• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024

اولین بیل هیدرولیکی ۷۵ تن در هپکو رونمایی شد

  • کد خبر : 36843
  • 03 دی 1402 - 13:57
اولین بیل هیدرولیکی ۷۵ تن در هپکو رونمایی شد
روز یکشنبه سوم دی ماه 1402، اولین بیل هیدرولیکی ۷۵ تن تولید داخل که توسط شرکت هپکوی اراک تولید شده است، با حضور معاون وزیر صمت و رئیس سازمان تامین اجتماعی رونمایی شد.

روز یکشنبه سوم دی ماه ۱۴۰۲، اولین بیل هیدرولیکی ۷۵ تن تولید داخل که توسط شرکت هپکوی اراک تولید شده است، با حضور معاون وزیر صمت و رئیس سازمان تامین اجتماعی رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی در آیین رونمایی این محصول که مختص استفاده در معادن است، بیان کرد: در دولت سیزدهم، در صنایع سنگین استان مرکزی که هر کدام پیشران‌های مهمی در عرصه اشتغال و کارآفرینی بودند، اتفاقات مهمی رخ داد که از جمله این اتفاقات، احیای مجدد شرکت‌های واگن پارس، آذرآب و هپکو بود.

وی عنوان کرد: برای احیای هپکو، سازمان تامین اجتماعی به عنوان سهام‌داری منصف و مسئول وارد میدان شد. در ادامه تغییر راهبرد توسط مدیریت ارشد هپکو صورت گرفت و ارتقای راهبرد از تولید ماشین‌آلات راهسازی به ماشین‌‎آلات راهسازی و معدنی که نمونه‌ آن را امروز شاهد هستیم، کار بسیار صحیحی بود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: شرکت‌های صاحب نام و نشانی در دنیا وجود دارند که ماشین‌های اوراق خود را توسط مافیای واردات برای ما می‌فرستند. امیدواریم با توسعه هپکو، دیگر شاهد این روند نباشیم و شاهد صادرات گسترده محصولات هپکو به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده ماشین‌آلات راهسازی و معدنی در غرب آسیا به سراسر جهان باشیم.

قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: شرکت هپکو ظرفیت تولید ماشین‌آلات مورد نیاز معادن کشور در بخش‌های مختلف را دارد، این کارخانه به عنوان یک کانون با اشراف کامل به نیازهای ملی، بین‌المللی و منطقه‌ای و با حفظ رقابت با شرکت‌های موثر، باید بتواند گام‌های بلندتری بردارد. اتاق فکر و طراحی هپکو، مغز متفکر این شرکت است و ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان در داخل و خارج باید مورد توجه این اتاق فکر باشد.

وی افزود: در برنامه هفتم توسعه، ۸ درصد رشد اقتصادی پیش‌بینی شده است و مقام معظم رهبری نیز بر این میزان رشد با کمترین تورم تاکید داشته‌اند. تخصیص هر سنت ارز، باید حساب و کتاب داشته باشد و نباید بدون حساب هزینه شود.

دری نجف‌آبادی تاکید کرد: امیدواریم شرکت هپکو جزو افتخارات نظام جمهوری اسلامی باشد؛ مسئولان مرتبط نیز باید تولید داخل را در اولویت قرار دهند و تا حد امکان از تولیدات داخل استفاده کنند. از طرفی شرکت هپکو نیز باید صادرات را در برنامه‌های خود قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: استان مرکزی ظرفیت های ارزشمندی دارد که این ظرفیت‌ها در کشور باید مورد توجه قرار گیرد. واقعیت امر این است که تمام کشور در تهران خلاصه نمی‌شود و این کشور، استان‌ها و شهرها و ظرفیت های مختلفی دارد.

علیرضا کاظمی، مدیرعامل هپکو اراک نیز در این مراسم اظهار داشت: بعد از سال‌ها رکود، با همت و تلاش مسئولان و کارگران شرکت هپکو، این شرکت مجددا به چرخه کار و تلاش بازگشته است.

وی ادامه داد: بعد از تحویل مجموعه‌ای از ماشین‌آلات راهسازی به سازمان راهداری و شهرداری‌های کشور و تحویل ماشین‌‎آلات معدنی در ماه گذشته، امروز شاهد رونمایی از اولین بیل هیدرولیکی ۷۵ تن در کشور هستیم و تا پایان سال هفت دستگاه دیگر از این بیل تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: شرکت هپکو در حال حاضر از کوچک‌ترین غلتک پروژه‌های راهسازی تا بزرگ‌ترین ماشین‌آلات را به صورت هم‌زمان تولید می‌کند که این مهم افتخاری برای کشور محسوب می‌شود؛ همچنین این شرکت مجموعه‌ای از تجهیزات و امکانات پروژه‌های بزرگ صنعتی را نیز تولید می‌کند.

حسین قربانی، مدیرعامل هلدینگ هپکو نیز بیان کرد: علی‌رغم اینکه هپکو از دوران بحرانی خود خارج شده است اما هنوز با بدنامی دوران خصوصی‌سازی دست به گریبان بوده و این موضوع اخذ قرارداد و سفارش کار را با مشکل مواجه کرده است.  با این وجود، خوشبختانه هپکو احیا شده است.

وی تاکید کرد: هپکو بعد از ۱۵ سال به سوددهی رسیده و در تمامی شاخص‌های عملکردی با رشد مواجه شده است. این شرکت از تمام مسائل و مشکلات بحرانی خود خارج شده است و هم‌اکنون بدهی در حوزه قسط بانک، دارایی و تامین اجتماعی ندارد.

قربانی با اشاره به واردات و با تاکید بر اینکه لازم است ابتدا ظرفیت تولید داخل کشور تکمیل شود و اگر دیگر توان تولید در داخل نبود، سپس واردات صورت پذیرد، گفت: بخش معدن ۱۲ میلیارد دلار صادرات داشته و واردات قطعات مواد اولیه ماشین‌آلات معدنی ۳۶۰ میلیون دلار بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر سازمان تامین اجتماعی یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی هپکو را تسویه نمی‌کرد، امروز هپکو سرپا نبود و این موفقیت‌ها به دست نمی‌آمد.

مدیرعامل هلدینگ هپکو تصریح کرد: سال گذشته، شرکت هپکو ۵۵ میلیون درهم سفارش (CKD) داشته است و امسال ۴۵۰ میلیون درهم ثبت سفارش انجام شده که رشد خوبی را نشان می‌دهد.

قربانی در پایان یادآور شد: در حال حاضر در شرکت هپکو ۱۶ هزار میلیارد تومان قرارداد وجود دارد که اقدامات فنی آن‌ها انجام شده و در انتظار مصوبات است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=36843

نوشته‌های مشابه

19اردیبهشت
«بکام» به فروش ۶۰ میلیارد تومانی دست پیدا کرد
19اردیبهشت
احتمال افزایش قیمت طلا تقویت شد
علی‌رغم ثبات نسبی در بازار،

احتمال افزایش قیمت طلا تقویت شد

19اردیبهشت
مدیرعامل «SKS» در صدر ۶ داوطلب برتر جمعیت هلال احمر کشور در سال ۱۴۰۲

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.