• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024

عملیات اجرایی پروژه کارخانه تولید کنسانتره‌ گلالی آغاز شد

  • کد خبر : 22547
  • 14 تیر 1402 - 7:28
عملیات اجرایی پروژه کارخانه تولید کنسانتره‌ گلالی آغاز شد
روز سه‌شنبه ۱۳ تیر ماه، مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه دو میلیون تنی کنسانتره سنگ‌آهن گلالی در استان کردستان با حضور گسترده مردم، مسئولان استان و مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، صبانور و فولاد کردستان در محل اجرای طرح برگزار شد.

روز سه‌شنبه ۱۳ تیر ماه، مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه دو میلیون تنی کنسانتره سنگ‌آهن گلالی در استان کردستان با حضور گسترده مردم، مسئولان استان و مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، صبانور و فولاد کردستان در محل اجرای طرح برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، اردشیر سعدمحمدی در این مراسم با اشاره به اینکه این پروژه یکی از طرح‌های ۴۸گانه پیشران پیشرفت اقتصادی کشور است، بیان کرد: سرمایه‌گذاری صورت‌ گرفته در این طرح، بالغ بر هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است و توسط شرکت صبانور اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: این واحد صنعتی پس از بهره‌برداری، بزرگ‌ترین کارخانه کنسانتره در غرب کشور خواهد بود و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده، این کارخانه در مهر ماه ۱۴۰۴ به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید و اشتغال‌زایی آن به میزان ۲۰۰ شغل به صورت مستقیم و یک هزار و ۵۰۰ شغل به صورت غیرمستقیم خواهد بود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در خصوص سرمایه‌گذاری‌ها و فعالیت‌های هلدینگ توسعه معادن و فلزات در استان کردستان توضیحاتی ارائه کرد و گفت: طی یک دهه آینده، ظرفیت تولید فولاد کشور احتمالا به بیش از ۷۵ میلیون تن خواهد رسید؛ بنابراین یکی از معضلات اصلی صنعت در آینده، تامین مواد اولیه برای این حجم تولید خواهد بود. در همین راستا، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با استفاده از توان متخصصان برجسته کشور، به سهم خود برنامه‌هایی جدی را دنبال می‌کند؛ به عنوان نمونه، تنها در شرکت صبانور سال گذشته بالغ بر ۶۰ هزار متر حفاری صورت گرفته و مجموعا ۸۰ میلیون تن ذخیره سنگ‌آهن کشف شد تا هم‌زمان با اجرای پروژه‌هایی از این دست، در تامین خوراک آن در آینده مشکلی نداشته باشیم.

سعدمحمدی عنوان کرد: پیمانکاران و مجریانی برای اجرای پروژه کارخانه تولید کنسانتره دو میلیون تنی گلالی انتخاب شده‌اند که همه از حرفه‌ای‌های صنعت هستند و با پشتوانه سالیان متمادی تجربه و توانمندی و تخصص، عملیات را جلو خواهند برد.

وی ضمن تشکر ویژه از نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی، استاندار کردستان و سایر مسئولان محلی بابت همکاری‌ها و پیگیری‌های مستمر، در ادامه سخنان خود اظهار داشت: ما به عنوان یک مجموعه توسعه‌‌محور، سرمایه‌گذاری‌های مهمی در استان کردستان داشته‌ایم. در فولاد کردستان حدود ۳۰۰ میلیون یورو و برای پروژه تولید آهن اسفنجی نیز ۱۲۰ میلیون یورو در حال سرمایه‌گذاری هستیم. در پروژه حاضر هم بالغ بر هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داریم؛ انتظار می‌رود برای تسریع اجرای پروژه‌ها و منتفع‌ شدن مردم منطقه و تامین منافع سهام‌داران مجموعه، همکاری و هماهنگی که در این استان و سایر نقاط کشور با مدیران و مسئولان وجود دارد، همچنان با قوت ادامه یابد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات مطرح کرد: در کنار این پروژه، امکان سرمایه‌گذاری در طرح‌های دیگر استان هم وجود دارد که به امید خدا با هماهنگی و تعامل مدیران استان در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

سعدمحمدی در ادامه بر لزوم استفاده از نیروهای بومی برای اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌های این مجموعه و تامین حداکثری نیازهای طرح از داخل استان در جهت انتفاع مردم و توسعه اقتصادی بیشتر این استان تاکید کرد.

محمد کلانتری، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی صبانور، در این برنامه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده توسط این شرکت ارائه کرد و در پایان استاندار کردستان و مسئولان منطقه طی سخنانی به ظرفیت‌های مختصص و فنی بومی اشاره کرده و از همراهی و همکاری شرکت صبانور و مجموعه سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در توسعه اقتصادی و صنعتی منطقه تقدیر و تشکر کردند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=22547

نوشته‌های مشابه

16اردیبهشت
بزرگ‌ترین کارخانه سرب و روی کشور در یک قدمی افتتاح
16اردیبهشت
قیمت طلا به بیش از سه هزار دلار خواهد رسید؟
با افزایش تقاضا در بازارهای جهانی،

قیمت طلا به بیش از سه هزار دلار خواهد رسید؟

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.