• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران:

محصولات «فولاژ» قابل رقابت در بازارهای جهانی است

  • کد خبر : 28312
  • 19 شهریور 1402 - 6:59
محصولات «فولاژ» قابل رقابت در بازارهای جهانی است
مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در حضور برخی فعالان بازار سرمایه با تاکید بر اینکه فولاد آلیاژی ایران یک شرکت دانش‌بنیان و های‌تک است، گفت: محصولات شرکت فولاد آلیاژی ایران از قابل رقابت در بازارهای جهانی برخوردارند.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در حضور برخی فعالان بازار سرمایه با تاکید بر اینکه فولاد آلیاژی ایران یک شرکت دانش‌بنیان و های تک است، گفت: محصولات شرکت فولاد آلیاژی ایران از قابل رقابت با بازارهای جهانی برخوردارند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد آلیاژی ایران، محمد کمال‌زاده در نشست خبری با فعالان بازار سرمایه، مدیران دارایی و تحلیلگران، بیان کرد: مجموعه فولاد آلیاژی ایران علاوه بر خط تولید فعلی، دو طرح توسعه ای بزرگ را در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه مجموعه فولادسازی ۲ (پروژه یزد یک) با تولید ۷۰۰ هزار تن انواع شمش‌های فولاد آلیاژی در حال تحویل‌گیری از پیمانکار است، افزود:  ذوب‌های آزمایشی در زمینه کوره (EAF( و (LF) انجام شده است و با توجه به اینکه قسمت ذوب، به طور کامل تحویل گرفته شد و قسمت ریختگی تا اواخر شهریور ماه تحویل و به تولید می‌رسد، پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور بهره‌برداری از این خط را خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران با تاکید بر اینکه پروژه فولادسازی ۲ بعد از ۱۳ سال در حال تحویل و بهره‌برداری است، عنوان کرد: با فعالیت این خط، ۷۰۰ هزار تن به ۵۵۰ هزار تن فولادهای آلیاژی این شرکت در حوزه تولید اضافه می‌شود و ظرفیت فولادسازی فولاد آلیاژی ایران در حالت اسمی به یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن می‌رسد.

کمال‌زاده در خصوص سایر پروژه‌های شرکت، اظهارداشت: پروژه بعدی، خط تولید وایر است که ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه گلوگاه پروژه‌ها همان خریدهای خارجی است، مطرح کرد: خرید خارجی در پروژه وایر انجام شده است و اواخر شهریور ماه، اولین محموله تجهیزات از شرکت پومینی زودتر از پیش‌بینی ارسال می‌شود؛ همچنین مرحله ساخت داخل جلوتر از زمان پیش‌بینی شده در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران خاطرنشان کرد: در پروژه وایر، به تولید ۴۵۰ هزار تن کلاف‌های آلیاژى از قطر ۵٫۵ تا ۲۴ دست خواهیم یافت و در ابتدا و انتهای خطوط تولید، قسمتی در حال طراحی است که آماده‌سازی شمش از نظر کیفی و شست‌وشو و عملیات حرارتی را انجام خواهد داد؛ بر این اساس علاوه بر تولید محصولات برای مصرف داخل، محصولاتی با ارزش افزوده صادراتی تولید خواهند شد.

کمال‌زاده در ارتباط با افزایش ظرفیت تولید شرکت فولاد آلیاژی ایران، تصریح کرد: ۵۰ هزار تن افزایش ظرفیت در خط  فولادسازی یک است که ۵۵۰ هزار تن را به ۶۰۰ هزار تن می‌رساند و در مجموع در خط تولید یزد یک و فولادسازی یک، تولید به عدد یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه فولاد آلیاژی ایران، یک مجموعه دانش‌بنیان است و دانش، ایجاد ارزش افزوده را به دنبال خواهد داشت، گفت: تولید در شرکت فولاد آلیاژی ایران با فولادهای معمولی یا ساختمانی متفاوت است.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران با بیان اینکه با افزایش تولید و فرآوری محصولات نهایی ارزش افزوده بیشتری حاصل می‌شود، اظهار داشت: به دنبال افزایش تولید‌ و فرآوری محصولات هستیم و بر این اساس همچنان طرح‌های توسعه‌ای متنوعی در شرکت تعریف و انجام می‌شود.

کمال‌زاده با تاکید بر اینکه رویکرد شرکت فعال شدن در صنایع پایین‌دستی است، تاکید کرد: علاوه بر اقدامات انجام‌ شده، ورود به صنایع پایین‌دستی می‌تواند ارزش افزوده را شامل سهام‌داران شرکت کند.

وی در ارتباط با استراتژی‌های صادراتی این شرکت، یادآور شد: بازارهای هدف شناسایی شده و با توجه به کیفیت بالای تولید در شرکت فولاد آلیاژی ایران، رویکرد شرکت یک رویکرد صادرات‌محور است و با دانش های‌تک موجود در این شرکت، می‌توانیم بازارهای دنیا را فتح کنیم؛ چراکه قدرت صادرات و رقابت را داریم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=28312

نوشته‌های مشابه

16اردیبهشت
بزرگ‌ترین کارخانه سرب و روی کشور در یک قدمی افتتاح
16اردیبهشت
قیمت طلا به بیش از سه هزار دلار خواهد رسید؟
با افزایش تقاضا در بازارهای جهانی،

قیمت طلا به بیش از سه هزار دلار خواهد رسید؟

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.