• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران مطرح کرد:

افزایش تولید فولادهای خاص با تکیه‌ بر اجرای انقلاب دیجیتال

  • کد خبر : 39037
  • 08 بهمن 1402 - 6:21
افزایش تولید فولادهای خاص با تکیه‌ بر اجرای انقلاب دیجیتال
مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران راز بقا، ماندگاری و توسعه «فولاژ» را اجرایی‌ کردن انقلاب صنعتی چهارم در این مجموعه دانست و گفت: حرکت به سمت انقلاب دیجیتال، یک امر واجب و ضروری برای صنعت فولاد کشور است.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران راز بقا، ماندگاری و توسعه «فولاژ» را اجرایی‌ کردن انقلاب صنعتی چهارم در این مجموعه دانست و گفت: حرکت به سمت انقلاب دیجیتال، یک امر واجب و ضروری برای صنعت فولاد کشور است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد آلیاژی ایران، محمد کمال‌زاده در دوره آموزشی تحول دیجیتال که در محل سالن پژوهش شرکت فولاد آلیاژی برگزار شد، با اشاره به تاریخچه تحولات صنعتی بیان کرد: انقلاب‌های صنعتی که هر کدام حادثه خوبی بودند، باعث افزایش بهره‌وری و کاهش قیمت‌های تمام شده در صنایع مختلف شدند؛ این در حالی است که هر از چند گاهی به‌ تناسب ماهیت زمانی و مکانی، انقلاب‌های مختلف در حوزه صنعت شکل می‌گیرد.

وی با یادآوری اینکه آخرین انقلاب صنعتی، انقلاب صنعتی چهارم بود که به انقلاب دیجیتال معروف است، عنوان کرد: این انقلاب با توجه‌ به نیاز شهروندان به ارتقای سطح تکنولوژی و پیشرفت دیجیتال شکل گرفته است و در حال حاضر اثرات آن را در زندگی مردم، استفاده از فضاهای مجازی، گوشی‌های هوشمند و نسل‌های مختلف ارتباطی مشاهده می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران با اشاره به اینکه سطح تکنولوژی همراه با سطح ایدئولوژی و سبک زندگی بشری ارتقا پیدا کرده است، تصریح کرد: صنعت فولاد ناگزیر به استفاده از انقلاب صنعتی چهارم یا انقلاب دیجیتال برای ارتقای سطح کیفی، کاهش قیمت تمام شده و افزایش رضایت مصرف‌کنندگان است.

کمال‌زاده با تاکید بر اینکه با پیاده‌سازی انقلاب صنعتی چهارم، می‌توانیم تا ۳۰ درصد هزینه‌های تولید فولاد را از حوزه ابتدای خط که معدن باشد تا انتهای خط که ساخت محصولات نهایی است کاهش دهیم، گفت: این رویکرد باعث کاهش بهای تمام شده، افزایش سودآوری و کاهش قیمت می‌شود که مصرف‌کننده نهایی در یک سطح خوبی از کیفیت می‌تواند محصولات را استفاده کند.

وی از صنعت فولاد آلیاژی به‌ عنوان یک صنعت بسیار پیچیده و پیشرفته نام برد و افزود: دانش فنی فولاد آلیاژی ایران اگرچه در ابتدای امر توسط شرکت‌های پیشگام دنیا خریداری شد اما امروزه برای تولید فولادهای باکیفیت بالا، چاره‌ای جز ورود به انقلاب دیجیتال (انقلاب صنعتی چهارم) نداریم و برای اینکه در بازار باقی بمانیم و بتوانیم از رقبای خود پیشی بگیریم، باید با علم به‌روز جهان همگام شویم.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در ادامه با اشاره به پیشروی صنعت فولاد به سمت انقلاب صنعتی پنجم در کشورهای توسعه‌یافته و حرکت این صنعت مهم و پرکاربرد در راستای انقلاب صنعتی چهارم در کشورهای در حال‌ توسعه، خاطرنشان کرد: فعالان این صنعت چاره‌ای جز هوشمندسازی و به‌کارگیری فناوری‌های نوین برای حفظ جایگاه کنونی فولاد کشور و افزایش رقابت‌پذیری در بازارهای صادراتی ندارند.

کمال‌زاده با اشاره به نقش هوشمندسازی و اجرای انقلاب دیجیتال بر روی افزایش بهره‌وری، مطرح کرد: باید توجه داشت که هوشمندسازی و به‌کارگیری تکنولوژیهای روز در خطوط تولید، منجر به ایجاد تحولی شگرف در صنعت فولاد خواهد شد و این مهم چابک‌سازی و افزایش بهره‌وری همگام با کاهش هزینه‌های تولید به‌ ویژه در زمینه تعمیرات و نگهداری در واحدهای مختلف فولادی را در برخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه هدف ما پیاده‌سازی هوشمند و هوش مصنوعی در سطح مجموعه‌های شرکت در بحث سخت‌افزاری، داده‌کاوی و ایجاد سیستم‌های تصمیم‌گیری است، گفت: هم‌اکنون در شرکت فولاد آلیاژی ایران سیستم‌های تصمیم‌گیری با داده‌های کلان را پیاده می‌کنیم که می‌تواند در حوزه‌های تولید و حوزه‌های مالی کمک کند تا نسبت به رقبای خود عملکرد بهتری داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران یادآور شد: نمودار رشد صنعت دیجیتال، یک نمودار پرشیب و پرشتاب است که واحد اقتصادی و صنعتی بدون نگاه استفاده از علوم روز، نمی‌تواند فضای رقابتی را حفظ کند؛ چراکه اگر ما نتوانیم از ابزار مناسب برای کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری استفاده کنیم، محکوم به فنا هستیم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=39037

نوشته‌های مشابه

19اردیبهشت
«بکام» به فروش ۶۰ میلیارد تومانی دست پیدا کرد
19اردیبهشت
احتمال افزایش قیمت طلا تقویت شد
علی‌رغم ثبات نسبی در بازار،

احتمال افزایش قیمت طلا تقویت شد

19اردیبهشت
مدیرعامل «SKS» در صدر ۶ داوطلب برتر جمعیت هلال احمر کشور در سال ۱۴۰۲

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.