• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
در بازدید مدیران «ومعادن» از پروژه‌های فولاد کردستان عنوان شد:

اولویت بالای اجرای دو طرح فولاد قروه و آهن اسفنجی بیجار

  • کد خبر : 33847
  • 24 آبان 1402 - 13:01
اولویت بالای اجرای دو طرح فولاد قروه و آهن اسفنجی بیجار
روز سه‌شنبه ۲۳ آبان ماه 1402، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به همراه جمعی از معاونان و مدیران این شرکت، از پروژه‌های فولاد کردستان بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند اجرای این دو طرح پیشران اقتصادی کشور قرار گرفتند.

روز سه‌شنبه ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۲، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به همراه جمعی از معاونان و مدیران این شرکت، از پروژه‌های فولاد کردستان بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند اجرای این دو طرح پیشران اقتصادی کشور قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، پروژه احداث واحد فولادسازی و نورد گرم یک میلیون تنی قروه و پروژه احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی ۱.۶ میلیون تنی بیجار با هدف توسعه اقتصادی و بارورسازی ظرفیت‌های استان در قالب طرح تکمیل زنجیره فولاد کردستان در حال اجراست.

کارفرمای این طرح‌های بزرگ پیشران اقتصادی کشور، شرکت صنایع فولاد کردستان است و پیمانکاری طرح فولاد قروه برعهده شرکت ایریتک بوده و شرکت‌های فولاد تکنیک و MME، پیمانکاران طرح آهن اسفنجی بیجار هستند.

سازمان ایمیدرو و شرکت ملی فولاد ایران با سهم ۴۴ درصدی و شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با دو زیرمجموعه خود یعنی شرکت‌های معدنی و صنعتی صبانور و تجلی توسعه معادن و فلزات با مجموع سهم ۵۶ درصد، سهام‌داران فولاد کردستان را تشکیل می‌دهند.

اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در جریان این بازید، مجموع اقدامات در حال انجام را مثبت ارزیابی کرد.

وی ضمن تشکر از تلاش‌های مدیران، پرسنل، مشاوران و پیمانکاران طرح‌ها، بیان کرد: اجرای این دو طرح پیشران ملی، کمک شایانی به اقتصاد و اشتغالزایی در منطقه خواهد کرد و گام مثبتی در جهت تکمیل زنجیره فولاد و تولید محصولات مورد نیاز کشور برداشته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات عنوان کرد: برای اجرای طرح فولاد قروه، بالغ بر ۳۰ همت سرمایه‌گذاری صورت گرفته است؛ همچنین سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه آهن اسفنجی بیجار، حدود هشت همت و بهره‌برداری از این طرح‌ها، اشتغال‌زایی پایدار برای یک هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و هزاران نفر دیگر به صورت غیرمستقیم را به همراه دارد.

سعدمحمدی خاطرنشان کرد: در این بازدید، شروع فصل جدیدی از کار کاملا ملموس بود و با توجه به کم‌برخورداری منطقه، بر تسریع اجرای طرح‌ها تاکید داریم تا به فضل الهی، مردم استان و صنعت کشور هرچه زودتر از مزایای احداث این واحدهای تولیدی بهره‌مند شوند.

محمدرضا احمدی، مدیرعامل شرکت صنایع فولاد کردستان نیز در این بازدید مطرح کرد: دو حلقه آخر زنجیره فولاد یعنی تولید آهن اسفنجی و تولید فولاد با اجرای این پروژها در استان کردستان کامل می‌شود و گام مهمی در راستای توسعه اقتصادی و صنعتی استان برداشته خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۳۶۰ نفر نیرو در این پروژه‌ها مشغول به‌کار هستند که بیشتر آن‌ها را نیروهای بومی منطقه تشکیل می‌دهند.

مدیرعامل شرکت صنایع فولاد کردستان در خصوص پیشرفت کار اجرای طرح‌ها، اظهار امیدواری کرد که با اقدامات و هماهنگی‌های صورت گرفته با عوامل پروژه و حمایت‌های جدی سهام‌داران و مسئولان، روند اجرا از سرعت بیشتری برخوردار شود.

احمدی همچنین یادآور شد: از جمله امتیازات این طرح‌ها، توجه به مسائل زیست‌محیطی در روند برنامه‌ریزی و اجرای کار بوده است. به‌ عنوان مثال، تامین آب مورد نیاز هر دو پروژه از محل تصفیه پساب منطقه است که منبعی پایدار و سازگار با محیط زیست به شمار می‌رود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=33847

نوشته‌های مشابه

17اردیبهشت
شرکت صنایع مس شهید باهنر در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ خوش درخشید
«فباهنر»، حلقه‌ای برجسته در زنجیره ارزش

شرکت صنایع مس شهید باهنر در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ خوش درخشید

16اردیبهشت
بزرگ‌ترین کارخانه سرب و روی کشور در یک قدمی افتتاح

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.