• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
مدیر عامل شرکت گروه صنعتی تولیدی الکترو کاوه:

انعطاف در تولید، محصولات ما را متمایز کرده است

  • کد خبر : 2784
  • 16 شهریور 1398 - 11:38
انعطاف در تولید، محصولات ما را متمایز کرده است
مدیر عامل شرکت گروه صنعتی تولیدی الکترو کاوه گفت: تولید تجهیزات برقی در ایران از نظر امکانات و تکنولوژی با سایر کشورها تفاوت چندانی ندارد، تولیدکنندگان ایرانی به دلیل وجود معادن مس مرغوب در ایران توانایی تولید محصولات با کیفیت را دارند، علاوه بر مواد اولیه میزان انعطاف تولیدکننده نیز باعث تمایز محصولات آن‌ها می‌گردد.

مدیر عامل شرکت گروه صنعتی تولیدی الکترو کاوه گفت: تولید تجهیزات برقی در ایران از نظر امکانات و تکنولوژی با سایر کشورها تفاوت چندانی ندارد، تولیدکنندگان ایرانی به دلیل وجود معادن مس مرغوب در ایران توانایی تولید محصولات با کیفیت را دارند، علاوه بر مواد اولیه میزان انعطاف تولیدکننده نیز باعث تمایز محصولات آن‌ها می‌گردد.

حمید محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: گروه صنعتی تولیدی الکترو کاوه با قدمتی ۴۵ ساله در زمینه کلید و پریزهای برقی مانند انواع کلیدهای گردان، مینیاتوری و تجهیزات تابلوهای برقی در حال فعالیت است. کارخانه در شهرک صنعتی کاوه در شهرستان ساوه واقع شده است.

وی افزود: مواد اولیه برای ساخت انواع کلید، مواد پلیمری است که پیش از این از راه واردات این نوع مواد را تهیه می‌کردیم اما در حال حاضر، به‌صورت متفرقه از بازار داخلی خرید می‌کنیم. عمده مواد اولیه ساخت کلیدهای گردان مس است که به‌صورت مستقیم و غیر‌مستقیم از شرکت باهنر و سایر کارخانه‌های تولید مفتول و ورق مس تهیه می‌کنیم، به‌دلیل وجود معادن مس ایران در تهیه این فلز مشکل خاصی نداریم.

مدیر عامل شرکت الکترو کاوه اذعان کرد: فرآیند تولید این نوع کلیدها خیلی پیچیده نیست و از ترکیب دو نوع قطعه پلیمری و فلزی حاصل می‌شوند. این قطعات بعد از مونتاژ وارد بازار می‌شوند. طراحی و نوع مونتاژ قطعات، محصولات ما را از سایر محصولات موجود در بازار متفاوت کرده است، در واقع خلاقیت، نوآوری و انعطاف یک کارخانه آن را از سایرین متمایز می‌کند. مجموعه ما بر اساس نیاز مشتری، دارای خط تولید منعطفی است و امکان تولید هر میزان و با هر کیفیت سفارش را طبق نیاز مشتری دارد.

محمدی توضیح داد: با افزایش قیمت جهانی مس و نوسانات نرخ ارز، هزینه خرید مواد اولیه به‌صورت پلکانی رشد کرد و اکنون قیمت تمام شده کلیدهای گردان تولید کارخانه ما حدود ۳۵ درصد افزایش یافته است. با توجه به محدودیت‌های پیش آمده در واردات و صادرات صنایع فلزی فعالیت شرکت‌های خارجی در ایران کمتر شده و از طرفی هم دولت از دو سال گذشته جهت حمایت از تولیدکنندگان برنامه‌ریزی‌هایی داشته است. بیش از این شرکت‌های دولتی محصولات مورد نیاز خود را از بازارهای خارجی تهیه می‌کردند اما در حال حاضر، از محصولات ایرانی استفاده می‌کنند. به‌طور کلی شرایط بازار داخلی انواع کلید بهبود یافته و این امر باعث افزایش عرضه و تقاضا شده که به سود تولیدکننده داخلی است. با کنار رفتن برخی از شرکت‌های خارجی از دور رقابتی در بازار ایران، ظرفیت تولید بسیاری از تولیدکنندگان داخلی افزایش یافته است که مجموعه ما نیز در این بین توانسته ظرفیت تولید خود را ۵۰ درصد افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل وجود مواد اولیه در داخل کشور واردات کلیدهای گردان نداریم اما مجموعه ما محصولات خود، به‌خصوص کلیدهای گردان را به کشورهای همسایه همچون عربستان، عراق و برخی کشورهای اروپایی صادر می‌کند، البته به دلیل مسائل سیاسی صادرات به عربستان قطع شد. ما از طریق کشورهای واسطه همچنان محصولات خود را به سایر کشورها صادر می‌کنیم. تا قبل از جنگ سوریه به دلیل قدمت و کیفیت بالای کلیدهای گردان مجموعه الکترو کاوه، بازار کلید و پریز سوریه در دستان ما بود اما مدتی این صادرات به حداقل رسید که البته با آرام شدن شرایط کشور سوریه، مجددا همکاری دو جانبه خود را با آن‌ها آغاز کردیم.

مدیر عامل شرکت الکترو کاوه بیان کرد: عمده مصرف‌کنندگان کلیدهای گردان، تابلوسازها و ماشین‌سازهای صنعتی هستند. رقبای قدر داخلی بسیاری برای محصول ما وجود دارد، در سطح دنیا نیز کشور ایتالیا کلیدهای گردان با کیفیتی را به دنیا عرضه می‌کند. خط تولید و تکنولوژی تولید کلیدگردان ایران با کشورهای خارجی تفاوت زیادی ندارد و تنها دلیل تفاوت محصولات ایرانی و خارجی در نوع مواد اولیه است که با توجه به بومی بودن محصولات ما، این محصول ایرانی، نسبت به محصولات مشابه خارجی کیفیتی بهتری دارد.

محمدی ادامه داد: دولت از تولیدکنندگان حمایت مالی خاصی نمی‌کند اما در سال‌های اخیر از قاچاق کلید و پریز در ایران جلوگیری کرده است، بسیاری از کالاهایی که به دلیل مشکلات گمرکی به‌صورت قاچاق وارد بازار ایران می‌شد با برنامه‌ریزی‌های دولت به حداقل رسیده است. در بازار داخلی چند مورد تقلب و کپی‌برداری از برند الکترو کاوه صورت گرفت که با پیگیری‌های به موقع از این امر جلوگیری کردیم. به دلیل معروف بودن برند ما در بازار سوریه، کشور چین محصولات خود را تحت عنوان الکترو‌کاوه وارد بازار سوریه می‌کرد که در حال حاضر این موضوع نیز به کمک دولت رفع گردیده است.

وی در پایان اضافه کرد: ما پروژه‌های تغییر و توسعه را در صدر برنامه‌های خود داریم، برای توسعه خطوط تولید کارخانه‌ و راه‌اندازی پروژه‌های جدید از چند سال پیش برنامه‌ریزی نموده‌ایم که چند مورد آن به مرحله بهره‌برداری رسیده است، همچنین ساخت کارخانه‌ای در قزوین را در دست داریم. همه برنامه‌های ما در راستای گسترش خانواده تجهیزات برقی است، به‌عنوان مثال در تلاش هستیم تولید کلید اتوماتیک را به عنوان اولین تولیدکننده در ایران به تولید انبوه برسانیم و در حال حاضر تائیدیه‌های لازم را در این خصوص اخذ نموده‌ایم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=2784

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
قیمت روی به دو هزار و ۸۴۶ دلار رسید
08اردیبهشت
قیمت سرب صعودی به تعطیلات رفت
در آخرین روز معاملاتی هفته،

قیمت سرب صعودی به تعطیلات رفت

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه