• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران بیان کرد:

اجرای طرح‌های توسعه‌ای «فولاژ» در راستای افزایش بهره‌وری

  • کد خبر : 34384
  • 01 آذر 1402 - 7:12
اجرای طرح‌های توسعه‌ای «فولاژ» در راستای افزایش بهره‌وری
مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران گفت: «فولاژ» با پیاده‌سازی و اجرای انقلاب چهارم صنعتی (دیجیتال)، به دنبال افزایش بهره‌وری در این مجموعه عظیم فولادی است.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران گفت: «فولاژ» با پیاده‌سازی و اجرای انقلاب چهارم صنعتی (دیجیتال)، به دنبال افزایش بهره‌وری در این مجموعه عظیم فولادی است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد آلیاژی ایران، محمد کمال‌زاده در نشست مشترک با اعضای انجمن ملی بهره‌وری ایران، ضمن تاکید بر نقش انقلاب چهارم صنعتی در افزایش بهره‌وری صنعت فولاد، اظهار داشت: با پیاده‌سازی و اجرای انقلاب دیجیتال در صنعت فولاد، می‌توانیم ۳۰ درصد از هزینه‌های تولید را کاهش دهیم و این به معنای بهره‌وری و رقابت است.

وی با اشاره به اینکه عدم توجه به مبحث بهره‌وری در صنعت فولاد، باعث شده است که قیمت تمام شده‌ محصولات فولادی کشور با قیمت تمام شده تولیدات جهانی فاصله بسیاری داشته باشد، افزود: عدم توجه به بهره‌وری در حضور رقبای قدرتمند جهانی در بازار فولاد، باعث شده است که تجارت در زمینه صادرات این محصول موفق نباشد.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در ادامه با تاکید بر نقش انقلاب چهارم دیجیتال در ایجاد بهره‌وری، بیان کرد: ما با پیاده‌سازی و اجرای انقلاب چهارم صنعتی در شرکت فولاد آلیاژی ایران، در نظر داریم تا به سمت ایجاد طرح‌های توسعه‌ای برویم و پروژه‌هایی نیز در این حوزه تعریف کرده‌ایم که اجرای تمام آن‌ها با ایجاد بهره‌وری و افزایش سودآوری در تولید همراه می‌شود.

در ابتدای این نشست سید حمید کلانتری، عضو هیئت مدیره و مدیرعامل انجمن ملی بهره‌وری ایران، چالش اصلی پیش روی کشور را عدم توجه کافی به موضوع بهره‌وری دانست و گفت: هر صنعت برای رشد خود، علاوه بر نیاز به سرمایه‌گذاری جدید و افزایش سرمایه، باید بتواند از منابع در اختیار خود استفاده بهره‌ورتر و مطلوب‌تر داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که متاسفانه در کشور ما به دلیل وابستگی به درآمدهای ساده‌تر مثل نفت و گاز، کمتر به بهره‌وری توجه می‌شود و حساسیت کمتری به ارتقای آن است، مطرح کرد: در حال حاضر که مشکلات اقتصادی افزایش یافته و منابع محدودتر شده است، دولت، وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها بیشتر به فکر بهره‌وری افتاده‌اند.

مدیرعامل انجمن ملی بهره‌وری ایران خاطرنشان کرد: استان یزد با مصوبه هیئت وزیران، به عنوان استان پایلوت در حوزه بهره‌وری انتخاب شده است و باید ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خود در حوزه بهره‌وری را معرفی کند که خوشبختانه گام‌های قابل توجهی نیز در این حوزه برداشته است.

کلانتری یادآور شد: به همین منظور نشست‌هایی را در یزد در سازمان‌های مختلف برگزار کردیم و با توجه به اهمیت بهره‌وری در صنعت، نشست بهره‌وری در صنعت فولاد و معدن در محل شرکت فولاد آلیاژی ایران شکل گرفت.

گفتنی است نشست تخصصی انجمن بهره‌وری ایران به میزبانی شرکت فولاد آلیاژی ایران در محل این شرکت برگزار شد و یکی از مشاوران در خصوص وضعیت صنعت معدن و فولاد کشور در مقایسه با وضعیت جهانی مطالبی را ارائه داد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=34384

نوشته‌های مشابه

16اردیبهشت
بزرگ‌ترین کارخانه سرب و روی کشور در یک قدمی افتتاح
16اردیبهشت
قیمت طلا به بیش از سه هزار دلار خواهد رسید؟
با افزایش تقاضا در بازارهای جهانی،

قیمت طلا به بیش از سه هزار دلار خواهد رسید؟

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.