• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024

شناسایی معادن نیمه‌فعال در استان البرز

  • کد خبر : 17651
  • 12 اردیبهشت 1402 - 6:14
شناسایی معادن نیمه‌فعال در استان البرز
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز گفت: ۳۲ معدن نیمه‌فعال در این استان شناسایی شد که باید با حضور معدن‌داران نقاط ضعف و قوت عملکرد آن‌ها احصا شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز گفت: ۳۲ معدن نیمه‌فعال در این استان شناسایی شده است که باید با حضور معدن‌داران، نقاط ضعف و قوت عملکرد آن‌ها احصا شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایرنا، احمد افضلی در نشست با مدیرکل صمت استان البرز، بیان کرد: نحوه فعالیت و عملکرد معادن استان، نیازمند آسیب‌شناسی حقوقی است و اکنون از ۱۰۲ معدن در سطح استان، ۷۰ معدن فعال هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه دولت نسبت به صدور مجوز معدن‌ها اقدام می‌کند، باید حمایت‌های لازم و قانونی را به منظور جلوگیری از تعطیلی معادن برای حمایت از اشتغال و تولید استان البرز انجام داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز عنوان کرد: در کنار حمایت دولت، صاحبان معادن نیز باید بر اساس تکالیف قانونی خود حق و حقوق دولت را پرداخت و در فضای تعاملی و هم‌افزا نسبت به فراهم کردن بسترهای اقتصادی استان البرز اقدام کنند.

در نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز با مدیرکل صمت این استان مقرر شد که کمیته‌ای ذیل مجموعه شورای معادن استان تشکیل و پرونده‌های مرتبط با سلب صلاحیت یا اعطای تعطیلی تشکیل شده و تعیین تکلیف شود.

بازسازی معادن در کشورهای توسعه‌یافته دنیا از حدود سه دهه پیش مورد تاکید قرار گرفته و در حال اجراست و بعد از بازسازی درصد پوشش گیاهی و کیفیت محیط زیست محلی، بهتر از حالت قبل شده است. در ایران نیز در قوانین مربوطه به امر بازسازی معادن و تامین مالی آن اشاره شده است؛ در حالی که با وجود پیش‌بینی مواد قانونی و مجاری تامین هزینه اقدامات احیایی در سطوح معدن‌کاری شده، این موضوع مورد غفلت واقع شده است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=17651

نوشته‌های مشابه

17اردیبهشت
سرمایه‌گذاری «ومعادن» در پروژه‌های مختلف کم‌نظیر است
سرمایه‌گذاری بیش از دو برابر حد انتظار!

سرمایه‌گذاری «ومعادن» در پروژه‌های مختلف کم‌نظیر است

17اردیبهشت
افت بیش از ۲۰ هزار واحدی شاخص بورس
بورس خیال سبز شدن ندارد!

افت بیش از ۲۰ هزار واحدی شاخص بورس

17اردیبهشت
درآمد کچاد ۲۳ درصد رشد پیدا کرد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.