• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024

بازیافت ۱۰۰ درصدی قوطی‌های آلومینیومی تا سال ۲۰۵۰

  • کد خبر : 37756
  • 17 دی 1402 - 7:20
بازیافت ۱۰۰ درصدی قوطی‌های آلومینیومی تا سال ۲۰۵۰
در کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل (COP28) در ارتباط با صنعت آلومینیوم اعلام شد که تا سال 2050، تمامی قوطی‌های‌ آلومینیومی بازیافت خواهند شد.

در کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل (COP28) در ارتباط با صنعت آلومینیوم اعلام شد که تا سال ۲۰۵۰، تمامی قوطی‌های‌ آلومینیومی بازیافت خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از باشگاه آلومینیوم، شرکت‌های اصلی که بر این اصل توافق کردند، شامل شرکت اماراتز گلوبال آلومینیوم (EGA)، شورای آلومینیوم استرالیا، اتحادیه آلومینیوم ایالات‌ متحده، مجموعه آرداگ «Adage»، اتحادیه آلومینیوم کانادا، انستیتوی تولیدکنندگان قوطی آلومینیومی، انستیتوی آلومینیوم اروپا، شرکت نوولیس، انستیتوی آلومینیوم ژاپن و… بودند.

بر اساس توافق صورت‌ گرفته، ابتدا سعی بر آن خواهد شد که تا سال ۲۰۳۰، جهان به هدف بازیافت ۸۰ درصدی دست یابد و سپس تا سال ۲۰۵۰، بازیافت ۱۰۰ درصدی انجام شود.

به‌ منظور دستیابی به این استاندارد، ضروری است اهداف در حد جهانی و ملی نهادینه شوند. لازم است که کشورها اهداف بازیافت خود را به‌ صورت مستقل پایه‌گذاری کرده و سیاست‌های جدیدی را تعریف کنند. به همین دلیل باید سیاست‌های جدیدی به‌ منظور جمع‌آوری با کمیت و کیفیت ‌صورت پذیرد تا بتوان به اهداف بلندمدت بازیافت رسید.

به‌ گفته‌ کریستین کینگ، یکی از مدیران آرداگ «Adage»، اگر همکاری لازم در راستای بازیافت قوطی صورت پذیرد، در مجموع می‌توان در مصرف انرژی صرفه‌جویی لازم داشت که در ابعاد بین‌المللی منتهی به انقلاب بزرگی در راستای مصرف انرژی کمتر خواهد شد. همچنین با بازیافت بیشتر، ضایعات زیست‌محیطی تولید شده به‌ شدت کاهش خواهند یافت.

شایان ذکر است که دستیابی به این اهداف بدون سیاست‌گذاری مناسب ممکن نخواهد بود. به‌ طور کلی مهم‌ترین چشم‌انداز مورد نظر،‌ عاری‌ کردن صنعت آلومینیوم از آلاینده‌های کربنی است و این امر اصلی‌ترین هدفی محسوب می‌شود که در کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل مقرر شد.

در حال‌ حاضر کل صنعت آلومینیوم بر سر یک اصل مهم توافق دارند و آن اصل، غیرقابل انکار بودن اهمیت بازیافت فلز آلومینیوم در کاهش آلاینده‌های کربنی تولید شده است. در واقع باید گفت به‌ منظور استفاده هرچه بیشتر از فلز آلومینیوم به‌ عنوان فلز برتر، لازم است مشکلات زیست‌محیطی آن حل شود.

بر اساس آنالیز صورت‌ گرفته از سوی انستیتوی بین‌المللی آلومینیوم، پیش‌بینی‌ می‌شود که مصرف آلومینیوم بازیافتی تا سال ۲۰۳۰ به حدود ۳۶ میلیون تن برسد که از سال ۲۰۱۹ با نرخ رشد ترکیبی سالانه ۳٫۶۵ درصد درحال رشد است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=37756

نوشته‌های مشابه

20اردیبهشت
شرکت فولاد اکسین خوزستان در مسیر تحقق شعار سال گام برمی‌دارد
نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی:

شرکت فولاد اکسین خوزستان در مسیر تحقق شعار سال گام برمی‌دارد

19اردیبهشت
«بکام» به فروش ۶۰ میلیارد تومانی دست پیدا کرد
19اردیبهشت
احتمال افزایش قیمت طلا تقویت شد
علی‌رغم ثبات نسبی در بازار،

احتمال افزایش قیمت طلا تقویت شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.