• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024

کشورهای آسیایی در صدر صادرات فولاد ضدزنگ

  • کد خبر : 35287
  • 13 آذر 1402 - 5:37
کشورهای آسیایی در صدر صادرات فولاد ضدزنگ
در حالی که در سال ۲۰۲۲ ارزش صادرات جهانی فولاد ضدزنگ 6 میلیارد و 600 میلیون دلار بوده و صادرکنندگان آسیایی در صدر جای دارند، ایران نیز جایگاه 74 دنیا را از آن خود کرده است.

در حالی که در سال ۲۰۲۲ ارزش صادرات جهانی فولاد ضدزنگ ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بوده و صادرکنندگان آسیایی در صدر جای دارند، ایران نیز جایگاه ۷۴ دنیا را از آن خود کرده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از بازار، فولاد ضدزنگ، نوعی فولاد است که با افزودن یکسری عناصر مانند کروم و نیکل به آن، مقاومت به خوردگی و زنگ زدگی را افزایش می‌دهد. این نوع فولاد به دلیل مقاومت بالای خود در برابر خوردگی و زنگ زدگی، در بسیاری از صنایع از جمله صنایع خودروسازی، صنایع دریایی، نفت و گاز، صنایع پزشکی و الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به این ترتیب بازار جهانی فولاد ضدزنگ بازاری پویا است؛ به طوری که بر اساس آمارهای جهانی منتشر شده فروش جهانی فولاد ضدزنگ صادراتی از همه کشورها در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بود و به این ترتیب نسبت به سال ۲۰۱۸ ارزش صادرات فولاد ضدزنگ حدود ۱۴۹ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که در سال ۲۰۲۱ نیز ارزش صادراتی فولاد ضدزنگ بیش از پنج میلیارد و ۵۷۰ میلیون دلار بوده است.

پنج کشور برتر صادرکننده فولاد ضدزنگ در سال ۲۰۲۲

از سوی دیگر بر اساس گزارشی که اخیرا «worlds top exports» منتشر کرده است، در حوزه صادرات فولاد ضدزنگ در سال ۲۰۲۲ کشورهای اندونزی، بریتانیا، سوئد، ایتالیا و آلمان پنج کشور برتر هستند. به این معنا که کشورهای نامبرده در مجموع بیش از ۸۴ درصد از فولاد ضدزنگ صادراتی از نظر ارزش صادراتی را تولید کردند.

بر اساس این گزارش، اندونزی در حوزه ارزش صادرات فولاد ضدزنگ سهمی حدود ۶۲ درصدی از بازار جهانی دارد و در سال ۲۰۲۲ صادراتی به ارزش بیش از چهار میلیارد دلار رقم زده است. این در حالی است که بریتانیا سهمی ۱۲ درصدی و سوئد نیز سهمی حدود ۵ درصد از این بازار را از آن خود کرده است؛ همچنین ایتالیا و آلمان نیز که در جایگاه چهارم و پنجم صادرات از منظر ارزش صادراتی قرار گرفته‌اند، در بازار جهانی سهمی ۳.۱ و ۳ درصدی دارا هستند.

گفتنی است بعد از پنج کشور نامبرده نیز کشورهای، کره جنوبی، اسپانیا، ایالات متحده، اتریش، بلژیک، تایوان، فرانسه، هند، کانادا و هلند در رتبه‌های بعدی ارزش صادراتی فولاد ضدزنگ قرار دارند.

نکته قابل تامل اینکه ایران نیز در مدت نامبرده در جایگاه ۷۴ ارزش صادراتی فولاد ضدزنگ قرار دارد. از سوی دیگر از منظر قاره‌ای نیز، صادرکنندگان آسیایی بالاترین ارزش صادراتی فولاد ضدزنگ را در سال ۲۰۲۲ رقم زده‌اند و سهمی حدود دو سوم از بازار صادراتی جهانی این فلز را به خود اختصاص داده‌اند.

در رتبه دوم ارزش صادراتی نیز صادرکندگان اروپایی با سهم ۳۰ درصدی و پس از آن نیز صادرکنندگان آمریکای شمالی و آمریکای لاتین قرار دارند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=35287

نوشته‌های مشابه

11اردیبهشت
ایران، بزرگ‌ترین تامین‌کننده شمش روی ترکیه
طی سال‌های 2014 تا 2023 صورت گرفت؛

ایران، بزرگ‌ترین تامین‌کننده شمش روی ترکیه

11اردیبهشت
کارگران بازوان حرکت جامعه‌ به سوی رشد و تعالی هستند
مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز:

کارگران بازوان حرکت جامعه‌ به سوی رشد و تعالی هستند

11اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه کنسانتره مس جانجا آغاز شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.