• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
در معدن طلای «Kouroussa» گینه،

شرکت «Hummingbird Resources» در آستانه آغاز فرایند تولید تجاری قرار گرفت

  • کد خبر : 43076
  • 29 فروردین 1403 - 14:20
شرکت «Hummingbird Resources» در آستانه آغاز فرایند تولید تجاری قرار گرفت
روز سه‌شنبه 16 آوریل 2024، ارزش سهام شرکت «Hummingbird Resources» پس از اینکه شرکت مذکور اعلام کرد مذاکرات با پیمانکار اصلی معدن طلای «Kouroussa» واقع در کشور گینه در حال پیشرفت است، با افزایش همراه شد. به گفته سخنگوی شرکت «Hummingbird Resources»، امید است به زودی این مذاکرات با توافق مدنظر به پایان برسد.

روز سه‌شنبه ۱۶ آوریل ۲۰۲۴، ارزش سهام شرکت «Hummingbird Resources» پس از اینکه شرکت مذکور اعلام کرد مذاکرات با پیمانکار اصلی معدن طلای «Kouroussa» واقع در کشور گینه در حال پیشرفت است، با افزایش همراه شد. به گفته سخنگوی شرکت «Hummingbird Resources»، امید است به زودی این مذاکرات با توافق مدنظر به پایان برسد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین» و به‌ نقل از موسسه «Fastmarkets»، شرکت «Hummingbird Resources» به عنوان یکی از تولیدکنندگان طلا در جهان که در کشورهای مالی، گینه و لیبریا فعالیت می‌‌کند، مجبور شد فعالیت‌ خود در معدن طلای «Kouroussa» را در ماه مارس ۲۰۲۴ متوقف کند زیرا شرکت «Corica Mining Services» ارائه‌ خدمات خود را به دلیل نقض قرارداد از سوی شرکت «Hummingbird Resources» متوقف کرد.

شرکت «Corica Mining Services» مدعی است که شرکت «Hummingbird Resources» حدود ۲۷ میلیون دلار بابت خدماتی که به آن ارائه شده، بدهکار است. با این حال، شرکت «Hummingbird Resources» معتقد است که میزان حجم قابل استخراج از معدن طلای «Kouroussa» مطابق با توافق صورت گرفته در قرارداد نیست و شرکت «Corica Mining Services» به تعهد خود در این زمینه پایبند نبوده است.

لازم به ذکر است که معدن «Kouroussa» در حومه شهر استحفاظی «Siguiri» در کشور گینه واقع شده است و دارای حجم ذخایر ۶۴۷ «koz» طلا با خلوص ۴٫۱۵ گرم در هر تن خاک است.

در عین حال، شرکت «Hummingbird Resources» به گفت‌و‌گوهای سازنده خود با شرکت «Corica Mining Services» پیرامون حل و فصل اختلافات کلیدی اشاره کرد. طبق اظهارات سخنگوی شرکت «Hummingbird Resources»، هدف از این گفت‌وگوها افزایش حجم استخراج در معدن طلای «Kouroussa» مطابق با توافق صورت گرفته میان طرفین قرارداد است.

لازم به توضیح است که شرکت «Hummingbird Resources» مدیریت معدن طلای «Kouroussa» را از طریق خرید سهام آن از شرکت «Cassidy Gold Corp» در ماه سپتامبر ۲۰۲۰ به عهده گرفت و در ماه می ۲۰۲۱، مجوز استخراج این معدن را از سوی دولت گینه دریافت کرد.

گفتنی است ارزش سهام شرکت «Hummingbird Resources» در ابتدای روز معاملاتی بورس فلزات لندن در تاریخ سه‌شنبه ۱۶ آوریل ۲۰۲۴، حدود ۱۷ درصد افزایش یافت و به ۷٫۹۶ پنس در هر سهم رسید. با این تفاسیر، ارزش جاری بازار این شرکت رقم ۵۹٫۴ میلیون پوند (۷۴ میلیون دلار) را در پایان روز معاملاتی مذکور به ثبت رساند.

دن بتز، مدیر اجرایی شرکت «Hummingbird Resources» طی بیانیه‌ای عنوان کرد: علی‌رغم مذاکرات جاری با شرکت «Corica Mining Services»، اختلاف این شرکت همچنان با شرکت «Corica Mining Services» به دلیل تعلیق موقت ارائه خدمات خود حل نشده است.

شرکت «Hummingbird Resources» به موازات مذاکرات خود با شرکت «Corica Mining Services» و با هدف دستیابی به تولید تجاری در سریع‌ترین زمان ممکن، با راه‌اندازی مجدد و افزایش فعالیت در معدن طلای «Kouroussa» پیشرفت‌های چشمگیری را به دست آورده است.

گفتنی است این شرکت در سال ۲۰۰۵ تاسیس شد و در ماه دسامبر ۲۰۱۰ نام آن در فهرست بورس صندوق سرمایه‌گذاری جایگزین «AIM» لندن قرار گرفت. در حال حاضر شرکت «Hummingbird Resources»، یک شرکت پیشرو در تولید، توسعه و اکتشاف طلاست و در چندین نقطه از جهان به فعالیت مشغول است. به علاوه، این شرکت عضویت در شورای جهانی طلا (WGC) را نیز در کارنامه خود دارد. از مهم‌ترین پروژه‌های استخراج و تولید طلای این شرکت می‌توان به مدیریت معدن طلای «Yanfolila» واقع در مالی و معدن طلای «Kouroussa» واقع در گینه که در حال حاضر با مشکل در آغاز فرایند تولید تجاری مواجه شده است، اشاره کرد.

در همین راستا و قبل از مناقشه با شرکت «Corica Mining Services»، شرکت «Hummingbird Resources» پیش‌بینی کرده بود که فرایند استخراج تجاری در معدن طلای «Kouroussa» تا پایان ماه مارس ۲۰۲۴ آغاز شود.

بتز در ادامه صحبت‌های خود مطرح کرد: اقدامات راهبردی انجام شده شرکت «Hummingbird Resources» از جمله افزایش مشارکت با شرکت «ETASI» به عنوان شرکتی که در گذشته با آن همکاری نزدیک داشته‌ است، بدین معناست که مجددا می‌توان روند افزایش حجم قابل استخراج را به سمت فرایند تولید تجاری سوق داد.

لازم به ذکر است که اولین بار طلا در این معدن در ماه ژوئن سال ۲۰۲۳ استخراج شد. طبق برآوردها انتظار می‌رود طی سه سال ابتدایی در مرحله تولید تجاری، به طور متوسط ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار اونس طلا از معدن مذکور استخراج و به تولید برسد. پس از این مدت، میزان تولید در معدن «Kouroussa» به سالانه ۱۰۰ هزار اونس طلا در هفت سال نخست از عمر باقیمانده از آن خواهد رسید.

شرکت «Hummingbird Resources» در ماه سپتامبر ۲۰۲۳، وام ۵۵ میلیون دلاری را از «Coris Bank» دریافت کرد. شرکت «Hummingbird Resources» متعهد شد که ۱۲۲٫۸ میلیون دلار از مبلغ بدهی‌های خود را طی سه سال کاهش دهد و قرار است این کار با بازپرداخت ۷۷ میلیون دلار بدهی این شرکت تا پایان سال جاری میلادی آغاز شود.

این شرکت همچنین ۳۰ میلیون دلار از طریق فروش هر سهم با قیمت متوسط ۱۱٫۲۶ پنس برای هر سهم به سهام‌داران، از جمله ۴۵ درصد از سهام خود در شرکت «CIG» به عنوان یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات مالی سرمایه به دست آورد.

از همین رو، شرکت «Hummingbird Resources» در آن زمان موافقت کرد که معادل ۳۰ هزار اونس طلا را به عنوان مبلغی برای پوشش صندوق ریسک اختصاص دهد که حدود ۱۵ درصد از کل تولید معدن «Kouroussa» را شامل می‌شود. این تصمیم در بحبوحه افزایش قیمت شمش طلا گرفته شد.

گفتنی است قیمت طلا در روز جمعه ۱۲ آوریل ۲۰۲۴، حدود دو هزار و ۳۷۵ دلار در هر اونس تعیین شد که اندکی نسبت به قیمت دو هزار و ۳۸۲ دلار به ثبت رسیده در روز دوشنبه هشتم آوریل سال جاری میلادی کاهش داشت. در همین راستا، قیمت‌های اعلام شده نسبت به قیمت‌های ارائه شده در یک هفته قبل از روز هشتم آوریل ۲۰۲۴، حدود ۱٫۵۴ درصد و نسبت به مدت مشابه در ماه قبل از آن، حدود ۸٫۳۹ درصد افزایش را تجربه کرد.

شرکت «Hummingbird Resources» برای رسیدن به ظرفیت تولید ۱۰۰ درصدی در معدن طلای «Kouroussa»، با چالش‌هایی مواجه شده است. گذشته از مشکلات جاری با شرکت «Corica Mining Services»، فعالیت‌ در معدن مذکور در سال ۲۲۳ به دلیل بارش شدید باران و ایجاد وقفه مرتبط با نبود مهارت کافی در توسعه معدن متوقف شده بود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=43076

نوشته‌های مشابه

11اردیبهشت
تمرکز شرکت «Anglo American» بر توسعه معادن خود در شیلی
مدیرعامل شرکت «Anglo American» مطرح کرد:

تمرکز شرکت «Anglo American» بر توسعه معادن خود در شیلی

11اردیبهشت
آیا افزایش تعرفه‌ واردات بر فولاد چین موثر خواهد بود؟
11اردیبهشت
افزایش تولید فولاد الکتریکی با هدف توسعه کربن‌زدایی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.