• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024

دورنمای بازار قراضه در ایالات متحده آمریکا

  • کد خبر : 36468
  • 28 آذر 1402 - 16:17
دورنمای بازار قراضه در ایالات متحده آمریکا
طبق یک نظرسنجی انجام شده میان فعالان بازار قراضه اکثر پاسخ‌دهندگان بر این باورند که قیمت قراضه در آمریکا در ماه سپتامبر سال 2023 افزایش خواهد یافت.

طبق یک نظرسنجی انجام شده میان فعالان بازار قراضه اکثر پاسخ‌دهندگان بر این باورند که قیمت قراضه در آمریکا در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۳ افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از موسسه «Fastmarkets»، در همین رابطه حدود ۷۷ درصد از فعالان بازار که در این نظرسنجی شرکت کردند، معتقد بودند که قیمت قراضه در ماه دسامبر سال جاری افزایش خواهد یافت و حدود ۷٫۵ درصد از پاسخ‌دهندگان به سوالات پیش‌بینی کردند که قیمت قراضه در ماه دسامبر سال جاری روند نزولی به خود خواهد گرفت. در همین راستا میانگین درصد شاخص اعتماد مصرف‌کننده نیز از ۶۱ درصد در ماه نوامبر سال ۲۰۲۳ به ۶۲ درصد در ماه دسامبر سال جاری افزایش یافته است که نشان می‌دهد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی به طور گسترده دیدگاهی منطبق بر روند جاری بازار قراضه دارند.

افزایش حجم عرضه و تقاضا در بازار قراضه آهنی

به نظر می‌رسد با فرا رسیدن ماه سپتامبر سال ۲۰۲۳ بازار قراضه دچار تغییر و تحولاتی شود؛ بر همین اساس انتظار می‌رود روند عرضه و تقاضا برای تمامی گریدهای قراضه در بازار در ماه سپتامبر سال جاری روند صعودی را تجربه کند.

بر اساس بررسی‌های انجام شده، حجم واردات قراضه به آمریکا حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است و واحدهای تولیدکننده فولاد نیازمند قراضه به منظور افزایش رقابت با دیگر تولیدکنندگان هستند. با توجه به اینکه چندین روز از ماه دسامبر سال ۲۰۲۳ گذشته و با در نظر گرفتن تعطیلات سال نو میلادی پیش رو، انتظار می‌رود حجم عرضه و تقاضا برای قراضه سرعت بیشتری به خود بگیرد.

روند شاخص معاملات قراضه در آستانه ثبت قراردادها در ابتدای ماه دسامبر سال ۲۰۲۳ به رقم ۶۹٫۳ افزایش پیدا کرد؛ این در حالی است که این شاخص در ماه نوامبر سال جاری بر روی عدد ۶۱٫۴ قرار داشت. شاخص مذکور در حال حاضر به بالاترین میزان خود از ماه ژانویه ۲۰۲۳ زمانی که شاخص معاملات بر روی عدد ۷۰٫۵ قرار داشت، رسیده است؛ بر اساس مدل پیش‌بینی «Outlook» انتظار می‌رود میانگین قیمت ماهانه قراضه ۹٫۱ درصد افزایش را در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۳ تجربه کند.

در رابطه با نظرسنجی باید اعلام کرد که حدود ۶۷٫۹۲ درصد از پاسخ‌دهندگان به سوالات معتقد بودند که قیمت قراضه آهنی در ماه دسامبر سال ۲۰۲۳ روند افزایشی به خود می‌گیرد. همچنین نزدیک به ۴۴٫۲۳ درصد از شرکت‌کنندگان پیش‌بینی کردند که این افزایش قیمت به کاهش حجم عرضه قراضه آهنی در بازار ارتباط دارد؛ این در حالی است که کمتر از ۳۰٫۷۷ درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باور بودند که افزایش قیمت قراضه با روند افزایش حجم تقاضا برای آن در بازار مرتبط است. به علاوه حدود ۴۵٫۲۸ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اظهار داشتند که موجودی انبار قراضه آن‌ها در ماه دسامبر در مقایسه با نوامبر سال ۲۰۲۳ تغییری نخواهد کرد و نزدیک به ۳۲٫۰۸ درصد از پاسخ‌دهندگان پیش‌بینی کردند موجودی انبار قراضه آن‌ها در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۳ با کاهش مواجه خواهد شد.

شرکت‌کنندگان پیش‌بینی کردند قیمت قراضه درجه یک در سه ماه آینده همچنان نسبت به دیگر گریدها پیشتاز خواهد بود؛ همچنین با توجه به افزایش اخیر قیمت‌های مبنای نورد گرم فولادی به یک هزار و ۱۰۰ دلار در هر تن توسط دو تولیدکننده بزرگ در ایالات متحده آمریکا، انتظار می‌رفت که قیمت بوشلینگ نوع یک و سایر گریدهای درجه یک قراضه‌ها پیش از آغاز معاملات ماه دسامبر سال ۲۰۲۳ افزایش یابد. برخی پیش‌بینی می‌کنند قیمت بوشلینگ نوع یک در ماه دسامبر سال جاری تا ۶۰ دلار در هر تن ناخالص افزایش پیدا کند.

افزایش حجم صادرات قراضه از مبدا آمریکا، موجب تاثیرگذاری بر بازار داخلی قراضه این کشور در ماه دسامبر خواهد شد؛ در همین رابطه هفت محموله قراضه از مبدا سواحل شرقی آمریکا به مقصد واحدهای تولیدکننده فولاد ترکیه در ماه نوامبر سال جاری صادر شد. این افزایش حجم صادرات به طور قابل‌توجهی بر حجم ذخایر انبارهای قراضه در بازار داخلی آمریکا تاثیر منفی گذاشت و موجب افزایش قیمت ۳۴ تا ۳۵ دلاری در هر تن از این قراضه‌ها در مقایسه با قیمت تعیین شده برای آن‌ها در آغاز ماه نوامبر سال ۲۰۲۳ شد؛ بر همین اساس واحدهای تولیدکننده فولاد در ترکیه در تلاشند تا قبل از افزایش پریمیوم‌ها، حجم واردات قراضه به این کشور را افزایش دهند.

علاوه‌براین، شاخص اعتماد مصرف‌کننده از ۶۱ درصد در ماه نوامبر به ۶۲ درصد در ماه دسامبر سال جاری افزایش یافت که این مسئله نشان می‌دهد به طور کلی دیدگاه شرکت‌کنندگان در نظرسنجی منطبق بر روند نوسانات در بازار است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=36468

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد
هم‌پای سایر فلزات رنگین در «LME»،

قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد

12اردیبهشت
دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار
با رشد 38 دلاری رقم خورد؛

دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.