• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
رئیس سازمان صمت خراسان رضوی مطرح کرد:

رعایت الزامات زیست‌محیطی در معادن یک ضرورت است

  • کد خبر : 32891
  • 15 آبان 1402 - 5:40
رعایت الزامات زیست‌محیطی در معادن یک ضرورت است
رئیس سازمان صمت خراسان رضوی با اشاره به اینکه 70 معدن متروکه در سطح استان احصا شده که بهره‌برداران آن‌ها موارد قانونی مرتبط را دنبال نکرده‌اند، گفت: به دنبال این امر، بعضی از بهره‌برداران معادن سلب صلاحیت خواهند شد.

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۷۰ معدن متروکه در سطح استان احصا شده که بهره‌برداران آن‌ها موارد قانونی مرتبط را دنبال نکرده‌اند، گفت: به دنبال این امر، بعضی از بهره‌برداران معادن سلب صلاحیت خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از تسنیم، امیررضا رجبی در حاشیه جلسه شورای معادن استان خراسان رضوی، بیان کرد: شورای معادن استان به ریاست استاندار و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد که دستور کار آن، رسیدگی به موارد برخی از بهره‌برداران معادن بود که نتوانسته‌ بودند خارج از ید خود به میزان پروانه بهره‌برداری استخراج انجام دهند.

وی افزود: قانون این اجازه را می‌دهد که اگر مواردی خارج از ید بهره‌برداری وجود داشته باشد، ما بتوانیم حقوق دولتی مرتبط با معدن را بر اساس میزان استخراج واقعی در نظر بگیریم.

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی تصریح کرد: آن دسته از بهره‌برداران معادنی که به دلایل مختلف امکان مدیریت مجموعه را نداشتند، در این نشست مورد بررسی قرار گرفتند و بنا شد طبق هشدارهای قبلی با پیگیری اداره کل صمت موارد قانونی را رعایت کنند و اگر در مدت قانونی تمکین نکردند، در لایحه مزایده سلب صلاحیت شده و بهره‌بردار جدید جایگزین آن‌ها خواهد شد.

رجبی در پایان به دیگر مصوبات این نشست اشاره کرد و گفت: اعمال قانون در قبال معادن و صنایع معدنی که خسارت به محیط زیست و منابع طبیعی وارد می‌کنند، از جمله دیگر مصوبات این نشست بود که مقرر شد یک درصد فروش ماده معدنی بابت جبران خسارات از بهره‌برداران معادن اخذ شود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=32891

نوشته‌های مشابه

17اردیبهشت
جلسه راهبردهای توسعه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران برگزار شد
با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،

جلسه راهبردهای توسعه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران برگزار شد

17اردیبهشت
پروژه خط دوم انتقال آب خلیج فارس تعریف شد
17اردیبهشت
شرکت‌های تابعه برتر هلدینگ صدر تامین معرفی شدند

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.