• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024

پروژه تعمیرات اساسی دیوار بتنی تل سرباره کوره بلند شماره یک و ۲ ذوب آهن

  • کد خبر : 36511
  • 29 آذر 1402 - 5:53
پروژه تعمیرات اساسی دیوار بتنی تل سرباره کوره بلند شماره یک و ۲ ذوب آهن
هم‌اکنون اجرای پروژه تعمیرات اساسی دیوار بتنی تل سرباره کوره بلند شماره یک و ۲ شرکت ذوب آهن اصفهان با پیشرفت 40 درصدی همراه است و با همت بخش‌های مرتبط در زمان مقرر به پایان خواهد رسید.

هم‌اکنون اجرای پروژه تعمیرات اساسی دیوار بتنی تل سرباره کوره بلند شماره یک و ۲ شرکت ذوب آهن اصفهان با پیشرفت ۴۰ درصدی همراه است و با همت بخش‌های مرتبط در زمان مقرر به پایان خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، محمد روشن ضمیر، فورمن کارگاه سرباره بخش کوره بلند شرکت ذوب آهن اصفهان با اعلام این خبر، گفت : دو کارگاه دانه‌بندی سرباره و دو کارگاه تل، از جمله بخش‌های کوره بلند شماره ۲ محسوب می‌شوند که تخلیه کامل پاتیل‌های سرباره کوره بلند و عودت آن‌ها به کوره جهت حفظ روند تولید در این قسمت انجام می‌گیرد.

وی افزود: زمانی که صحبت از تل سرباره می‌شود، عملا اشاره به دیوار تل است که باید مقاومت در برابر سوختگی با مواد مذاب و تحمل لکوموتیو به اضافه پاتیل‌های حمل سرباره به هنگام تخلیه را داشته باشد. بنابراین استحکام آن بسیار مهم است و با توجه به اینکه در حالت نرمال نیاز است هر دو تل آماده‌به‌کار باشند، باید در کمترین زمان و با بهترین کیفیت بازسازی و در مدار تولید قرار گیرند.

فورمن کارگاه سرباره بخش کوره بلند شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه در حالت نرمال کوره بلند، یکی از تل‌ها همیشه به تخلیه مذاب و تل دوم به تخلیه و بارگیری سرباره سرد شده اختصاص دارد، تصریح کرد: در زمان تعمیرات اساسی که تل شماره ۲ در حال اجراست، عملا ۵۰ درصد کارگاه تحت تعمیر اساسی است که در تل شماره یک باید به طور هم‌‎زمان عملیات تخلیه مذاب، جمع‌آوری و بارگیری انجام شود. در این خصوص با تمهیدات به عمل آمده، هم‌اکنون که پانزدهمین روز از تعمیرات اساسی است، تاکنون هیچ‌گونه حادثه تجهیزاتی و انسانی نداشتیم و فرایند تخلیه مذاب و بارگیری سرباره و تعمیرات اساسی در حال اجراست.

روشن ضمیر در پایان از معاونت بهره‌برداری، مدیریت بخش کوره بلند و همکاران مدیریت نت راه و ساختمان، نت مکانیک، امور فنی و برنامه‌ریزی تولید، مدیریت راهبری، راه‌آهن و ایمنی و آتش‌نشانی که در این زمینه کمال همکاری را داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

هادی محرابی، تکنیسین مکانیک کوره بلند شرکت ذوب آهن اصفهان نیز در این خصوص اظهار داشت: در این طرح، بازسازی تل سرباره، نفرات مکانیک برای دیواره‌های سرباره ابتدا برش‌کاری میلگردهای ضایعاتی و پس از آن تخریب برش‌کاری آن را انجام دادند و چک پلیت‌ها و صفحه‌های زیر ستون‌ها را جوشکاری و آماده کردند؛ همچنین برای مونتاژ ستون‌ها، این میلگردها و چک پلیت‌ها را آماده‌سازی کردند.

محمود محمدی، فورمن مدیریت راهبری ماشین‌آلات شرکت ذوب آهن اصفهان مطرح کرد: با توجه به درخواست مدیریت کوره بلند در خصوص تخریب دیوار بتی سرباره کوره دو، بیل مکانیکی و مکانیزم مورد نیاز شامل دو عدد بیل ۲۲۰ کوماتسو و… در دو شیفت برای این کار فعال بودند؛ این تخریب مطابق با گراف زمان‌بندی انجام گرفت و همچنین ضایعات به محل مورد نظر منتقل شد.

جعفر نوروزی، مهندس عمران و سازه در مدیریت امور فنی و برنامه‌ریزی تولید شرکت ذوب آهن اصفهان در این راستا خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خورندگی این محیط، دیواره تل سرباره چند سال یک‌بار نیاز به بازسازی دارد که در این راستا، مدیریت‌های امور فنی و برنامه‌ریزی تولید و کوره بلند طرحی را ارائه کردند و پروژه از روز چهارشنبه اول آذر ماه آغاز شد.

وی ادامه داد: این پروژه هم‌اکنون از پیشرفت ۴۰ درصدی و جلوتر از گراف برخوردار است و امیدواریم در طرح فعلی این دیوار از استحکام بالاتری برخوردار شود.

مجتبی رجب‌زاده، فورمن عمران و نظارت بر پیمان‌های مدیریت نت راه و ساختمان شرکت ذوب آهن اصفهان یادآور شد: در خصوص تخریب این دیواره، محاسبات و احجام لازم مشخص شده و از روز چهارشنبه اول آذر ماه، عملیات خاک‌برداری و تخریب بر اساس گراف زمان‌بندی آغاز شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این طرح بدون مشکل و در زمان مقرر به پایان برسد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=36511

نوشته‌های مشابه

16اردیبهشت
بزرگ‌ترین کارخانه سرب و روی کشور در یک قدمی افتتاح
16اردیبهشت
قیمت طلا به بیش از سه هزار دلار خواهد رسید؟
با افزایش تقاضا در بازارهای جهانی،

قیمت طلا به بیش از سه هزار دلار خواهد رسید؟

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.