• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
مجری طرح فاجد:

نیاز بخش معدن و صنایع معدنی به نیروی ماهر مرتفع می‌شود

  • کد خبر : 29289
  • 01 مهر 1402 - 7:40
نیاز بخش معدن و صنایع معدنی به نیروی ماهر مرتفع می‌شود
مجری طرح فاجد گفت: ایمیدرو بسترسازی‌های لازم برای رفع نیاز بخش معدن و صنایع معدنی به نیروی ماهر و متخصص را فراهم کرده است.

مجری طرح فاجد گفت: ایمیدرو بسترسازی‌های لازم برای رفع نیاز بخش معدن و صنایع معدنی به نیروی ماهر و متخصص را فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، قاسم حسن‌زاده بیان کرد: معادن کشور به دلیل تمایل کم فارغ‌التحصیلان به اشتغال در معادن و نیز بهره‌گیری اندک از نیروهای متخصص در معادن، به علت سنتی بودن با مشکلات و چالش‌های مختلفی مواجه است. ایمیدرو به عنوان سکان‌دار توسعه زنجیره معدن و صنایع معدنی، به منظور رفع نیاز نیروی انسانی مورد نیاز معادن از طریق مهارت‌آموزی و توانمندسازی ضمن ایجاد اشتغال پایدار، ابزارهای لازم برای حمایت و تاثیرگذاری در رفع موانع موجود را فراهم می‌سازد.

وی با اشاره به برنامه آموزش و توسعه یادگیری ایمیدرو برای تامین نیروهای ماهر معادن، عنوان کرد: با برگزاری دوره‌های آموزشی توسط ایمیدرو، تعداد نیروی ماهر در بخش حفاری به یک هزار نفر، آتشکار ۷۰۰ نفر، استخراج ۵۰۰ نفر، ایمنی ۵۰۰ نفر و راننده ماشین‌آلات سنگین به ۳۰۰ نفر می‌رسد. این دوره‌ها از سال ۱۴۰۰ آغاز شده و تاکنون ۱۸۳ نفر با حمایت تشکل‌ها به معادن بخش خصوصی معرفی و به کار مشغول شده‌اند؛ همچنین، طی سه سال آتی تعداد برنامه‌ریزی برای آموزش نیروی ماهر، تکمیل و در نتیجه آن نیاز فعلی معادن به نیروهای ماهر مرتفع خواهد شد.

مجری طرح فاجد با اشاره به برنامه‌های ایمیدرو برای افزایش توانمندی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های معدنی، تصریح کرد: ایجاد بستر لازم برای گذراندن واحدهای کارآموزی دانشجویان در واحدهای معدنی و برگزاری تورهای آموزشی همراه با بازدید از واحدهای بزرگ معدنی برای دانشجویان از جمله این برنامه‌هاست.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی فراگیر برای جوانان با بهره‌گیری از فرصت خدمت وظیفه عمومی (امریه سربازی) و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های فارغ‌التحصیلان نخبه در قالب طرح‌های بنیاد ملی نخبگان، انگیزه‌های لازم را برای متقاضیان این رشته فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به تسهیلات این طرح برای فارغ‌التحصیلان علاقه‌مند، اظهار داشت: در قالب طرح فاجد، فارغ‌التحصیلان دارای شرایط به عنوان کارورز به واحدهای پذیرنده مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی معرفی و به مدت ۱۱ ماه مشغول به کار خواهند شد تا از نزدیک با محیط کار و شرایط حاکم بر آن آشنا شوند. براساس حقوق قانون کار، پرداخت ۵۰ درصد کمک هزینه توسط واحد پذیرنده و پرداخت ۵۰ درصد حقوق به اضافه ۳۰ درصد پاداش تشویقی توسط ایمیدرو پرداخت می‌شود.

مجری طرح فاجد راه‌اندازی دپارتمان‌های آموزشی و استقرار تجهیزات معدنی مستعمل و خارج از سرویس برای استفاده آموزشی توسط شرکت‌های بزرگ معدنی و صنعتی خصوصی در راستای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی در بعضی از استان‌های معدن‌خیز را یکی دیگر از برنامه‌های ایمیدرو در راستای ارتقای سطح برنامه‌های آموزشی اعلام کرد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=29289

نوشته‌های مشابه

17اردیبهشت
جلسه راهبردهای توسعه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران برگزار شد
با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،

جلسه راهبردهای توسعه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران برگزار شد

17اردیبهشت
پروژه خط دوم انتقال آب خلیج فارس تعریف شد
17اردیبهشت
شرکت‌های تابعه برتر هلدینگ صدر تامین معرفی شدند

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.