مجموعه تشکر ویژه داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات عنوان کرد: به عنوان یک ایرانی بسیار خرسندیم که در بخشی از کشور که نیاز به توسعه اقتصادی بیشتری وجود دارد و تا پیش از این نقش صنعت در آن کمرنگ بود، این سرمایه‌گذاری گسترده صورت گرفته است تا این شهرستان نیز بتواند هم‌تراز سایر مناطق کشور توسعه یابد.

علی‌اکبری ادامه داد: شرکت «تجلی» به عنوان اولین شرکت پروژه‌محور بازار سرمایه، بیشترین سرمایه‌گذاری خود را در استان یزد و به ویژه در شهرستان ابرکوه انجام داده است.

وی مطرح کرد: مجموعا بالغ بر ۳۰۰ میلیون یورو در این سه پروژه سرمایه‌گذاری شده که شامل احداث کارخانه ۱.۲ میلیون تنی آهن اسفنجی، واحد ذوب و ریخته‌گری با ظرفیت اسمی ۶۰۰ هزار تن (فاز اول) و نیز کلاف‌سازی با ظرفیت ۴۵۰ هزار تن است.

مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات تصریح کرد: طرح کلاف‌سازی ۷۲ درصد، فولادسازی (واحد ذوب و ریخته‌گری) ۵۱ درصد و واحد احیا مستقیم ۳۰.۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

علی‌اکبری خاطرنشان کرد: زیرساخت‌ها و نیازهای اساسی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه به دقت بررسی شده و برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز صورت گرفته است. مدیریت این شرکت نیز برنامه‌ها و طرح‌های متعددی دارند که پس از بهره‌برداری از این پروژه‌ها بتوانیم طرح‌های توسعه‌ای بیشتری را در سطح منطقه اجرا کنیم.

وی یادآور شد: این شرکت در زنجیره فولاد (از تولید آهن اسفنجی تا نورد) پروژه‌هایی در دست اجرا دارد. با احداث کارخانجات کنسانتره‌سازی و گندله‌سازی، این زنجیره در شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه تکمیل می‌‌شود اما پیش‌نیاز اصلی احداث این واحدها، در اختیار داشتن معدن است.

مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات اظهار داشت: ما از مسئولان منطقه و استان تقاضا داریم معادن پرپتانسیل سنگ‌آهن را به تجلی معرفی کنند تا به عنوان شرکتی که بیشترین سرمایه‌گذاری خود را در این منطقه انجام داده است، با این دو حلقه باقیمانده زنجیره را کامل کنیم.

علی‌اکبری در پایان از همراهی و همکاری مسئولان استانی و محلی در جهت پیشبرد این پروژه‌ها تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=35767

نوشته‌های مشابه

16اردیبهشت
بزرگ‌ترین کارخانه سرب و روی کشور در یک قدمی افتتاح
16اردیبهشت
قیمت طلا به بیش از سه هزار دلار خواهد رسید؟
با افزایش تقاضا در بازارهای جهانی،

قیمت طلا به بیش از سه هزار دلار خواهد رسید؟

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.