• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
با رویکرد اشتغال‌زایی و افزایش تولید ناخالص داخلی،

پروژه کاغذ سنگی «تاصیکو» تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید

  • کد خبر : 33609
  • 22 آبان 1402 - 10:28
پروژه کاغذ سنگی «تاصیکو» تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید
پروژه سبز احداث کارخانه کاغذ سنگی با ظرفیت تولید پنج هزار در سال، با سرمایه‌گذاری هلدینگ «تاصیکو» و راهبری بازوی اجرایی این هلدینگ یعنی شرکت توسعه معادن پارس تامین، تا پایان سال 1402 به بهره‌برداری خواهد رسید.

پروژه سبز احداث کارخانه کاغذ سنگی با ظرفیت تولید پنج هزار در سال، با سرمایه‌گذاری هلدینگ «تاصیکو» و راهبری بازوی اجرایی این هلدینگ یعنی شرکت توسعه معادن پارس تامین، تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین، عملیات اجرایی پروژه احداث کارخانه کاغذ سنگی در استان ایلام با سرمایه‌گذاری هلدینگ صدر تامین و توسط بازوی اجرایی هلدینگ، شرکت توسعه معادن پارس تامین در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ آغاز شد.

پروژه احداث کارخانه کاغذ سنگی ایلام، پروژه‌ای سبز با رویکرد ایجاد اشتغال در منطقه و با هدف افزایش تولید ناخالص داخلی است.

این کارخانه، اولین واحد تولید کاغذ سنگی با تکنولوژی «Blowing» در ایران است که با ظرفیت تولید پنج هزار تن در سال، ۲۹ درصد از سهم بازار کاغذ سنگی را به خود اختصاص می‌دهد و با رعایت اصول زیست‌محیطی، یکی از صنایع دوستدار محیط زیست به شمار می‌رود.

خوراک مناسب جهت تولید کاغذ سنگی، پودر میکرونیزه کربنات کلسیم و پلی‌اتیلن بوده که توسط تامین‌کنندگان داخلی قابل تهیه است.

بازار هدف محصول کارخانه کاغذ سنگی ایلام، تولید کاغذ تحریر، دفترچه یادداشت و… خواهد بود که خصوصیات متمایز آن شامل ضد آب بودن، غیرقابل اشتعال بودن، استحکام بالاتر نسبت به کاغذهای سلولزی، محدود بودن منابع جنگلی، قابلیت بازیافت ۱۰۰ درصدی، جلوگیری از واردات کاغذ و خروج ارز از کشور و امکان صادرات این محصول است.

این پروژه‌ سبز طبق برنامه‌ریزی متخصصان تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=33609

نوشته‌های مشابه

20اردیبهشت
شرکت فولاد اکسین خوزستان در مسیر تحقق شعار سال گام برمی‌دارد
نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی:

شرکت فولاد اکسین خوزستان در مسیر تحقق شعار سال گام برمی‌دارد

19اردیبهشت
«بکام» به فروش ۶۰ میلیارد تومانی دست پیدا کرد
19اردیبهشت
احتمال افزایش قیمت طلا تقویت شد
علی‌رغم ثبات نسبی در بازار،

احتمال افزایش قیمت طلا تقویت شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.