• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024

فولاد مبارکه، قلب تپبنده صنعت و اقتصاد کشور

  • کد خبر : 15099
  • 27 اسفند 1401 - 14:08
فولاد مبارکه، قلب تپبنده صنعت و اقتصاد کشور
مسئول قرارگاه گشت ارشاد مسئولان (گام) در بازدید از مجتمع فولاد مبارکه به همراه جمعی از کارشناسان این حوزه، گفت: خوشبختانه طی یک سال اخیر رقم خوردن اتفاقات بسیار خوبی را در شرکت فولاد مبارکه شاهد بوده‌ایم.

مسئول قرارگاه گشت ارشاد مسئولان (گام) در بازدید از مجتمع فولاد مبارکه به همراه جمعی از کارشناسان این حوزه، گفت: خوشبختانه طی یک سال اخیر رقم خوردن اتفاقات بسیار خوبی را در شرکت فولاد مبارکه شاهد بوده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، آیت‌الله سیدعلی‌ خان‌محمدی با تاکید بر اینکه فولاد مبارکه در حوزه تولید و تحقق شعار سال بسیار جدی و هدفمند اقدام کرده است، بیان کرد: امروز کشور با جنگ اقتصادی مواجه است و یکی از مکان‌هایی که دشمن بر آن تمرکز داشته و دارد، مجموعه فولاد مبارکه است. دشمن سعی کرده است با تحریم‌ها و حملات سایبری به فولاد مبارکه، یه صنعت و اقتصاد کشور ضربه بزند و این نشان می‌دهد آن‌ها برای ضربه زدن به بنیان اقتصادی کشور ما، با جدیت و برنامه‌ریزی وارد عمل شده‌اند.

وی افزود: فولاد مبارکه در طرح‌های توسعه، تولید و تصفیه پساب‌های صنعتی و شهری و استفاده مجدد از آن‌ها در چرخه تولید با رویکرد استفاده بهینه از منابع آبی و همچنین در اجرای پروژه بسیار مهم انتقال آب، اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

مسئول قرارگاه گشت ارشاد مسئولان (گام) با تاکید بر اینکه اجرای پروژه نورد گرم فولاد مبارکه نیز بسیار مهم و ارزشمند است و با بهره‌برداری از این پروژه اتفاقات بسیار خوبی برای کشور رقم خواهد خورد، ادامه داد: مجموعه اقدامات صورت‌ گرفته در فولاد مبارکه و رویکرد حاکم بر مدیریت این شرکت در حوزه‌های مختلف به کشور کمک و شرایط خوبی در زمینه توسعه اقتصادی فراهم خواهد کرد.

خان‌محمدی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: خوشبختانه در حوزه بومی‌سازی هم شاهد هستیم که فولاد مبارکه بسیاری از اقلام مورد نیاز خود را از محل بومی‌سازی و مهندسی معکوس تجهیزات تامین می‌کند و صنعت فولاد را از واردات بسیاری از تجهیزات بی‌نیاز کرده است. 

وی ابراز کرد: خوشبختانه شرکت فولاد مبارکه در زمینه اشتغال‌زایی نیز اقدامات خوبی انجام داده و اتفاقات بسیار خوبی در منطقه و استان رقم زده است؛ در حالی که فولاد مبارکه با اجرای سایر پروژه‌های توسعه خود می‌تواند نقش ارزنده‌تری در حوزه اشتغال‌زایی داشته باشددستاوردهای این شرکت نشان می‌دهد فولاد مبارکه همچنان در حال رشد و در حال برداشتن گام‌های موثر دیگری برای توسعه اقتصادی کشور است.

مسئول قرارگاه گشت ارشاد مسئولان (گام) با بیان اینکه در چنین شرایطی طبیعی است که از سوی دشمن برای چنین شرکت‌هایی فضاسازی ایجاد شود، عنوان کرد: قطعا باید روحیه مقابله با چنین شرایطی فراهم باشد؛ این در حالی است که معتقدیم اگر جایی فساد وجود دارد، باید فسادستیزی هم وجود داشته باشد. بنابراین افرادی که می‌خواهند در چنین موضوعاتی موضع‌گیری کنند، باید دقت کافی داشته باشند مجموعه‌های تولیدی مانند فولاد مبارکه جایی نیست که هرکس درباره آن بازی سیاسی یا رسانه‌ای به راه اندازد و تاسف‌بارتر اینکه این مباحث روی زمین بماند. به‌ یقین بازی کردن با افکار عمومی کار غلطی است.

خان‌محمدی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در حوزه مطالبه‌گری بارها فرموده‌اند که اگر در مجموعه‌ای شبهه وجود دارد، باید شبهات در مجموعه‌های ذی‌ربط و مبادی رسمی مورد بررسی قرار گیرد و پس از رسیدگی کامل و دقیق به‌ طور شفاف به مردم اطلاع‌رسانی شود. بنابراین به‌ خصوص درباره مجموعه‌هایی مانند فولاد مبارکه باید دقت عمل کافی صورت پذیرد. از مسئولان می‌خواهیم به فولاد مبارکه توجه جدی داشته باشند؛ چراکه فولاد مبارکه رویکرد خود را حفظ کرده است و در جنگ تمام‌ عیار اقتصادی توانسته رشد کند اما آماج ترکش‌های زیادی قرار گرفته است. 

وی مطرح کرد: خوشبختانه در شرایط فعلی کشور مدیرعامل فولاد مبارکه با روحیه جهادی توانسته است در سال ۱۴۰۱ به‌ دور از هرگونه درگیری با فضای رسانه‌ای و ورود بی‌مورد به حاشیه‌ها، اهداف شرکت در تولید محصولات کیفی را به‌ خوبی محقق سازد. همان‌ گونه که مشخص است، در فولاد مبارکه کار جهادی و اتفاقات بسیار خوب و موثری رخ داده است و ما در این بازدید این دستاوردها را از نزدیک مشاهده کردیم.

مسئول قرارگاه گشت ارشاد مسئولان (گام) با تاکید بر اینکه امروز همه ما باید در هر جایگاهی که هستیم به توسعه کشور کمک کنیم، اظهار کرد: در واقع امروز بزرگ‌ترین معروف در حوزه اقتصاد این است که به معنای واقعی اقتصاد مقاومتی را پیاده‌سازی کنیم. توان تولید داخل را افزایش دهیم و موضوعات دانش‌بنیان را در کشور تقویت کنیم. بزرگ‌ترین منکر هم در حوزه اقتصادی، تضعیف و ایجاد مانع در مجموعه‌های اقتصادی بزرگ است. 

خان‌محمدی یادآور شد: کارکنان فولاد مبارکه در شرایط سخت کاری، با جدیت مشغول کار هستند. اگر امروز می‌بینیم بسیاری از مجموعه‌های تولیدی مانند صنایع خودروسازی، لوازم‌خانگی، مجموعه‌های پتروشیمی و کشتی‌سازی به‌ خوبی در حال فعالیت هستند، این تداوم در تولید مرهون تداوم فعالیت و روند تولید در فولاد مبارکه است.

وی در بخش پایانی سخنان خود ابراز امیدواری کرد که فولاد مبارکه در سال آینده نیز همچنان با قوت و صلابت هرچه بیشتر به کار تولید و تامین نیازهای داخلی کشور به انواع ورق‌های فولادی همت گمارد و موفق باشد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=15099

نوشته‌های مشابه

16اردیبهشت
بزرگ‌ترین کارخانه سرب و روی کشور در یک قدمی افتتاح
16اردیبهشت
قیمت طلا به بیش از سه هزار دلار خواهد رسید؟
با افزایش تقاضا در بازارهای جهانی،

قیمت طلا به بیش از سه هزار دلار خواهد رسید؟

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.