• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024

آغاز عملیات ساخت نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی «کچاد»

  • کد خبر : 31569
  • 29 مهر 1402 - 7:53
آغاز عملیات ساخت نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی «کچاد»
طی مراسمی، کلنگ احداث نیروگاه خورشیدی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به ظرفیت 100 مگاوات در استان یزد به زمین زده شد.

طی مراسمی، کلنگ احداث نیروگاه خورشیدی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به ظرفیت ۱۰۰ مگاوات در استان یزد به زمین زده شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، در این مراسم که با حضور محمدرضا موثقی‌نیا، رئیس هیئت عامل ایمیدرو، محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، مهران فاطمی، استاندار يزد و جمعی از مسئولان و مقامات استان یزد و شهرستان اشکذر برگزار شد، امیرعلی طاهرزاده، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با بیان اهمیت بهره‌گیری از انرژی‌های پاک که می‌تواند هم در تولید و هم در مصرف زمینه‌ساز شکل‌گیری صنعت سبز باشد، عنوان کرد: با اقدام خوب وزارت نیرو و ساتبا (سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق) مجموعه چادرملو موفق شد به عنوان یک متقاضی در راستای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور ورود کند.

وی افزود: به همین منظور شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اقدام به انعقاد قرارداد احداث بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی استان یزد در منطقه خضرآباد شهرستان اشکذر یزد با سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) کرد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تصریح کرد: با احداث این نیروگاه خورشیدی توسط چادرملو، علاوه بر افزایش پایداری شبکه به خصوص در پیک سال‌های آتی، به طور سالانه بیش از ۱۹۰ میلیون کیلووات ساعت برق پاک به شبکه برق سراسری تزریق شده و در نتیجه تحقق این مهم، بیش از ۵۵ میلیون مترمکعب در سال در مصرف سوخت‌های فسیلی کشور صرفه‌جویی خواهد شد. علاوه‌براین، به میزان بیش از ۴۵ هزار مترمکعب آب نیز صرفه‌جویی می‌شود.

طاهرزاده بیان کرد: عملکرد این نیروگاه در سال‌های آتی به جلوگیری از تولید گازهای گلخانه‌ای به میزان ۱۱۵ هزار تن در سال خواهد انجامید که این مهم علاوه بر اثر بالقوه در کاهش سطح آلایندگی، امکان ایجاد زیرساخت‌های مناسب و اخذ مجوزهای لازم به منظور فروش صادراتی فولاد در مجموعه چادرملو را فراهم می‌کند.

گفتنی است برای اجرای این پروژه که در زمینی به مساحت ۱۵۰ هکتار احداث می‌شود، بالغ بر ۶۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده و در زمان احداث برای بیش از ٦٥٠ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی در بر خواهد داشت.

در ادامه این مراسم محمدرضا موثقی‌نیا، رئیس هیئت عامل ایمیدرو با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از نعمات الهی از جمله انرژی خورشیدی، عنوان کرد: امروز در جهان گرایش به انرژی‌های تجدیدپذیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است و صنایع نیز به سمت بهره‌گیری از همین نوع انرژی‌ها حرکت می‌کنند تا مانع از آلودگی‌های زیست‌محیطی شوند.

وی اظهار داشت: با توجه به افزایش روزافزون صنایع معدنی در کشور، ما نیز تکلیف داریم این توسعه را همگام با توجه به شاخص‌های صنعت سبز به پیش ببریم. خوشبختانه در ایران ظرفیت لازم برای تولید انرژی پاک وجود دارد و اولویت وزارت صمت و ایمیدرو نیز هدف‌گذاری برای بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها و رسیدن به استانداردهای جهانی صنعت سبز است.

استاندار یزد و نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات ارزنده و مهم مدیرعامل و هیئت مدیره شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در توسعه استان به ویژه ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی استان، اظهار امیدواری کردند یزد به هاب منطقه در تولید انرژی خورشیدی کشور تبدیل شود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=31569

نوشته‌های مشابه

16اردیبهشت
بزرگ‌ترین کارخانه سرب و روی کشور در یک قدمی افتتاح
16اردیبهشت
قیمت طلا به بیش از سه هزار دلار خواهد رسید؟
با افزایش تقاضا در بازارهای جهانی،

قیمت طلا به بیش از سه هزار دلار خواهد رسید؟

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.