• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024

ادامه وضعیت مازاد ذخایر انبار قوطی‌های‌ آلومینیومی تا سال ۲۰۲۵

  • کد خبر : 24722
  • 10 مرداد 1402 - 8:44
ادامه وضعیت مازاد ذخایر انبار قوطی‌های‌ آلومینیومی تا سال ۲۰۲۵
شرکت «Steel Dynamics Inc» نزدیک به نیمی از مقدار تولید کارخانه نورد آلومینیوم خود با ظرفیت 650 هزار تن در شهر کلمبوس و ایالت می سی سی پی آمریکا را به تولید قوطی‌های‌ آلومینیومی نوشیدنی‌ها اختصاص خواهد داد. به نظر می‌رسد در حال حاضر موجودی ذخایر انبار قوطی‌های‌ آلومینیومی تولیدی شرکت‌ها با وضعیت مازاد مواجه است.

شرکت «Steel Dynamics Inc» نزدیک به نیمی از مقدار تولید کارخانه نورد آلومینیوم خود با ظرفیت ۶۵۰ هزار تن در شهر کلمبوس و ایالت می سی سی پی آمریکا را به تولید قوطی‌های‌ آلومینیومی نوشیدنی‌ها اختصاص خواهد داد. به نظر می‌رسد در حال حاضر موجودی ذخایر انبار قوطی‌های‌ آلومینیومی تولیدی شرکت‌ها با وضعیت مازاد مواجه است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از موسسه «Fastmarkets»، این شرکت قصد دارد حدود ۳۰۰ هزار تن آلومینیوم برای قوطی نوشیدنی‌ها، حدود ۲۰۰ هزار تن آلومینیوم برای محصولات تولیدی خودروسازان و ۱۵۰ هزار تن آلومینیوم برای محصولات صنعتی در کارخانه خود تولید کند. چنین واحد تولید آلومینیومی، اولین تاسیسات از نوع خود در ایالات متحده آمریکا است که در ۴۰ سال گذشته راه‌اندازی می‌شود.

مارک میلت، مدیر اجرایی شرکت «Steel Dynamics Inc» در جریان ارائه کنفرانس گزارش درآمد سه ماهه دوم این شرکت در روز پنجشنبه ۲۰ جولای ۲۰۲۳ بیان کرد: برخی خریداران در سال ۲۰۲۲ با توجه به وضعیت بازار آلومینیوم، اقدام به افزایش موجودی ذخایر انبار قوطی‌های‌ آلومینیومی خود کردند اما با توجه به عدم تمایل مصرف‌کنندگان به استفاده از بسته‌بندی‌های پلاستیکی برای آب و سایر نوشیدنی‌ها، به نظر می‌رسد با آغاز فعالیت مجدد واحد تولید قوطی‌های آلومینیومی شرکت «Steel Dynamics Inc» در شهر کلمبوس آمریکا تا سال ۲۰۲۵، تمامی این ذخایر انبارها به مصرف برسد.

وی در ادامه افزود: تا زمانی که فعالیت واحد تولید قوطی‌های آلومینیومی این شرکت در سال ۲۰۲۵ آغاز شود، بازار قوطی‌های آلومینیومی در بهترین وضعیت خود قرار خواهد داشت.

مدیر اجرایی شرکت «Steel Dynamics Inc» عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود حجم تقاضا برای قوطی‌های آلومینیومی در کوتاه‌مدت در بازار کاهش یابد. بررسی‌ها نشان می‌دهد کاهش حجم تقاضا برای قوطی‌های آلومینیومی، بر میزان درآمد سه‌ ماهه اول سال ۲۰۲۳ شرکت تولیدکننده آلومینیوم «Constellium» تاثیر گذاشته و به همین دلیل مقدار تولید قوطی‌های آلومینیومی و محصولات نورد این شرکت با کاهش مواجه شده است.

علاوه‌‍براین، شرکت «Ball Corporation» در روز دوم ژوئن ۲۰۲۳ به موسسه «Fastmarkets» اعلام کرد که قصد دارد کارخانه بسته‌بندی نوشیدنی خود در منطقه والکیل در شهرستان اورنج نیویورک را در روز ۳۱ آگوست ۲۰۲۳ تعطیل کند.

کارخانه بسته‌بندی نوشیدنی این شرکت در شهر فینیکس در ایالت آریزونا و شهر سینت‌پال در ایالت مینه‌سوتا در سال ۲۰۲۲ تعطیل شده بود. این شرکت همچنین عنوان کرد که ساخت کارخانه جدید بسته‌بندی نوشیدنی خود در شمال شهر لاس وگاس ایالت نوادا را به تعویق خواهد انداخت.

حجم تقاضای آلومینیوم در بازار

علاوه بر سرمایه‌گذاری صورت گرفته توسط شرکت‌های «Steel Dynamics Inc» و «Ball Corporation» در صنعت آلومینیوم، شرکت‌هایی چون «MetalX» و «Manna Capital Partners» در ماه آپریل ۲۰۲۳ اعلام کردند که ۲۰۰ میلیون دلار برای ساخت یک کارخانه تولید اسلب نورد آلومینیومی با انتشار کربن بسیار پایین با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در سال در ایالات غرب میانه آمریکا سرمایه‌گذاری خواهند کرد که قرار است تا نیمه اول سال ۲۰۲۶ فرایند تولید در آن آغاز شود.

در همین راستا، شرکت «Steel Dynamics Inc» در ماه جولای ۲۰۲۲ اعلام کرد که حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در کارخانه نورد آلومینیوم خود در شهر کلمبوس و دو کارخانه بازیافت سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

مارک میلت در ادامه سخنان خود تاکید کرد: همچنان به بهبود وضعیت بازار قوطی‌های آلومینیومی در درازمدت خوش‌بین هستیم؛ اگرچه پیش‌بینی می‌شود پس از پایان محدودیت‌های اعمال شده به دلیل شیوع ویروس کرونا، موجب افزایش ظرفیت تولید برخی واحدهای تازه تاسیس در آمریکا خواهد شد که البته آمار آن هنوز ارائه نشده است اما شرکت «Steel Dynamics Inc» معتقد است که رشد استفاده از آلومینیوم در صنعت خودرو و نوشیدنی‌ها همچنان ادامه خواهد داشت؛ ضمن اینکه همچنان فضای بیشتری در بازار برای افزایش سهم شرکت «Steel Dynamics Inc» وجود دارد.

بر همین اساس، حجم تقاضای صادرات برای قوطی آلومینیومی نوشیدنی‌های ایالات متحده آمریکا (UBC) از زمان اعلام سرمایه‌گذاری شرکت «Steel Dynamics Inc» افزایش یافته است. در همین رابطه از ماه‌های ژانویه تا می ۲۰۲۳، حجم صادرات قوطی آلومینیومی نوشیدنی‌های ایالات متحده آمریکا با ۷٫۷۷ درصد افزایش، به ۱۹۹ هزار و ۴۹۳ تن در سال رسید؛ در حالی که حجم واردات این قوطی‌ها با کاهش ۵٫۰۱ درصدی، به ۸۶ هزار و ۵۲۵ تن در سال رسید.

با این حال، قیمت قوطی آلومینیومی نوشیدنی‌های ایالات متحده آمریکا از ماه مارس ۲۰۲۲، به طور قابل‌ توجهی کاهش یافته است. موسسه «Fastmarkets»، قیمت قوطی آلومینیومی نوشیدنی‌های ایالات متحده آمریکا و قیمت خرید تولیدکننده آلومینیوم داخلی با شرط تحویل محصول بر روی عرشه کشتی در بنادر آمریکا و تقبل هزینه ارسال محصول توسط فروشنده را حدود ۱٫۳۲ تا ۱٫۳۵ دلار در هر پوند در روز ۳۱ مارس ۲۰۲۲ ارزیابی کرد که نسبت به قیمت ۰٫۷۳ تا ۷۸ دلار در هر پوند ثبت شده در ماه جولای ۲۰۲۲ کاهش یافت. این موسسه آخرین بار قیمت قوطی آلومینیومی نوشیدنی‌های ایالات متحده آمریکا را در روز ۲۰ جولای ۲۰۲۳، حدود ۰٫۶۶ تا ۰٫۷ دلار در هر پوند اعلام کرده بود.

تاثیر نوسان قیمت و تقاضا بر بازار قراضه و آلومینیوم

علاوه بر فعالیت در زمینه تولید فولاد، شرکت «Steel Dynamics Inc» به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بازیافت فلزات در ایالات متحده آمریکا شناخته می‌شود که در سال ۲۰۲۲، حدود پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تن قراضه آهنی و یک میلیارد و ۵۴ میلیون پوند قراضه غیر‌آهنی تولید کرد. همچنین این شرکت یک میلیون و ۵۲۰ هزار تن ناخالص قراضه آهنی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ تولید کرد که ۱۲ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد. این شرکت همچنین حدود ۵۸۰ هزار تن ناخالص تن قراضه آهنی صادرات داشت.

به گفته شرکت «Steel Dynamics Inc»، متوسط هزینه قراضه آهنی در هر تن ذوب شده در واحدهای فولادی این شرکت با ۳۱ دلار در هر تن افزایش، به ۴۴۴ دلار در هر تن در سه ماهه دوم ۲۰۲۳ نسبت به سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ رسید.

در عین حال، شرکت «Steel Dynamics Inc» حدود ۲۸۰ میلیون پوند قراضه غیر‌آهنی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲، حدود ۵ درصد افزایش داشت.

میلت در پایان یادآور شد: انتظار می‌رود قیمت قراضه در ادامه سال ۲۰۲۳، شیب نوسان ملایمی را تجربه کند؛ به علاوه پیش‌بینی می‌شود قیمت قراضه در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ افزایش یابد. پیش‌بینی ما این است که بازار آلومینیوم ممکن است در سه‌ ماهه چهارم سال ۲۰۲۳، دوباره شاهد یک روند نزولی باشد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=24722

نوشته‌های مشابه

19اردیبهشت
آرامش مطلق بر بازار جهانی آلومینیوم حاکم شد
19اردیبهشت
قیمت مس به ۹ هزار و ۸۴۷ دلار رسید
19اردیبهشت
درآمد شرکت بریتیش پترولیوم کاهش یافت
در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی،

درآمد شرکت بریتیش پترولیوم کاهش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.