• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024

پیشرفت چشمگیر طرح فولاد قائنات

  • کد خبر : 28666
  • 22 شهریور 1402 - 12:37
پیشرفت چشمگیر طرح فولاد قائنات
رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: واحد فولادسازی طرح فولاد قائنات، هم‌اکنون به پیشرفت 87 درصدی رسیده است؛ از جمله مزیت‌های طرح فولاد قائنات، کاهش 10 درصدی مصرف انرژی در این واحد نسبت به واحدهای فولادی مشابه است که می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر شرکت‌های فولادی باشد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: واحد فولادسازی طرح فولاد قائنات، هم‌اکنون به پیشرفت ۸۷ درصدی رسیده است؛ از جمله مزیت‌های طرح فولاد قائنات، کاهش ۱۰ درصدی مصرف انرژی در این واحد نسبت به واحدهای فولادی مشابه است که می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر شرکت‌های فولادی باشد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، محمدرضا موثقی‌نیا روز سه‌شنبه ۲۱ شهریور ماه با حضور در طرح فولاد قائنات و بازدید از بخش‌های بریکت‌سازی، واحد احیا مستقیم و بررسی پیشرفت طرح، بیان کرد: اجرا و راه‌اندازی مجتمع فولاد قائنات در یکی از استان‌های محروم کشور، به دلیل نقش مهم آن در تغییر سیمای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این منطقه مایه خرسندی است.

وی افزود: واحد فولادسازی طرح فولاد قائنات با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن شمش، به پیشرفت قابل توجهی رسیده و از نقاط بحرانی موجود عبور کرده است؛ این مهم در سطح کشور با توجه به اضافه شدن این میزان محصول به تولید موجود، قابل توجه بوده و برای توسعه استان و کشور حائز اهمیت است. خوشبختانه، برنامه افزایش ظرفیت این واحد به یک میلیون تن در دستور کار است.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو با اشاره به اشتغال پس از راه‌اندازی واحد فولادسازی طرح فولاد قائنات، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح، برای ۶۵۰ نفر اشتغال مستقیم و حدود دو هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود و این افزایش اشتغال در شرایط موجود بسیار مهم است.

موثقی‌نیا در ادامه خواستار برنامه‌ریزی مسئولان برای کاهش آلایندگی طرح مذکور شد و گفت: اختصاص هزینه برای موضوع زیست‌محیطی قابل پذیرش بوده و رضایت جامعه را به دنبال دارد.

بر اساس این گزارش در سفر یادشده، حسام مقدم‌علی، معاون معدنی ایمیدرو، محمد آقاجانلو، مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران، محمد‌ خادمی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی فولاد ایران و خدایار کریم‌‌‌نژاد، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران حضور داشتنند. همچنین در این بازدید، جواد اشرفی، معاون اقتصادی استانداری خراسان جنوبی و رسول احمد‌زاده، سرپرست مجتمع فولاد قائنات به ایراد سخنرانی درباره این طرح پرداختند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=28666

نوشته‌های مشابه

17اردیبهشت
سرمایه‌گذاری «ومعادن» در پروژه‌های مختلف کم‌نظیر است
سرمایه‌گذاری بیش از دو برابر حد انتظار!

سرمایه‌گذاری «ومعادن» در پروژه‌های مختلف کم‌نظیر است

17اردیبهشت
افت بیش از ۲۰ هزار واحدی شاخص بورس
بورس خیال سبز شدن ندارد!

افت بیش از ۲۰ هزار واحدی شاخص بورس

17اردیبهشت
درآمد کچاد ۲۳ درصد رشد پیدا کرد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.