• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024

خودکفایی کشور در تولید فولاد

  • کد خبر : 33951
  • 27 آبان 1402 - 8:39
خودکفایی کشور در تولید فولاد
طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، بالغ بر ۶۶ میلیون تن فولاد در کشور تولید شده که واردات یک میلیون و 600 هزار تنی اقلام زنجیره آهن و فولاد در مقابل آن، بسیار ناچیز بوده است.

طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، بالغ بر ۶۶ میلیون تن فولاد در کشور تولید شده که واردات یک میلیون و ۶۰۰ هزار تنی اقلام زنجیره آهن و فولاد در مقابل آن، بسیار ناچیز بوده است؛ این مسئله بیانگر آن است که بخش قابل‌توجه نیاز فولادی کشور از تولید داخل تامین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بر اساس آمار ارائه شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، طی هفت ماهه سال جاری، مجموع واردات انواع مقاطع فولادی، شمش فولادی و محصولات فولادی حدود یک میلیون و ۵۹۶ هزار تن ثبت شده که در مقابل بالغ بر ۶۶ میلیون و  ۶۰۰ هزار تن تولید داخل، رقم ناچیزی است. این نشان می‌دهد که نه‌ تنها اکثر قریب به اتفاق نیاز فولادی کشور از داخل تامین شده بلکه بخشی از آن نیز صادر می‌شود.

این در حالی است که جز همان ماه‌های ابتدایی سال که دو هزار تن شمش فولاد (آن هم بیلت‌ و بلوم) وارد کشور شد، واردات اسلب صفر بوده است؛ ضمن اینکه واردات آهن اسفنجی سال‌هاست که صفر بوده و نیازی به واردات آن به کشور نیست.

طبق آمار، میزان واردات مقاطع طویل فولادی در هفت ماهه امسال، ۵۲ هزار تن ثبت شده که ۱۰ هزار تن آن متعلق به مهر ماه بوده است.

بیشترین میزان حجم وارداتی فولاد در مدت مذکور سال جاری، مختص محصولات فولادی معادل ۷۹۷ هزار تن بوده که ۱۲۷ هزار تن آن در ماه هفتم سال به ثبت رسیده است.

میزان واردات مقاطع تخت فولادی در مجموع هفت ماهه امسال، به ۷۴۵ هزار تن رسیده که ۱۱۸ هزار تن آن در هفتمین ماه از سال جاری ثبت شده است.

طبق آمار، واردات شمش فولادی نیز در هفت ماهه امسال به دو هزار تن رسیده است که همه آن بیلت‌ و بلوم بوده و تغییری نسبت به واردات آن نسبت به هفت ماهه سال ۱۴۰۱ به ثبت نرسیده است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=33951

نوشته‌های مشابه

17اردیبهشت
سرمایه‌گذاری «ومعادن» در پروژه‌های مختلف کم‌نظیر است
سرمایه‌گذاری بیش از دو برابر حد انتظار!

سرمایه‌گذاری «ومعادن» در پروژه‌های مختلف کم‌نظیر است

17اردیبهشت
افت بیش از ۲۰ هزار واحدی شاخص بورس
بورس خیال سبز شدن ندارد!

افت بیش از ۲۰ هزار واحدی شاخص بورس

17اردیبهشت
درآمد کچاد ۲۳ درصد رشد پیدا کرد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.