• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
در 10 ماهه 1402،

آهن اسفنجی بیشترین رشد تولید را ثبت کرد

  • کد خبر : 39943
  • 21 بهمن 1402 - 6:56
آهن اسفنجی بیشترین رشد تولید را ثبت کرد
از ابتدای فروردین ماه تا پایان دی ماه 1402، بیش از ۳۰ میلیون تن آهن اسفنجی تولید شده که نسبت به ۲۷ میلیون و ۵۱۹ هزار تن تولیدی در مدت مدت مشابه سال ۱۴۰۱، رشد ۹.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

از ابتدای فروردین ماه تا پایان دی ماه ۱۴۰۲، بیش از ۳۰ میلیون تن آهن اسفنجی تولید شده که نسبت به ۲۷ میلیون و ۵۱۹ هزار تن تولیدی در مدت مدت مشابه سال ۱۴۰۱، رشد ۹.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، آمار تولید انواع محصولات زنجیره فولاد در ۱۰ ماهه سال جاری نشان می‌دهد که میزان تولید در این حوزه تفاوت چندانی با آمار تولید در مدت مشابه سال گذشته نداشته و هرچند برای مقاطع طویل و محصولات فولادی کاهش جزئی (کمتر از یک هزار تن) دیده می‌شود اما برای سایر اقلام فولادی زنجیره، افزایش ۰.۱ تا ۹.۱ درصدی ثبت شده که بیشترین آن متعلق به آهن اسفنجی است.

طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، تولید آهن اسفنجی بیشترین رشد تولید را نسبت به ۱۰ ماهه ابتدایی سال گذشته داشته است. طی این مدت بالغ بر ۳۰ میلیون تن آهن اسفنجی تولید شده که نسبت به ۲۷ میلیون و ۵۱۹ هزار تن تولیدی در مدت مدت مشابه سال ۱۴۰۱، رشد ۹.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

پس از آن در ۱۰ ماهه سال جاری، ۴۸ میلیون و ۸۵۳ هزار تن گندله تولید شده که حدود سه میلیون و ۴۷۸ هزار تن بیش از میزان تولید آن در مجموع ۱۰ ماهه سال گذشته (۴۵ میلیون و ۳۷۵ هزار تن) بوده و رشد ۷.۷ درصدی را ثبت کرده است.

از ابتدای فروردین ماه تا پایان دی ماه امسال، در مجموع ۲۷ میلیون و ۹۵ هزار تن فولاد میانی تولید شده که نسبت به ۲۵ میلیون و ۷۵۵ هزار تن تولیدی در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۱، ۵ درصد بیشتر شده است.

از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ۱۴۰۲، حدود هفت میلیون و ۵۸۶ هزار تن مقاطع تخت فولادی تولید شده که ۰.۱ درصد (معادل هفت هزار تن) بیشتر از میزان تولید آن (هفت میلیون و ۵۷۹ هزار تن) در مدت مشابه سال گذشته است.

در جزئیات این مقاطع، تولید ورق گرم  ۱.۴ درصد و ورق سرد ۲.۸ درصد نسبت به سال گذشته کمتر شده اما میزان تولید ورق پوشش‌دار با رشد ۱۲ درصدی، این کاهش تولید ورق گرم و سرد را جبران کرده و در نتیجه مجموع کل مقاطع تخت فولادی ۰.۱ درصد رشد تولید را ثبت کرده است.

طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، میزان تولید محصولات فولادی در مدت مذکور سال جاری، ۰.۳ درصد کمتر از میزان تولید آن در مدت مشابه سال گذشته است. از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان دی ماه، ۱۸ میلیون و ۲۸۸ هزار تن محصولات فولادی در کشور تولید شده که این رقم در مدت مشابه سال جاری، به ۱۸ میلیون و ۲۲۵ هزار تن رسیده است.

همچنین در ۱۰ ماهه امسال، تولید مقاطع طویل فولادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰.۷ درصد کاهش داشته‌ است. بر این اساس کاهش تولید در مقاطع طویل فولادی و محصولات فولادی، زیر یک درصد است و چندان قابل‌توجه نیست.

تولید مقاطع طویل فولادی ۱۰ میلیون و ۶۳۹ هزار تن در مجموع ۱۰ ماهه امسال ثبت شده است؛ این درحالیست که در مدت مشابه سال گذشته، ۱۰ میلیون و ۷۰۹ هزار تن مقاطع طویل فولادی در کشور به تولید رسیده بود.

در جزئیات این مقاطع، با رشد ۸.۵ درصدی یک میلیون و ۱۳۴ هزار تن تیرآهن، با رشد چهار درصدی ۷۲۲ هزارتن نبشی، ناودانی و… و البته با افت ۲.۱ درصدی، هشت میلیون و۷۸۳ هزار تن میلگرد در ۱۰ ماهه سال جاری تولید شده است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=39943

نوشته‌های مشابه

20اردیبهشت
شرکت فولاد اکسین خوزستان در مسیر تحقق شعار سال گام برمی‌دارد
نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی:

شرکت فولاد اکسین خوزستان در مسیر تحقق شعار سال گام برمی‌دارد

19اردیبهشت
«بکام» به فروش ۶۰ میلیارد تومانی دست پیدا کرد
19اردیبهشت
احتمال افزایش قیمت طلا تقویت شد
علی‌رغم ثبات نسبی در بازار،

احتمال افزایش قیمت طلا تقویت شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.