• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024

بهره‌برداری آلبا از ایستگاه‌های شارژ خورشیدی

  • کد خبر : 25094
  • 15 مرداد 1402 - 11:44
بهره‌برداری آلبا از ایستگاه‌های شارژ خورشیدی
با توجه به برنامه «ESG» شرکت آلبا که در ماه آپریل 2022 مطرح شد، حرکت این شرکت به‌ سمت کاهش تولید کربن به عنوان یکی از اقدامات مهم و مورد توجه در صنعت آلومینیوم به‌ شمار می‌رود.

با توجه به برنامه «ESG» شرکت آلبا که در ماه آپریل ۲۰۲۲ مطرح شد، حرکت این شرکت به‌ سمت کاهش تولید کربن به عنوان یکی از اقدامات مهم و مورد توجه در صنعت آلومینیوم به‌ شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از باشگاه آلومینیوم، از ابتدای سال ۲۰۲۳، شرکت آلبا سه ایستگاه شارژ خورشیدی خود را فعال ساخته که این امر در مجموع با صرفه‌جویی مصرف ۱۱۰ هزار کیلو وات ساعت انرژی همراه بوده است.

کاهش مصرف ۱۱۰ هزار کیلو وات ساعت انرژی، به مفهوم کاهش ورود ۴۲ تن ضایعات کربنی (CO2) به محیط زیست خواهد بود. هر ایستگاه مجهز به سیستم ذخیره‌سازی است که امکان ذخیره انرژی در ۲۴ ساعت شبانه‌روز را فراهم می‌کند.

رئیس هیئت‌ مدیره آلبا بیان کرد: شرکت آلبا از چندین سال قبل به‌ دنبال کاهش تولید ضایعات کربنی در فرایند تولید آلومینیوم اولیه بوده است و با توجه به دسترسی ارزان و وفور انرژی خورشیدی در این کشور، بهترین گزینه بهره‌برداری از انرژی سولار است. این اقدام در راستای رسیدن به تولید صفر درصد کربن حین فرایند ذوب آلومینیوم اولیه است.

شرکت آلبا با تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن آلومینیوم اولیه در سال ۲۰۲۲، بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده آلومینیوم اولیه (به‌ جز چین) در جهان بوده است. این شرکت بحرینی از معدود شرکت‌های فعال در خلیج‌ فارس است که در زمینه استفاده از انرژی‌های نوین و تجدید‌پذیر، ‌سرمایه‌گذاری کرده است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=25094

نوشته‌های مشابه

19اردیبهشت
«بکام» به فروش ۶۰ میلیارد تومانی دست پیدا کرد
19اردیبهشت
احتمال افزایش قیمت طلا تقویت شد
علی‌رغم ثبات نسبی در بازار،

احتمال افزایش قیمت طلا تقویت شد

19اردیبهشت
مدیرعامل «SKS» در صدر ۶ داوطلب برتر جمعیت هلال احمر کشور در سال ۱۴۰۲

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.