• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران مطرح کرد:

لزوم توجه بیشتر به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نسبت به آموزش آکادمیک

  • کد خبر : 27576
  • 09 شهریور 1402 - 6:56
لزوم توجه بیشتر به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نسبت به آموزش آکادمیک
مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در نشست با رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: با توجه به اینکه امروزه دانش فراوان است اما در به‌‎کارگیری آن دارای ضعف هستیم، باید به آموزش فنی و حرفه‌ای بیشتر از آموزش آکادمیک بها داده شود‌.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در نشست با رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: با توجه به اینکه امروزه دانش فراوان است اما در به‌‎کارگیری آن دارای ضعف هستیم، باید به آموزش فنی و حرفه‌ای بیشتر از آموزش آکادمیک بها داده شود‌.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد آلیاژی ایران، هم‌زمان با هفته دولت، مهرداد عظیمی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و هیئت همراه در سفر به استان یزد، از پروژه وایر و کارخانه فولادسازی یزد یک در شرکت فولاد آلیاژی ایران بازدید کرد و در نشست هم‌اندیشی شرکت حضور یافت.

محمد کمال زاده در این بازدید با اشاره به اینکه نظام فنی و حرفه‌ای و مهارت‌ورزی بازوان صنعت کشور است، بیان کرد: با توجه به اینکه امروزه دانش فراوان است اما در به‌‎کارگیری آن دارای ضعف هستیم، باید به آموزش فنی و حرفه‌ای بیشتر از آموزش آکادمیک بها داده شود‌.

وی با بیان اینکه در تامین منابع انسانی ماهر مشکلاتی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: یکی از مشکلات صنایع، نبود منابع انسانی ماهر است و این مهم اهمیت مهارت‌ورزی را دو چندان می‌کند. ما همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای و اقداماتی که در حال شکل‌گیری در نظام مهارتی کشور است را به فال نیک می‌گیریم‌.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران تصریح کرد: نبود نیروی انسانی ماهر و جایگزین نکردن نیروی انسانی، هزینه سنگین برای نظام دارد؛ به طوری‌ که به تدریج کشور را با فقر نیروی با مهارت فنی مواجه می‌‎کند.

کمال‌زاده مطرح کرد: نظام آموزشی در کشور ما به این جهت مغفول مانده که سهم آن در نظام اقتصادی دیده نشده و مبلغی که برای آموزش صرف می‌شود، جزو هزینه به شمار می‌آید؛ در حالی که این نوع نگاه اشتباه بوده و هر نوع هزینه در آموزش، سرمایه‌گذاری است.

وی با تاکید بر اینکه صنایع کشور نیاز به تکنسین مهارتی دارند، اضافه کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای کشور مرکز ارزش‌آفرینی برای صنایع است.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران با اشاره به اینکه «فولاژ»، بزرگ‌ترین تولیدکننده فولادهای آلیاژی خاورمیانه است و در دنیا از نظر دانشی حرفی برای گفتن دارد، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۷۷، افتتاح کامل کارخانه فولاد آلیاژی ایران را داشتیم که از لحاظ سطح تکنولوژی، همچنان دارای تکنولوژی بی‌نظیری است.

کمال‌زاده با اشاره به اینکه ابتدا ۱۸۸ گرید را از کشورهای خارجی خریداری می‌کردیم، اظهار داشت: هم‌اکنون با تلاش نیروی انسانی که سرمایه‌های انسانی شرکت محسوب می‌شوند، در حال تولید ۴۴۳ گرید هستیم و محدودیتی در تولید فولادهای آلیاژی نداریم.

وی در پایان یادآور شد: شرکت فولاد آلیاژی ایران یک شرکت دانش‌بنیان است که تلاش می‌کند به این نظام خدمت‌رسانی کند.

مدیریت خوب شرکت فولاد آلیاژی ایران، بحران‌ها را تبدیل به فرصت کرده است

مهرداد عظیمی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش  فنی و حرفه‌ای کشور در نشست هم‌اندیشی، ضمن گرامیداشت هفته دولت و با اشاره به ثبت رکوردهای پیاپی در این شرکت، بیان کرد: افتخارات شرکت فولاد آلیاژی ایران به جهت درک درست و آینده‌نگری مجموعه و توجه به امر مهم مهارت‌آموزی است.

وی افزود: زمانی در این کشور دستگاه‌هایی وارد می‌شد که حتی طریقه کار کردن آن را نمی‌داستیم اما اکنون اقدام به ساخت آن‌ها می‌کنیم.

عظیمی با بیان اینکه در صورت تعامل بیشتر این مجموعه صنعتی، می‌توانیم همکاری شرکت فولاد آلیاژی ایران با آموزش فنی و حرفه‌ای را به عنوان یک الگو در کشور معرفی کنیم، عنوان کرد: مدیریت شرکت فولاد آلیاژی ایران، بحران‌ها را تبدیل به فرصت کرده و توانسته است لایه‌های پنهان ظرفیت‌ها را کشف کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه راهکار کاهش هزینه و زمان در عصر حاضر، نیروی انسانی ماهر است، ابراز کرد: زمان در فروش محصولات اثرگذار بوده و در دنیا به خصوص در حوزه صنعت، راه میان‌بر برای موفقیت، مهارت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، نهضت ملی مهارت را در همه بخش‌ها به ویژه با تمرکز بر بخش صنعت پیگیری می‌کند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=27576

نوشته‌های مشابه

16اردیبهشت
بزرگ‌ترین کارخانه سرب و روی کشور در یک قدمی افتتاح
16اردیبهشت
قیمت طلا به بیش از سه هزار دلار خواهد رسید؟
با افزایش تقاضا در بازارهای جهانی،

قیمت طلا به بیش از سه هزار دلار خواهد رسید؟

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.