• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024

سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه در ساغند اردکان

  • کد خبر : 23207
  • 22 تیر 1402 - 10:39
سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه در ساغند اردکان
امروز پنج‌شنبه 22 تیر ماه 1402، آیین آغاز عملیات بهره‌برداری آنومالی یازده مجتمع معدنی و صنعتی سپهبد شهید سلیمانی ساغند اردکان با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی و مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان برگزار شد.

امروز پنج‌شنبه ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۲، آیین آغاز عملیات بهره‌برداری آنومالی یازده مجتمع معدنی و صنعتی سپهبد شهید سلیمانی ساغند اردکان با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی و مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در آیین آغاز عملیات بهره‌برداری آنومالی ۱۱ مجتمع معدنی و صنعتی سپهبد شهید سلیمانی ساغند اردکان، بیان کرد: سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه بیش از آنکه بر روی خاک این سرزمین باشد، روی سختکوشی و تلاش مردم این خطه است و امیدواریم که این حضور سرآغاز تحولات جدی باشد. فولاد مبارکه متعلق به جای‌جای میهن اسلامی، افتخار هر ایرانی و به وسعت ایران است. امروز در سرزمینی هستیم که به نام سردار دل‌ها، سردار حاج قاسم سلیمانی نام‌گذاری شده و این حضور قطعا مایه برکت خواهد بود.

وی تصریح کرد: تولید فولاد هم‌تراز با پیشرفت‌های تکنولوژیک کشور است و امیدواریم بتوانیم در تولید فولاد افتخارآفرینی‌ کنیم. با توسعه‌های انجام‌ شده به لحاظ ذخایر سنگ‌آهن با محدودیت‌هایی مواجه هستیم؛ بنابراین می‌طلبد که در حوزه اکتشاف، استخراج معادن عمیق، کم‌عیار و هماتیتی، سرمایه‌گذاری جدی انجام شود که فولاد مبارکه سعی داشته در این حوزه پیشتاز باشد و فرصت فراهم‌ شده برای اکتشاف و استخراج معادن سنگ‌آهن قابل تقدیر است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد: امروز فولاد مبارکه با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی در ساغند اردکان، اشتغال‌آفرینی مستقیم و غیرمستقیم برای صدها نفر ایجاد می‌کند و فعالیت پررنگی در این منطقه را آغاز خواهد کرد که البته از گذشته، این سرمایه‌گذاری‌ها وجود داشته و ادامه خواهد داشت. فولاد مبارکه در هر نقطه‌ای که حضور پیدا کرده است، موفق بوده و امیدواریم که در این منطقه نیز با کمک مسئولان، مردم این سرزمین را منتفع کند.

ضرورت به‌کارگیری زنجیره ارزش برای کارآمدسازی اقتصاد کشور

محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیز در این آیین عنوان کرد: سرمایه‌گذاری‌های مختلفی در کشور صورت می‌گیرد و ظرفیت‌های زیادی نیز موجود است اما دشمن با سیاه‌نمایی اذهان مردم را تغییر می‌دهد و می‌خواهد این طور القا کند که گویا دستاوردی وجود ندارد. ظرفیت‌های نخبگان و ظرفیت‌های کشور باید رشد متوازن داشته باشند. رشد کمی و کیفی فولاد مبارکه قابل توجه است و باید نسبت به این مجموعه حس افتخار داشته باشیم. آنچه که رشد را متوقف می‌کند، نگاه محلی به مسائل است.

وی ادامه داد: باید ابعاد و عناصر زنجیره ارزش را بشناسیم و در راستای آن عمل کرده تا بتوانیم در اقتصاد کشور نقش‌آفرینی کنیم. بدون شک اکتشاف و استخراج معادن، امری ضروری برای شکوفایی اقتصاد کشور است.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: آنچه که امروز برای ما مهم به شمار می‌آید، به وجود آمدن زنجیره ارزش است. روایت رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه صنعت هسته‌ای و به کار بردن عباراتی همچون دلگرم‌کننده از سوی معظم‌له، دارای پیام ارزشمندی است. صنعت هسته‌ای منجر به شکست تمام اراده دشمن شده است. زنجیره ارزش را برای کارآمدسازی اقتصاد کشور به کار خواهیم گرفت و نتایج آن را انشالله در همه بخش‌ها خواهیم دید. امیدواریم بتوانیم در جهت تحقق سرمایه‌گذاری‌های امیدآفرین گام‌های بیشتری برداریم.

بر اساس این گزارش، این معدن با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه به مدت ۱۵ سال طی سه مرحله تکمیل اکتشافات، پیش‌باطله‌برداری، استخراج کانسنگ و باطله و فرآوری انجام می‌شود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=23207

نوشته‌های مشابه

16اردیبهشت
بزرگ‌ترین کارخانه سرب و روی کشور در یک قدمی افتتاح
16اردیبهشت
قیمت طلا به بیش از سه هزار دلار خواهد رسید؟
با افزایش تقاضا در بازارهای جهانی،

قیمت طلا به بیش از سه هزار دلار خواهد رسید؟

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.