• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
مدیرعامل ساتا مطرح کرد:

لزوم استفاده از ظرفیت‌های خالی صنایع در راستای افزایش تولید

  • کد خبر : 36958
  • 05 دی 1402 - 5:08
لزوم استفاده از ظرفیت‌های خالی صنایع در راستای افزایش تولید
مدیرعامل ساتا با اشاره به وضعیت موجود اقتصادی کشور گفت: مدیران صنایع بزرگ باید واقعیت شرایط اقتصادی کشور را درک کنند و با پشتکار و همت برای ثروت‌سازی مجموعه‌های خود طرح و برنامه‌ریزی داشته باشند.

مدیرعامل ساتا با اشاره به وضعیت موجود اقتصادی کشور گفت: مدیران صنایع بزرگ باید واقعیت شرایط اقتصادی کشور را درک کنند و با پشتکار و همت برای ثروت‌سازی مجموعه‌های خود طرح و برنامه‌ریزی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد آلیاژی ایران، سید مجید ابن‌الرضا با تاکید بر این موضوع که برای ثروت‌سازی باید به منابع درآمدزا توجه کرد، گفت: یکی از روش‌های ثروت‌سازی ورود به بحث دانش‌بنیان است که خوشبختانه شرکت فولاد آلیاژی ایران به این سمت حرکت کرده و انتظار می‌رود این مسیر با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

وی استفاده از ظرفیت‌های خالی موجود در کشور را باعث افزایش طرفیت تولید دانست و گفت: پارک‌های علم و فناوری، یکی از این ظرفیت‌های موجود در کشور است که به صنایع کمک می‌کند تا به سمت صنعت‌ دانش‌بنیان پیش بروند. همین موضوع در نهایت باعث افزایش تولید و کمک به چرخه اقتصاد کشور می‌شود.

مدیرعامل ساتا با تاکید بر اینکه در سال رشد تولید باید برای رفع موانع موجود اقدام کنیم، افزود: پیگیری برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای شرکت فولاد آلیاژی ایران از ضروریات است و باید تمرکز طرح‌های توسعه‌ای مجموعه هم بر روی صنایع بالادستی و هم پایین‌دستی باشد؛ متاسفانه سیاست‌گذاری در حوزه معادن و صنایع وابسته به معدن در کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته و بهتر است که برای سرمایه‌گذاری و ثروت‌‌اندوزی روی معادن تمرکز بیشتری شود.

ابن‌الرضا در ادامه به طرح تحول‌ سازمانی و تاثیر آن بر روند روبه‌رشد یک سازمان اشاره و تاکید کرد: طرح تحول‌ سازمانی طراحی شده باید در مسیر صحیح حرکت کند و در طول روند کار توسط مدیریت مجموعه مورد پایش قرار گیرد و نکات مثبت آن تقویت شود.

وی، افتتاح و راه‌اندازی پروژه یزد یک را یک اتفاق بزرگ در شرکت فولاد آلیاژی ایران دانست و گفت: موتور تحول‌ سازمانی و مسیر آن مبتنی بر انجام کارهای سخت است؛ چراکه برای داشتن یک سازمان موفق باید به دنبال انجام کارهای سخت بود و مدیران صنعتی نیز باید تلاش کنند تا در صنعت فولاد کارها و طرح‌های سخت را جدی بگیرند. افتتاح پروژه یزد یک نیز یکی از مصادیق کارهای سخت انجام شده در شرکت فولاد آلیاژی ایران است.

مدیرعامل ساتا با بیان این مطلب که تنها حجم نیروی انسانی به ما کمک نمی‌کند، تصریح کرد: مجموعه‌های بزرگ بهتر است که بر روی کیفیت نیروهای خود تمرکز داشته و برای رشد و افزایش ارزش‌ افزوده بر روی پرورش مهارت‌ها، تقویت استعدادها و توانمندی‌های نیروهای خود سرمایه‌گذاری کنند و همین موضوع باعث ایجاد تحول‌های بزرگ در یک مجموعه می‌شود.

محمد کمال‌زاده، مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران نیز به اهمیت بهره‌وری در صنعت اشاره کرد و گفت: پاشنه آشیل اقتصاد کشور در حال حاضر بهره‌وری است که اگر به این امر توجه شود، می‌توان بدون سرمایه‌گذاری‌های کلان نیز به رشد اقتصادی دست‌ یافت.

وی در ادامه بر این موضوع تاکید کرد که عدم توجه به مبحث بهره‌وری در صنعت فولاد باعث شده است قیمت تمام‌ شده تولیدات فولادی ما، با قیمت تمام شده تولیدات جهانی فاصله بسیار داشته باشند. عدم توجه به بهره‌وری در حضور رقبای قدرتمند جهانی در بازار فولاد سبب شده است تا تجارت در زمینه صادرات این محصول بسیار سخت باشد.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران چالش اصلی پیش روی کشور را عدم توجه کافی به موضوع بهره‌وری دانست و افزود: هر صنعت برای رشد خود نیاز به سرمایه‌گذاری جدید و افزایش سرمایه دارد و باید بتواند از منابع در اختیار خود استفاده مطلوب‌تر داشته باشد.

توجه شرکت فولاد آلیاژی ایران به حوزه دانش‌بنیان

کمال‌زاده ابراز کرد: دیدگاه ما به‌ عنوان صنعت نسبت به حوزه دانش‌بنیان خاص است و اگر بخواهیم در حوزه صنعتی مانند فولاد در دنیا سرآمد باشیم، راهی به جز ورود به حوزه دانش نداریم.

وی همچنین با اشاره به ماده ۱۱ قانون جهش تولید دانش‌بنیان و استفاده از اعتبار مالیاتی، مطرح کرد: امیدواریم بتوانیم بر اساس این قانون همکاری خوبی با دانشگاه یزد داشته باشیم و با شکل‌گیری یک مدل اقتصادی مناسب در راستای توانمندسازی نیروی انسانی تلاش کرده و باعث نگهداشت نیروهای ارزشمند در استان باشیم.

سید ابوتراب فاضل، مدیرعامل هلدینگ صنایع و معادن غدیر نیز به رابطه بین توسعه‌‌یافتگی یک کشور و تولید فولادهای خاص اشاره کرد و گفت: امروز در حالی سهم فولادهای آلیاژی بین ۲ تا ۳ درصد تولید فولاد کشور است که این سهم در ژاپن به ۱۳ درصد رسیده است و در کل هرچه فولادسازی‌ها توسعه‌ یافته‌تر می‌شوند، سهم فولادهای خاص، سبک‌تر و آلیاژی در آن کشورها بیشتر می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم تغییر نگاه فولادسازی سنتی کشور به سمت فولادهای با ارزش افزوده بالا، افزود: اگر بخواهیم موج‌های مختلف در تولید فولاد ایران و جهان را بررسی کنیم، با پارادایم‌های زمانی و دانشی مختلفی مواجه می‌شویم.

اهمیت تولید فولادهای خاص

فاضل با تاکید بر اینکه شرکت فولاد آلیاژی ایران پیشتاز تولید این نوع فولادها است، خاطرنشان کرد: هرچند در چند سال اخیر بازیگران دیگری نیز وارد بازار شده‌اند اما ویژگی فولاد آلیاژی در حجم تناژ ذوب نیست بلکه ویژگی آن در تولید گرید با ارزش افزوده بالاتر است. تولید با گریدهای جدید و تولید فولاد خاص مهم است؛ چراکه تولید فولادهای خاص رابطه مستقیم با توسعه‌‌یافتگی دارد.

مدیرعامل هلدینگ صنایع و معادن غدیر در ادامه بازار هدف محصولات فولاد آلیاژی را محدود دانست و یادآور شد: اگرچه ممکن است در صادرات رکورد بزنیم اما قیمت محصول صادراتی نیز مهم است و باید سیاست‌گذاری بهتری در قیمت‌گذاری محصولات انجام ‌شود. تلاش ما بیشتر روی گریدسازی و تولید فولادهای خاص و  با ارزش اقتصادی بالاتر است.

عباسعلی منصوری آرانی، رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد آلیاژی ایران نیز گزارشی از تاریخچه این شرکت ارائه داد و گفت: شرکت فولاد آلیاژی ایران با پشتوانه قوی نیروی انسانی متخصص و تجربه بالای ۳۰ سال در حوزه تولید فولادهای آلیاژی توانسته است به بزرگ‌ترین تولیدکننده این محصول در خاورمیانه تبدیل شود.

وی ضمن اشاره به طرح‌های توسعه‌ای شرکت فولاد آلیاژی ایران، بیان کرد: پروژه تولید وایر و کلاف در قطرهای ۵.۵ تا ۲۶ میلی‌متر با ظرفیت ۴۰۰ هزار تن، اشتغال‌زایی بالغ بر ۲۰۰ نفر را به همراه خواهد داشت.

رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد آلیاژی ایران همچنین به پروژه یزد یک با هدف تولید ۷۰۰ هزار تن بیلت فولادهای مهندسی و آلیاژی اشاره کرد و گفت: این پروژه اشتغال‌زایی مستقیم بالغ بر ۵۰۰ نفر را به همراه خواهد داشت و بدون شک اجرای طرح‌های توسعه‌ای مجموعه علاوه بر افزایش تولید، منجر به رونق اشتغال‌زایی در منطقه و سودآوری هرچه بیشتر برای سهام‌داران شرکت خواهد شد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=36958

نوشته‌های مشابه

20اردیبهشت
شرکت فولاد اکسین خوزستان در مسیر تحقق شعار سال گام برمی‌دارد
نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی:

شرکت فولاد اکسین خوزستان در مسیر تحقق شعار سال گام برمی‌دارد

19اردیبهشت
«بکام» به فروش ۶۰ میلیارد تومانی دست پیدا کرد
19اردیبهشت
احتمال افزایش قیمت طلا تقویت شد
علی‌رغم ثبات نسبی در بازار،

احتمال افزایش قیمت طلا تقویت شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.