• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
مدیر اجرای پروژه‌های واحد فولادسازی شرکت فولاد مبارکه خبر داد:

پیشرفت ۴۳ درصدی عملیات احداث واحد گاززدایی شماره ۲ فولاد مباركه

  • کد خبر : 38728
  • 01 بهمن 1402 - 9:27
پیشرفت ۴۳ درصدی عملیات احداث واحد گاززدایی شماره ۲ فولاد مباركه
مدیر اجرای پروژه‌های واحد فولادسازی شرکت فولاد مبارکه گفت: پروژه احداث واحد گاززدایی شماره 2 فولاد مبارکه (RH_TOP 2) با هدف تولید بیش از 1.2 میلیون تن فولاد خاص و افزایش ظرفیت کیفی محصول و تولید ورق‌های کیفیت بالا و پرکاربرد در صنایع نفت و پتروشیمی و سایر صنایع پیشرفته با 43 پیشرفت در حال اجراست.

مدیر اجرای پروژه‌های واحد فولادسازی شرکت فولاد مبارکه گفت: پروژه احداث واحد گاززدایی شماره ۲ فولاد مبارکه (RH_TOP 2) با هدف تولید بیش از ۱٫۲ میلیون تن فولاد خاص و افزایش ظرفیت کیفی محصول و تولید ورق‌های کیفیت بالا و پرکاربرد در صنایع نفت و پتروشیمی و سایر صنایع پیشرفته با ۴۳ پیشرفت در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، محمد حسین خرمی بیان کرد: این پروژه مهم هم‌اکنون در محدوده مدول B واحد فولادسازی و ریخته‌گری مداوم تحت مدیریت واحد توسعه فولادسازی و با همکاری واحد متالوژی ثانویه به‌عنوان بهره‌بردار و سایر واحدها از قبیل امور قراردادهای خرید، واحد پشتیبانی، بازرسی فنی و تعمیرات مرکزی و با استفاده از خدمات دستگاه نظارت شرکت فنی و مهندسی فولاد مبارکه در حال انجام است.

وی، هدف از این پروژه را طراحی، تامین و نصب و راه‌اندازی ایستگاه دوم RH_TOP به ظرفیت حداقل یک‌ میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال در راستای افزایش کیفی محصول و تولید ورق‌های کیفیت بالا جهت استفاده در صنایع نفت و پتروشیمی و سایر صنایع پیشرفته دانست.

مدیر اجرای پروژه‌های واحد فولادسازی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به آثار اشتغال‌زایی اجرای این پروژه، تصریح کرد: علاوه بر افرادی که در جریان ساخت تجهیزات و اجرای این پروژه مشغول به کار بوده‌اند، با بهره‌برداری از آن به‌ صورت مستقیم برای چهار نفر کارشناس و ۶ نفر تکنسین و سرویس‌کار فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

خرمی در پایان ضمن قدردانی از تمامی عوامل و همکارانی که در اجرای این پروژه نقش‌آفرینی می‌کنند، در تشریح وضعیت فعلی عملیات اجرایی این پروژه مطرح کرد: عملیات احداث RH2 در حال حاضر در مرحله انتهایی اجرای فعالیت‌های سیویل و فونداسیون قسمت‌های مختلف پروژه قرار دارد و به‌ زودی وارد مرحله نصب تجهیزات مکانیکی و الکتریکی خواهد شد؛ ضمن اینکه قطعات اصلی پروژه تامین شده است و بخش قابل‌توجهی از تجهیزات که ساخت داخل هستند، در قالب بیش از ۱۰۰ پکیج در حال ساخت و تامین است که امیدواریم با همکاری و همکاری فزاینده‌تر، شاهد بهره‌برداری پروژه پیش از موعد مقرر باشیم.

در همین زمینه غلامرضا ابراهیمی، کارشناس اجرای پروژه‌های فولادسازی شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه این پروژه به‌ صورت (EPC) تعریف شده و در بخش‌های طراحی، خرید و اجرا میزان پیشرفت پروژه تاکنون در مجموع بیش از ۴۳ درصد است، خاطرنشان کرد: این طرح مشابه ایستگاه گاززدایی شماره یک (RH1) دارای سیستم‌های مختلف ازجمله ترانسفر مذاب، سیستم مکش و ایستگاه تعمیرات وسل و پری هیتر و… است اما در برخی قسمت‌ها دارای تغییراتی به صورت عملکرد مستقل ایستگاه یک و ۲؛ به‌کارگیری «Dry Mechanical Pump» با ظرفیت مناسب به‌ منظور تولید خلا در ایستگاه ۲؛ به‌کارگیری سیستم شارژ مواد افزودنی مستقل از ایستگاه RH1؛ به‌کارگیری سیستم هیدرولیک مستقل از ایستگاه RH1 و به‌کارگیری سیستم کولینگ هیبریدی در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب است.

وی ادامه داد: بر اساس طرح دماگ، تامین خلا از طریق «Steam ejector» پیش‌بینی‌ شده بود و این سیستم بخار به‌ صورت مشترک باید به هر دو ایستگاه سرویس می‌داد. در این پروژه قرار است سیستم خلا ایستگاه شماره RH2 به‌ صورت مستقل از سیستم خلا موجود با استفاده از «dry Mechanical pump» طراحی، تامین و نصب و راه‌اندازی شود. جهت اجرای پروژه مذکور، شرکت فولاد مبارکه در تاریخ ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۳ اقدام به عقد قراردادهایی با کنسرسیومی شکل‌گرفته از شرکت‌های حاضر در پروژه نمود که مجموع مدت اجرای فعالیت ۲۱ ماه تعریف ‌شده است و تاریخ بهره‌برداری آن در اواسط سال آتی خواهد بود.

بنابر اظهارات این کارشناس، اجرای پروژه‌های فولادسازی، پروژه مذکور به نحوی تعریف‌ شده است که علاوه بر داشتن توانایی‌ها و ظرفیت‌های واحد قبلی (RH1)، فناوری به‌روزی را در گاززدایی به روش RH در بردارد.

ابراهیمی با بیان اینکه انتقال دانش فنی ساخت و استفاده از ظرفیت‌های داخلی، از دیگر نکات قابل‌توجه در اجرای این پروژه است، اظهار داشت: برخلاف سیستم RH1 که به‌ صورت کاملا خارجی ساخته شد، در پروژه RH2 بیش از ۷۰ درصد از تجهیزات با استفاده از توانمندی تامین‌کنندگان و پیمانکاران داخلی صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=38728

نوشته‌های مشابه

20اردیبهشت
شرکت فولاد اکسین خوزستان در مسیر تحقق شعار سال گام برمی‌دارد
نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی:

شرکت فولاد اکسین خوزستان در مسیر تحقق شعار سال گام برمی‌دارد

19اردیبهشت
«بکام» به فروش ۶۰ میلیارد تومانی دست پیدا کرد
19اردیبهشت
احتمال افزایش قیمت طلا تقویت شد
علی‌رغم ثبات نسبی در بازار،

احتمال افزایش قیمت طلا تقویت شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.