• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
رئیس هیئت عامل ایمیدرو مطرح کرد:

فولاد مبارکه در مسیر اجرای ابرپروژه‌های ملی

  • کد خبر : 26097
  • 26 مرداد 1402 - 9:02
فولاد مبارکه در مسیر اجرای ابرپروژه‌های ملی
رئیس هیئت عامل ایمیدرو در جریان بازدید از خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه و فرایند تکمیل طرح‌های توسعه این شرکت گفت: شرکت فولاد مباركه در حال اجرای ابرپروژه‌های ملی است که هر یک در جایگاه خود تاثیر خاصی بر توسعه صنعت فولاد و تامین پایدار انرژی دارند.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو در جریان بازدید از خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه و فرایند تکمیل طرح‌های توسعه این شرکت، گفت: شرکت فولاد مباركه در حال اجرای ابرپروژه‌های ملی است که هر یک در جایگاه خود تاثیر خاصی بر توسعه صنعت فولاد و تامین پایدار انرژی دارند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، محمدرضا موثقی‌نیا روز چهارشنبه ۲۵ مرداد ماه به همراه جمعی از مدیران ایمیدرو، از خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه و پروژه‌های توسعه در دست اجرای این شرکت از جمله احداث پروژه نورد گرم شماره ۲ و پروژه نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی بازدید کرد و گفت: پیش از هر چیز باید به مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه که از مدیران شایسته کشور است و تمام همکاران این مجموعه که در حوزه صنعت فولاد و توسعه این صنعت نقش‌آفرینی می‌کنند، خداقوت بگوییم و از آن‌ها تشکر ‌کنیم.

وی افزود: بازدید از فولاد مبارکه به‌خوبی گواه این است که طی چند سال اخیر، اقدامات بسیار خوبی در زمینه‌های تولید و توسعه و نیز مصرف بهینه آب در صنعت فولاد انجام شده است؛ به‌ ویژه اینکه در بعضی از موارد فولاد مبارکه بر لبه‌های تکنولوژی جهانی در حال حرکت است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه ابرپروژه نورد گرم شماره ۲ فولاد مبارکه از بزرگ‌ترین پروژه‌های ملی است، اظهار داشت: امیدواریم این پروژه با همت مدیران این مجموعه و سایر عوامل مرتبط هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد و کشور را از واردات بسیاری از محصولات فولادی بی‌نیاز سازد.

موثقی‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شرکت فولاد مبارکه در حوزه‌ استفاده بهینه از منابع انرژی و آب نیز اقدامات موثر و خوبی انجام داده است، مطرح کرد: پیشرفت پروژه‌های توسعه در شرکت فولاد مبارکه از جمله احداث نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی این مجموعه، نشان می‌دهد که به‌ زودی بخش اول این نیروگاه وارد مدار می‌شود و نه‌ تنها می‌تواند از بار موجود روی شبکه بکاهد بلکه تا حد زیادی فولاد مبارکه را از وابستگی به برق شبکه سراسری بی‌نیاز می‌سازد. در عین‌ حال با بهره‌برداری از این نیروگاه شرایطی فراهم خواهد شد که این شرکت بدون توقف‌های ناشی از کمبود و محدودیت‌های حوزه انرژی بتواند همچنان با قوت به کار تولید همت گمارد.

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نیز در جریان این بازدید عنوان کرد: شرکت فولاد مبارکه از پیشتازان تولید فولاد و اجرای پروژه‌های توسعه در کشور است و به لطف خداوند و با حمایت‌های دولت، هم‌اکنون روند پرشتاب اجرای بالغ بر ۱۳۲ پروژه توسعه‌ در گروه فولاد مبارکه به‌ خوبی و مطابق با برنامه‌های در نظر گرفته شده در جریان است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه پروژه‌هایی که در همین دولت در شرکت فولاد مبارکه وارد فاز اجرا شده‌اند، امروز با پیشرفت قابل‌ ملاحظه‌ای در آستانه بهره‌برداری هستند، ادامه داد: به امید خدا و با همت همکاران این روند پرشتاب ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود دولت و سایر مسئولان در حوزه‌های تکمیل زنجیره فولاد از جمله در تامین مواد اولیه و معدنی و توسعه ناوگان حمل‌ونقل شرکت فولاد مبارکه را یاری دهند؛ چرا که امروز در بالا و پایین‌دست زنجیره صنعت فولاد کشور در حوزه‌های یاد شده دچار کمبود هستیم.

طیب‌نیا با اشاره به نوید معاون وزیر صمت از اراده دولت برای رفع چالش‌های موجود در زنجیره فولاد، خاطرنشان کرد: به‌ طور قطع با بهره‌برداری طرح‌های توسعه فولاد مبارکه از جمله نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی و نورد گرم شماره ۲ فولاد مبارکه، بخش قابل‌توجهی از کاستی‌های حوزه انرژی برق و نیاز کشور به بسیاری از گریدهای فولادی خاص مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=26097

نوشته‌های مشابه

17اردیبهشت
حفظ محیط زیست و توسعه پایدار با مدیریت روان آب‌ها و سیلاب‌ها
17اردیبهشت
تمایل یک شرکت بازرگانی افغانستانی برای صادرات گوهرسنگ خام به ایران
17اردیبهشت
شرکت صنایع مس شهید باهنر در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ خوش درخشید
«فباهنر»، حلقه‌ای برجسته در زنجیره ارزش

شرکت صنایع مس شهید باهنر در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ خوش درخشید

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.