• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024

خودکفایی در روسازی راه‌آهن رقم خورد

  • کد خبر : 32353
  • 09 آبان 1402 - 5:33
خودکفایی در روسازی راه‌آهن رقم خورد
مدیرکل ساخت روسازی راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: تاکنون در مسیر راه‌آهن همدان سنندج ۲۰ هزار تن ریل تولیدی ذوب آهن اصفهان به‌کار رفته است که این موضوع، از افتخارات ملی در خودکفایی ساخت مسیرهای ریلی محسوب می‌شود.

مدیرکل ساخت روسازی راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: تاکنون در مسیر راه‌آهن همدان سنندج ۲۰ هزار تن ریل تولیدی ذوب آهن اصفهان به‌کار رفته است که این موضوع، از افتخارات ملی در خودکفایی ساخت مسیرهای ریلی محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، مهدی صیدگر در آستانه بهره‌برداری از راه‌آهن همدان سنندج، ریل‌گذاری را مهم‌ترین بخش روسازی که برای عموم مردم قابل مشاهده است، عنوان کرد و در خصوص اجرای روسازی این مسیر، اظهار داشت: ‌در این پروژه ۲۰ هزار تن ریل با پروفیل۶۰E۱»  گریدR۲۶۰ » به‌کار رفته است که تولید شرکت ذوب آهن اصفهان یوده و خودکفایی در این حوزه، اقدام ارزشمندی در راستای کاهش ریسک واردات، کنترل هزینه‌های اجرایی و افزایش سرعت در اجرای عملیات محورهای ریلی است.

وی در خصوص اجرای روسازی این مسیر، بیان کرد: طول مسیر ریلی همدان سنندج ۱۵۱ کیلومتر است و با احتساب خطوط ایستگاهی به ۱۷۷ کیلومتر می‌رسد که هم‌اکنون و در فاز اول، ریل‌گذاری ۱۷ کیلومتر از خطوط ایستگاهی این پروژه انجام شده است. عملیات روسازی آن از ابتدای سال ۱۳۹۹ آغاز شده و طی چهار سال، ساخت خطوط اصلی و ایستگاهی عملیات تکمیل سیستم ارتباطات و فیبر نوری محور انجام شده است.

مدیرکل ساخت روسازی راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ادامه داد: عمده‌ترین تجهیزات روسازی شامل ریل، سوزن، تراورس، ادوات پابند و سیستم انتقال بر مبنای استانداردهای بین‌المللی تامین شده است. همچنین تمام ادواتی که تاکنون وارداتی بود، با بهره‌گیری از توان و تخصص مهندسان داخلی منطبق بر آخرین تکنولوژی‌های روز بومی‌سازی شده است.

صیدگر با اشاره به سیستم‌های ارتباطات به عنوان بخش دیگری از روسازی راه‌آهن، مطرح کرد:‌ سیستم ارتباطات رادیویی و سیستم انتقال شامل ارتباطات رادیویی و فیبر نوری هم‌زمان با ساخت خطوط اصلی و ایستگاهی، انجام و سیستم انتقال نوری با ظرفیت «STM۱۶» نیز در همه ایستگاه‌ها اجرا شد.

وی پیشرفت فیزیکی پروژه در فاز اول بهره‌برداری را ۹۵ درصد اعلام کرد و گفت: روسازی مسیر از نوع بالاستی با تراورس بتونیB۷۰  و سیستم پابند فنری طرح وسلو بوده که برای انتقال بار محوری ۲۵ تن طراحی و اجرا شده است.

مدیرکل ساخت روسازی راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در خصوص سیستم سیگنالینگ محورهای ریلی توضیح داد: با توجه به مزیت‌های سیستم علایم الکتریکی در ارتقای ایمنی و افزایش ظرفیت ترافیکی خط و با عنایت به پیش‌نیازهای لازم برای شروع فعالیت‌های مرتبط با این موضوع شامل تکمیل سوزن‌بندی، نصب خطوط ایستگاهی و سیستم ارتباطات که فاز اول آن انجام شده، هم‌اکنون شرایط عملیاتی لازم برای تجهیز محور به سیستم علایم الکتریکی فراهم است.

صیدگر در پایان تحقق این امر را مستلزم تامین و تخصیص اعتبار مورد نیاز از طرف مبادی ذی‌ربط و همکاری دستگاه بهره‌بردار دانست و خاطرنشان کرد:‌ پیشنهاد اختصاص یک ردیف اعتباری مجزا برای این مهم به سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه شده و سایر راهکارهای تامین مالی از جمله استفاده از فاینانس داخلی نیز در دست پیگیری است. انتظار می‌رود با مساعدت سایر مبادی قانونی ذی‌ربط، این مهم در حداقل زمان ممکن محقق شود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=32353

نوشته‌های مشابه

16اردیبهشت
بزرگ‌ترین کارخانه سرب و روی کشور در یک قدمی افتتاح
16اردیبهشت
قیمت طلا به بیش از سه هزار دلار خواهد رسید؟
با افزایش تقاضا در بازارهای جهانی،

قیمت طلا به بیش از سه هزار دلار خواهد رسید؟

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.