• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024

افزایش سهم گروه فولاد مباركه از تولید آهن اسفنجی کشور به ۳۲٫۲ درصد

  • کد خبر : 29434
  • 03 مهر 1402 - 14:01
افزایش سهم گروه فولاد مباركه از تولید آهن اسفنجی کشور به ۳۲٫۲ درصد
در سال گذشته میلادی، ایران با تولید ۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن آهن اسفنجی، در رتبه دوم برترین تولیدکنندگان آهن اسفنجی جهان ایستاد که گروه فولاد مبارکه، سهم 32.2 درصدی از این میزان تولید را به خود اختصاص داده است.
در سال گذشته میلادی، ایران با تولید ۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن آهن اسفنجی، در رتبه دوم برترین تولیدکنندگان آهن اسفنجی جهان ایستاد که گروه فولاد مبارکه، سهم ۳۲٫۲ درصدی از این میزان تولید را به خود اختصاص داده است.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، غلامرضا سلیمی، معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه بیان کرد: ایران در سال گذشته میلادی (از ۱۱ دی ۱۴۰۰ تا ۱۰ دی ۱۴۰۱)، ۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید کرد که از این میزان گروه فولاد مبارکه (۶ مدول و دو مگامدول احیا مستقیم فولاد مبارکه، دو مدول احیا مستقیم فولاد هرمزگان و مدول‌های احیا مستقیم فولاد سبا و شرکت فولاد سفیددشت) در بازه زمانی یادشده با تولید ۱۰ میلیون و ۵۹۷ هزار تن آهن اسفنجی، سهم ۳۲٫۲ درصدی از کل آهن اسفنجی تولیدشده در کشور را به خود اختصاص داده ‌است.

وی افزود: تولید آهن اسفنجی گروه فولاد مبارکه در سال ۲۰۲۱ میلادی، به میزان ۱۰ میلیون و ۴۷۳ هزار تن و تولید این نهاده در کل کشور ۳۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تن بوده است.

به گفته معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه، از مهم‌ترین دلایل افزایش سهم فولاد مبارکه در تولید آهن اسفنجی کشور، می‌توان به مواردی همچون افزایش ظرفیت به‌ دلیل انجام بهینه‌سازی در بخش‌های ریفورمر و فن‌های مکنده، افزایش راندمان کاتالیست‌ها، افزایش ظرفیت گاز فرایند با افزایش ظرفیت کمپرسور، بهبود پارامترهای کیفی فرایند تولید و کنترل و بهبود پارامترهای کیفی گندله تولیدی اشاره کرد.

سلیمی در همین زمینه ادامه داد: این رشد تولید در حالی رقم خورده که محدودیت گاز در فصل سرما باعث توقف تولید شده است. محدودیت گاز در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، به‌ مراتب بیشتر اعمال شده و در سال گذشته میلادی باعث از دست رفتن ۹۸۲ هزار تن تولید شده است اما در فولاد مبارکه، استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها، مدیریت و کاهش توقف‌ها، اعتماد به سرمایه‌های انسانی و اعتماد و اراده همکاران به اهداف شرکت، از جمله عواملی بوده است که علی‌رغم محدودیت‌های موجود در مصرف گاز، به موفقیت شرکت در تولید آهن اسفنجی و حفظ سهم گروه فولاد مبارکه منجر شده است.

بنا بر گزارش مطالعاتی که شرکت ملی فولاد ایران و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تدوین کرده‌اند، داده‌های مطالعات طرح جامع فولاد کشور (پایش سال ۱۴۰۱) حاکی از آن است که ایران با فاصله چشمگیر از دیگر کشورها، رتبه دوم تولید آهن اسفنجی در جهان را در اختیار دارد.

بنا بر این گزارش، ایران در سال گذشته میلادی، ۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید کرد. رتبه نخست تولید جهانی آهن اسفنجی به هند اختصاص دارد و این کشور با تولید ۴۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن در سال گذشته، بزرگ‌ترین تولیدکننده آهن اسفنجی جهان بود.

همچنین بنا بر این گزارش، روسیه، عربستان سعودی، مصر، مکزیک، آمریکا، امارات متحده عربی و الجزایر، دیگر تولیدکنندگان بزرگ آهن اسفنجی جهان در سال ۲۰۲۲ میلادی محسوب می‌شوند.

در این سال روسیه هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تن، عربستان ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تن، مصر ۶ میلیون تن، مکزیک پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تن، آمریکا پنج میلیون تن، امارات سه میلیون و ۴۰۰ هزار تن و الجزایر سه میلیون و ۱۰۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید کردند.

کل تولید آهن اسفنجی جهان در سال گذشته میلادی، از مرز یک میلیارد و ۳۰۱ میلیون تن فراتر رفت.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=29434

نوشته‌های مشابه

20اردیبهشت
شرکت فولاد اکسین خوزستان در مسیر تحقق شعار سال گام برمی‌دارد
نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی:

شرکت فولاد اکسین خوزستان در مسیر تحقق شعار سال گام برمی‌دارد

19اردیبهشت
«بکام» به فروش ۶۰ میلیارد تومانی دست پیدا کرد
19اردیبهشت
احتمال افزایش قیمت طلا تقویت شد
علی‌رغم ثبات نسبی در بازار،

احتمال افزایش قیمت طلا تقویت شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.