• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
با تشدید تنش‌ها در خاورمیانه،

قیمت طلای جهانی دوباره رکورد زد

  • کد خبر : 42396
  • 15 فروردین 1403 - 14:14
قیمت طلای جهانی دوباره رکورد زد
قیمت طلا امروز چهارشنبه 15 فروردین ماه 1403 به دلیل کاهش ارزش دلار آمریکا و تقاضای پناهگاه امن ناشی از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، رکورد خود را افزایش داد.

قیمت طلا امروز چهارشنبه ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ به دلیل کاهش ارزش دلار آمریکا و تقاضای پناهگاه امن ناشی از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، رکورد خود را افزایش داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، طلا پس از رسیدن به بالاترین رقم تاریخی دو هزار و ۲۸۸ دلار و ۹ سنت با ۰.۲ درصد افزایش، به دو هزار و ۲۸۳ دلار و ۴۷ سنت در هر اونس رسید. هر اونس طلای آمریکا با یک درصد افزایش، به دو هزار و ۳۰۳ دلار و ۸۰ سنت رسید. دلار آمریکا پس از رسیدن به بالاترین سطح خود در حدود پنج ماه اخیر، در جلسه قبل، ۰.۱ درصد کاهش یافت و طلا را برای سایر دارندگان ارز ارزان‌تر کرد.

فرصت‌های شغلی ایالات‌ متحده در ماه فوریه افزایش یافت و سیاست‌گذاران فدرال رزرو اظهار کردند که کاهش سه بار نرخ بهره آمریکا در سال جاری مناسب خواهد بود.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی عنوان کرد: این کشور به اشتباه هفت نفر را در حمله هوایی غزه کشته است؛ در حالی که ایالات‌ متحده و سایر متحدان در میان محکومیت‌های گسترده خواستار توضیح هستند.

بر اساس ابزار «FedWatch» گروه «CME»، معامله‌گران به احتمال ۶۴ درصد قیمت‌گذاری می‌کنند که فدرال رزرو در ماه ژوئن کاهش نرخ بهره را آغاز کند. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند نقره با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۶ دلار و ۱۹ سنت در هر اونس و پلاتین با ۰.۳ درصد افزایش، به ۹۲۱ دلار و ۳۹ سنت آمریکا رسید. پالادیوم بدون تغییر در یک هزار و سه دلار و ۶۰ سنت ثابت باقی ماند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=42396

نوشته‌های مشابه

11اردیبهشت
ایران، بزرگ‌ترین تامین‌کننده شمش روی ترکیه
طی سال‌های 2014 تا 2023 صورت گرفت؛

ایران، بزرگ‌ترین تامین‌کننده شمش روی ترکیه

11اردیبهشت
کارگران بازوان حرکت جامعه‌ به سوی رشد و تعالی هستند
مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز:

کارگران بازوان حرکت جامعه‌ به سوی رشد و تعالی هستند

11اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه کنسانتره مس جانجا آغاز شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.